Як створити ефективну контент-стратегію у 2023?

11.10.2023

Припустимо, що у вас є крутий унікальний бренд, готовий підкорювати світ і вирішувати проблеми людей. Але, якщо не зробити так, щоб кожен його почув його голос і відчув його унікальність, цей бренд так і залишиться крутим лише й вашій уяві.

Щоб по-справжньому досягти успіху в бізнесі, ви маєте представити свою торгову марку, продукти та назву компанії перед потрібною авдиторією, використовуючи специфічні для галузі методи, — зауважують експерти біржи прямої реклами Коллаборатор. Саме тут вступає в дію «його величність» маркетинг — свого роду мегафон для голосу вашого бренду — і відповідна маркетингова стратегія.

І якщо традиційний маркетинг існує вже століттями, розвиваючись і пристосовуючись до охоплення авдиторії в офлайні та публічному просторі, то контент-маркетинг — це новачок зі свіжим обличчям, який увірвався на сцену з усіма своїми інноваційними ідеями.

Що таке контент-маркетинг?

Контент-маркетинг — це стратегія вхідного маркетингу, спрямована на створення, публікацію та розповсюдження корисного, релевантного та послідовного контенту, щоб привернути й утримати увагу чітко визначеної цільової авдиторії.

Замість того, щоб продавати товари чи послуги, він спрямований на надання інформації, яка навчає, розважає або надихає на розвиток міцних стосунків зі споживачами. У швидкозмінній сфері цифрового маркетингу контент-стратегія відіграє ключову роль у подоланні розриву між брендами та їхньою авдиторією.

Ось як це працює в конкретних нішах:

  • Інвестиції. Інвестиційні компанії пропонують інформацію про ринкові тренди, допомагаючи читачам приймати обґрунтовані рішення без прямого продажу послуг.
  • Подорожі. Туристичні агенції діляться путівниками, порадами та інформацією про напрямки, щоб привабити мандрівників і підвищити лояльність до бренду.
  • Фармацевтика. Надаючи детальні інструкції щодо поширених захворювань, фармацевтична фірма позиціонує себе як надійне джерело інформації.

Чому потрібно створювати стратегію контент-маркетингу?

Без ґрунтовного, всебічного плану навіть найпереконливіший контент може виявитися марним. Ось чому так важливо мати продуману стратегію контент-маркетингу, що є основою сучасної комерційної комунікації. За допомогою стратегії ви можете виявити свою цільову авдиторію, зрозуміти її потреби та створити матеріал, який їй сподобається. Адже недостатньо просто створити контент, потрібно також доставити його через відповідні канали і зробити це у відповідний час.

Стратегія контент-маркетингу має відповідати основним цінностям і цілям бізнесу. Наприклад, неприбуткова організація може зосередитися на надихаючих історіях і соціальному впливі, а технологічна компанія — на інноваціях і практичних рішеннях. У будь-якій галузі акцент на створенні якісного контенту зміцнює довіру, заохочує залучення та формує спільноту навколо бренду. Ефективний контент-маркетинг робить більше, ніж просто заповнює простір на вебсторінці — він знаходить відгук у читачів, відповідає їхнім потребам та інтересам і встановлює довготривалий зв’язок, який виходить за рамки простої реклами.

Найпопулярніші види контент-маркетингу

Існує дуже багато різних варіацій контент-маркетингу, які ви можете залучити у свою стратегію. Ось кілька найпоширеніших типів:

  • Пресрелізи. Серед усіх видів контенту, що використовуються в контент-маркетингу, жоден з них не користується більшою популярністю серед творців контенту та інтернет-маркетологів, ніж пресреліз. Основна мета пресрелізу — надати важливу інформацію безпосередньо представникам ЗМІ для поширення цієї інформації різними каналами. При цьому очікується, що пропонована інформація має бути не лише новинною, але й цікавою. Тому те, як написати пресреліз, є дуже важливим.
  • Соціальні мережі. Платформи на кшталт Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat надають різні можливості для обміну контентом, наприклад, фотографіями, відео в реальному часі, попередньо записаними відео та історіями.
  • Блоги. Блоги — це потужна форма вхідного контенту, яка дає можливість для широкої творчості з точки зору їхньої мети та тематики. Вони пропонують безліч можливостей, таких як просування внутрішнього та зовнішнього контенту, а також інтеграція кнопок соцмереж та інформації про продукт.
  • Відео. Популярність відео лише зростає завдяки таким соцмережам, як YouTube і TikTok. Щонайменше 97% клієнтів і фахівців з онлайн-маркетингу повідомляють, що використання відео допомагає підвищити зрозумілість їхнього продукту. Використання його в маркетингових кампаніях збільшує конверсію, підвищує рентабельність інвестицій та сприяє залученню авдиторії. Сам же відеоконтент можна поширювати через соцмережі, цільові сторінки або партнерський вебсайт.
  • Подкасти. Подкасти пропонують величезну творчу свободу, оскільки вони можуть охопити будь-яку актуальну тему. Крім того, тут ви маєте контроль над іншими аспектами, такими як частота випусків, запрошені спікери, просування подкастів і тривалість епізодів.
  • Інфографіка. Інфографіка представляє дані в легкому для сприйняття форматі, поєднуючи прості формулювання, короткі твердження та чіткі зображення. Вона ідеально підходить для розкриття складних тем для розуміння широкою авдиторією.

Що важливо для ефективної стратегії контент-маркетингу?

Розробка ефективної стратегії контент-маркетингу вимагає розуміння таких структурних елементів, як цільова авдиторія, бізнес-цілі і типи контенту, які будуть резонувати з ними.

Цільова авдиторія — це група людей, яку ви хочете охопити своїм контентом. Щоб її визначити, візьміть до уваги такі фактори, як вік, стать, місцезнаходження, інтереси та больові точки. Коли ви добре зрозумієте, хто є вашою цільовою авдиторією, ви можете почати розробляти контент, який їй сподобається.

Ваші бізнес-цілі також повинні відігравати певну роль у стратегії контент-маркетингу. Чого ви сподіваєтеся досягти за допомогою свого контенту? Ви хочете підвищити впізнаваність бренду, залучити трафік на свій сайт або згенерувати потенційних клієнтів?

Нарешті, розгляньте типи контенту, про які йшлося вище. Виберіть серед них ті, що будуть резонувати з вашою авдиторією і допоможуть досягти ваших бізнес-цілей.

Розробка ефективної стратегії контент-маркетингу має важливе значення для будь-якого бізнесу, який хоче досягти успіху в інтернеті. Розуміючи свою цільову авдиторію і створюючи контент, який їй сподобається, ви зможете досягти своїх бізнес-цілей і побудувати успішну онлайн-присутність.