Тренди в електронній комерції: від голосового пошуку до омніканальності

17.05.2022

Інтернет-ринок росте як цунамі, що насувається. Згідно зі статистикою електронної комерції, до 2023 року онлайн-ринок зросте до $6,5 трлн. Це, варто визнати, дуже великі цифри, що вкотре показує перспективність розвитку маркетплейсів.

Ви, можливо, здивуєтеся, дізнавшись, що майже 72% споживачів під час покупок в інтернеті використали віртуального помічника для голосового пошуку. В електронній комерції, класичним представником якої є дошка оголошень, відбувається багато технологічних перетворень, подібних до цього. І знання найближчих трендів та майбутніх змін можуть зіграти добру службу під час створення, розвитку чи трансформації вашого бізнесу.

Які ж перспективні тренди в електронній комерції стануть майбутнім хітом?

1. Голосовий пошук

Нові технології стають все більш дружніми та зручними. Голосовий пошук — одна з них. Зараз навіть звичайні сайти додають голосові команди, щоб зробити їх доступнішими. Крім того, вони займають менше місця, ніж звичайне вікно пошуку. А це, своєю чергою, збільшує швидкість вашого сайту.

2. Вертикальний маркетплейс

Нещодавній популярний тренд — нішеві платформи. Оскільки другорядному жанру важко привернути увагу до гігантських онлайн-платформ, вони запустили свою. Ці менші ніші також захоплюють дедалі більше можливостей. Така зростаюча платформа в онлайн-маркетингу відома як вертикальний маркетплейс.

3. Бізнес-модель «Brick and Click»

Ця модель має на увазі поєднання традиційних способів ведення бізнесу (часто з використанням прямого, особистого контакту з клієнтами) та способів взаємодії з клієнтами онлайн (через сайти, емейл тощо). Віртуальний ринок обмежений показом товарів; ви не можете їх торкнутися чи відчути. Ось чому покупці створюють ланцюжок відгуків та фотографій у реальному часі. Завдяки цьому покупець може прийняти більш виважене рішення з приводу придбання того чи іншого товару.

4. Рекомерція

Це новий ланцюжок повторного використання продуктів з урахуванням стійкості та охорони навколишнього середовища. Рекомерція започаткувала тренд купувати речі, які раніше комусь належали. Крім того, цій мережі віддають перевагу люди, які шукають вінтажні речі.

5. Технології штучного інтелекту

Штучний інтелект (ШІ) потихеньку все бере під свій тотальний контроль. Зараз чат-боти використовуються як модератори на платформах для забезпечення безперервного обслуговування клієнтів. На відміну від модератора-людини, чат-боти готові надати вам підтримку 24/7, при цьому реагуючи миттєво. Рітейлери зараз вкладають мільйони доларів у ШІ, щоб зробити свій бізнес більш доступним та зручним для користувачів.

6. Мобільні покупки

Зараз люди воліють робити покупки за допомогою своїх смартфонів. Це онлайн-майданчик, що бурхливо розвивається: понад 70% людей використовували смартфони при покупках 2021 року. А за даними Smart Insights, середня вартість покупки для користувачів настільних комп’ютерів була на 42% вищою, ніж для покупців, які переглядали сторінки через мобільні пристрої.

7. Омніканальність

За даними Google, близько 85% онлайн-покупців починають свій шлях на одній платформі, а закінчують на іншій. Омніканальність — це багатоканальний підхід до рітейлу, мета якого — надати покупцям бездоганний досвід, незалежно від того, де вони купують.

Наразі мобільні пристрої, великі соціальні платформи та різні технології електронної комерції змінили середовище роздрібної торгівлі. Отже, люди мають можливість серйозно зайнятися маркетингом чи стратегією вибору продукту. У нинішніх обставинах людям потрібна гіперперсоналізація при покупці. І тепер задоволення клієнта та перетворення цієї людини на лояльного клієнта — головний девіз омніканальності.