SEO-аудит сайту: 7 важливих кроків

30.05.2023

Надстрімке зростання в цифровому світі чинить великий тиск на власників бізнесу та маркетологів. Доводиться тримати руку на пульсі останніх трендів і змін, які охоплюють весь спектр бізнесів, задіяних в інтернет-просторі. Це стосується і частих змін пошукових алгоритмів, а також нових SEO-стратегій, котрі роблять пошукову оптимізацію постійно рухомою мішенню — ціль, в яку може бути важко влучити.

Оскільки пошукові системи, на кшталт Google, зосереджені на наданні користувачам якісного контенту, відсутність добре оптимізованого сайту може серйозно вплинути на ваші позиції. Тут на допомогу приходить SEO аудит сайту — поглиблений аналіз сайту, який пропонує ряд цілком практичних рішень.

Аби SEO-аудит приніс конкретну і вимірювану користь, варто пройти ряд важливих кроків.

1. Визначте сферу аудиту

Що ви збираєтеся перевіряти? Для SEO є три критично важливі сфери для оцінки: контент, зворотні посилання і технічне SEO.

Контент складається з усіх слів, зображень і метаінформації, якими користуються відвідувачі сайту і пошукові системи. Пости у блогах, цільові сторінки та теги заголовків сторінок зазвичай складають більшу частину контенту.

Зворотні посилання (або беклінки) — це внутрішні і зовнішні посилання, які спрямовують відвідувачів і пошуковики на різні частини вашого сайту. Анкорні тексти, домени, на які посилаються, і якість посилань є загальними елементами оцінки зворотних посилань.

Технічне SEO — це оптимізація вебсайтів і серверів, де вони розміщуються. Вона полегшує пошуковим системам доступ, сканування та індексування інформації з сайту. Технічне SEO включає в себе багато аспектів, але швидкість сторінки, зручність для мобільних пристроїв, перенаправлення та індексація є елементами, які стосуються будь-якого сайту.

2. Встановіть часовий діапазон

Результати аудиту мають значення лише тоді, коли вони поміщені в контекст. Потрібно встановити часовий діапазон для аудиту, щоб можна було проаналізувати правильні дані. Наприклад, ви будете проводити аудит за останній місяць, квартал чи рік? Після встановлення діапазону дат ви матимете орієнтир для порівняння даних за періоди. Ці порівняння відображають зміни у відсотках і допомагають аудитору розпізнати ключові тренди, — зазначають експерти діджитал-агентства Netpeak.

3. Визначте своїх конкурентів

Порівняння результатів діяльності з конкурентами дає змогу зрозуміти, як ви справляєтеся з поставленими завданнями, тобто — як ви виглядатимете у порівнянні з конкурентами. Аналіз конкурентів може також проінформувати вас про ключові стратегії, які вони використовують, і дати вам уявлення про те, як насправді вимірюється ваша ефективність.

4. Виберіть SEO-метрики

Кількісні порівняння між вашою компанією та конкурентами розповідають певну історію. Аби допомогти розповісти цю історію, варто проаналізувати кілька SEO-метрик:

  • органічний трафік;
  • органічні ключові слова;
  • вартість трафіку;
  • зворотні посилання;
  • рейтинг домену.

Органічний трафік — це щомісячний трафік, що генерується пошуковими системами. Трафік сприяє продажу і залученню потенційних клієнтів і є основним показником SEO для аудиту.

Органічні ключові слова показують загальну кількість ключових слів, за якими вебсайт пребуває в топ-100 органічної пошукової видачі. Ця метрика визначає, які ключові слова мають тенденцію до зростання, і може бути використаний для виявлення можливостей ранжування.

Вартість трафіку — це вартість органічного пошукового трафіку, якщо б ви платили за нього за допомогою платної реклами. Цей показник добре доповнює органічний трафік, оскільки враховує якість і кількість пошукового трафіку.

Зворотні посилання — як вже згадувалося, це загальна кількість зовнішніх посилань, що ведуть на ваш сайт. Це важлива метрика, оскільки Google був заснований як гіпертекстова пошукова система. Що більше релевантних і якісних посилань, які ведуть на сайт, то вище він має перебувати в пошуковій видачі.

Рейтинг домену (DR) — це показник авторитетності вашого сайту за 100-бальною шкалою (що вище, то краще). DR розраховується на основі профілю зворотних посилань сайту і допомагає визначити, чи може ваш контент перевершити рейтинг схожого конкурента.

5. Використайте SEO-інструменти

Різноманітні SEO-інструменти можуть надавати корисні звіти та рекомендації для розробки списку інсайтів. Існує кілька чудових таких інструментів, які аналізують наступні області:

  • швидкість сайту;
  • сканування та індексація;
  • локальне SEO;
  • аналіз посилань;
  • дослідження ключових слів;
  • аналіз контенту.

6. Досліджуйте інсайти

Запишіть кількісні та якісні висновки, отримані в результаті аудиту. Потім, аналізуючі їх, задайте собі питання «чому?». Це те, що відкриє вам ключові інсайти, які можуть стати вирішальними в майбутньому.

Наприклад, чому органічний пошуковий трафік зріс на 19%? Або чому показник здоров’я сайту знизився на 14%? Вивчення можливих відповідей на подібні питання допоможе визначити наступні кроки.

7. Складіть план із визначенням пріоритетів

Після того, як ви провели аудит своєї компанії та конкурентів і отримали багато інсайтів, настає час визначити пріоритети плану дій. Для цього створіть таблицю з колонками пріоритетів — «високий», «середній» і «низький». Перегляньте свої інсайти один за одним і перенесіть їх у відповідну категорію.

Висновок

SEO-аудит може здатися складним завданням, але це один із найкорисніших заходів, які ви може здійснити. Це перевірка маркетингової стратегії і дзеркальне відображення внутрішніх зусиль. Найважливіший крок в аудиті — вжиття заходів. Список пріоритетних висновків — це кінцевий результат аудиту, але досягнення органічного зростання — це кінцевий результат дій, які вживаються на основі ключових інсайтів.