Що в сучасних електромобілях найчастіше виходить із ладу

13.07.2023

Як і інші електричні гаджети та прилади, електромобілі схильні до зносу. Однак однією з багатьох переваг використання електромобіля (EV) є те, що вам не потрібно використовувати складні деталі, такі як зчеплення, стартер, двигун внутрішнього згоряння, радіатор або вихлопна система. Ці деталі можуть стати причиною поломки будь-якого автомобіля з бензиновим двигуном. Без них ці фактори можуть призвести до зниження ймовірності поломки EV. Однак, при виникненні навіть мінімальної підозри щодо належної роботи вашого електромобіля, слід звертатися в serwis samochodów elektrycznych, і бажано не сильно зволікаючи.

В електромобілях також є деталі, яких немає в авто з бензиновим (дизельним) двигуном. Їх наявність зазвичай призводить до повільнішого зносу в порівнянні зі звичайними транспортними засобами. Одним із прикладів цього є гальмо електромобіля. Автомобіль активує гальмо за допомогою рекуперативного гальмування, що робить його менш схильним до передчасної амортизації.

Загалом, EV-транспорт менше ламається і дешевший в обслуговуванні, але термін його служби менший, ніж у звичайних автомобілів.

Найпоширеніші проблеми з електромобілями

1. Деградація акумулятора з часом

Одним із ключових недоліків електромобілів є час автономної роботи. Як і у всіх батарей, ємність з часом зменшується. Дослідники підрахували, що ємність батареї зменшується приблизно на 2,3% щороку. Однієї EV-батареї може вистачити на 10 років, залежно від частоти використання. Це означає, що через цей час ваше авто не зможе їздити так само швидко — діапазон швидкості зменшиться щонайменше до 40%.

Довговічність батареї сильно залежить від температури. Наприклад, одне проведене в США дослідження показало, що у Флориді, де переважають високі температури, батареї працюють у середньому 5,2 року. У той же час, у холодному кліматі Аляски вони можуть прослужити аж до 13,3 років.

Але інші дані свідчать про те, що EV-батареї насправді служать набагато довше, ніж вважалося раніше. Експерти галузі вважають, що в багатьох випадках батарея переживе саме авто.

2. Клімат-контроль електромобіля може зменшити запас ходу

Доведено, що електричні системи клімат-контролю зменшують запас ходу автомобіля, якщо вони неефективні. Це особливо актуально, коли автомобіль заводиться при низькій температурі навколишнього середовища. Тому взимку водії, швидше за все, побачать меншу ефективність систем опалення своїх авто.

Хоча системи клімат-контролю в бензинових і дизельних автомобілях, як правило, не набагато ефективніші, вони мають перевагу у вигляді великого обсягу відпрацьованого тепла для обігріву салону.

3. Несправність бортової електроніки

Багато водіїв електромобілів скаржаться на проблеми з бортовою електронікою — від несправних датчиків температури до непрацюючих електричних дверей. Деякі з цих проблем дратують, але не ставлять під загрозу вашу здатність безпечно керувати авто. Однак інша електроніка — наприклад, датчики температури — має вирішальне значення для забезпечення роботи вашого акумулятора в безпечних межах. Тому будь-які проблеми з електронними датчиками повинні бути якомога раніше помічені і швидко усунені.

Варто зазначити, що багато з цих проблем пов’язані з окремими брендами або моделями, які виявилися електричними. Вони не є специфічними для електромобілів як таких.

4. Несправні ущільнювачі призводять до витоку

Неофіційні повідомлення свідчать про те, що несправні ущільнювачі є проблемою для електромобілів, особливо серед власників Tesla. Несправні ущільнювачі не зупиняють потрапляння води в автомобіль, що може бути небезпечним, коли є багато електричних компонентів, які потрібно враховувати.

Погана герметизація також може призвести до надмірного шуму в автомобілі, а також до протягів і витоку повітря — ще одного недоліку деяких EV-моделей. Це може зробити поїздку набагато менш комфортною та приємною.

5. Електромобілі частіше загоряються?

Це більшою мірою міф. Сучасні дані свідчать про те, що, незважаючи на чутки про протилежне, електромобілі не більш схильні до загоряння, ніж їхні бензинові або дизельні аналоги.

Однак у цьому твердженні є невелике застереження. Літій-іонну батарею, що загорілася, надзвичайно важко загасити — настільки, що деякі виробники навіть радять пожежникам не намагатися загасити полум’я, а дати автомобілю догоріти в контрольованій формі. Тим не менш, ризики, пов’язані з цим, залишаються неймовірно малими і не мають бути фактором, що впливає на вибір електромобіля.