Як захистити гроші на картці від зловмисників: поради від Mastercard

09.01.2023

У вік цифрових технологій свої заощадження ми вже не зберігаємо під горезвісним матрацом, віддаючи перевагу банківським рахункам і карткам платіжних систем. Однак наскільки не були б надійні протоколи банківської безпеки, існують шахрайські схеми, за допомогою яких зловмисники можуть зняти гроші з вашого рахунку. Сьогодні Mastercard у деталях розповість про те, як не стати жертвою шахраїв та зберегти гроші у повній безпеці.

Неперевірені продавці

Замовляючи товари в інтернеті, клієнт часто вибирає попередню оплату замість післяплати, намагаючись заощадити таким чином комісію, яку беруть за пересилання поштові служби. На цьому можуть зіграти недобросовісні продавці й шахраї.

Схема афери наступна: продавець скидає вам дані для оплати покупки, проте провести платіж ви не можете, оскільки онлайн-банкінг видає помилку, про що ви, звісно ж, повідомляєте продавця. У відповідь покупець отримує повідомлення про те, що у продавця «зависає» платіжна система, тому покупець повинен повідомити дані своєї картки. Це нібито дозволить продавцеві звернутися до банку та розв’язувати проблему зі своїм рахунком. Насправді продавець просто отримує дані вашої карти — і зможе використовувати їх для своїх цілей.

Фахівці з фінансової безпеки Mastercard рекомендують не повідомляти стороннім особам дані своєї картки, особливо термін дії, CVV та PIN-коди. Якщо продавець наполягає, попросіть відправити товар післяплатою. Повірте, на цьому етапі відсіятися навіть наполегливіші шахраї.

Підозрілі дзвінки

Мабуть, одна з найпоширеніших і найпростіших афер з банківськими картками. На ваш телефон телефонує якась особа, що представляється співробітником банку, після чого просить назвати дані картки — номер, термін дії, і, звичайно, PIN код. Для посилення ефекту вам можуть повідомити, що ваша карта (всі заощадження) заблоковані — і потрібно терміново «рятувати» накопичене. Звісно, це роблять заради того, щоб збити з пантелику і змусити до імпульсивних, необдуманих дій.

Щоб не потрапити в подібну ситуацію, запам’ятайте: банк ніколи не телефонує клієнту з питаннями про дані картки. По-перше, банк і так знає ваші дані. По-друге, співробітнику ні в якому разі не може знадобитися ваш PIN-код. Тож сміливо кидайте трубку та блокуйте абонента.

Будьте пильні, дотримуйтесь наших простих порад — і ваші гроші будуть надійно захищені від зловмисників.