РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 9 квітня 2021 р.

Відродження душі бізнесу

Зараз, коли можна сказати, що «дані вирішують все», виникає запитання, чи дають нам дані одні лише переваги? Рішад Тобакковала (Rishad Tobaccowala), директор із розвитку Publicis Groupе, вважає, що поглинувши в дані, ми ризикуємо втратити щось дуже цінне, а саме людяність.

Відродження душі бізнесу

У своїй книзі «Restoring the Soul of Business: Staying Human in the Age of Data» («Відродження душі бізнесу: як не втратити людяність у добу даних»)1 Тобакковала пише про те, що суть істинного успіху полягає у поєднанні алгоритмів і значущості. За його словами, успішні компанії ніколи не забувають про значущість людей, їхніх емоцій, культури організації; вони поєднують аналітику з оповіддю і таким чином відроджують у бізнесі душу.

Автор зазначає, що такі потужні корпорації, як Walmart, Starbucks, Domino’s і Google, «переорієнтували своє мислення та змогли органічно інтегрувати технологію і людяність»; у той час як «засліплені» даними компанії стикаються з серйозними проблемами через те, що не заохочують працівників представляти нові ідеї та через «поганий сервіс, якій здійснюється автоматизованими процесами, що спричиняє у клієнтів розчарування та підриває позиції бренду».

Серед ілюстрацій, які наводяться в книзі, — підходи компанії Netflix. Наприклад, компанія дозволила співробітниками в роботі з документацією відійти від традиційного формату та спиратися на здоровий глузд. Зокрема, співробітники самі можуть вирішувати, коли їм працювати, а коли йти у відпустку, а інформацію про витрати на відрядження можна подавати у спрощеній формі. «Звільнені від тиску вимог щодо звітування та діючи поза полем жорстких параметрів, які можуть тільки дратувати, люди почувають себе набагато вільніше та знаходять більше значущості у своїй діяльності», — пише Тобакковала.

Як працювати з даними

Тобакковала пропонує підхід із шести кроків, який, на його думку, допоможе не просто «видобути» з даних інформацію, але й наповнити її значущістю.

1. Інтерпретуйте дані. Створюйте гіпотези, шукайте закономірності, дивіться на аномалії, розробляйте альтернативні сценарії, які пояснюють отриману інформацію.

2. Залучайте до процесу різнопланових людей. Якщо в процесі інтерпретації даних братимуть участь індивіди з різними навичками та поглядами, ви зможете отримати більш глибокі та багатогранні результати.

3. Помістить дані в контекст. Як дані пов’язані з якимось новим трендом або з тим, що робите ви чи ваш конкурент? Виявляючи такі зв’язки, ви шукаєте відповідь на запитання: те, що кажуть дані, матиме короткостроковий чи тривалий ефект? Чи дані вказують на завершення певного тренду або на прояв того, що зароджується зараз.

4. Продумайте можливі рішення. На які можливості вказують дані? Якщо цифри говорять про падіння продажів якогось вашого продукту на ринку Z, не дивіться на це як на обмежувальний чинник. Подумайте: чи не зароджується нова можливість, оскільки ринок все ще має потенціал, а, згідно ваших даних, конкуренція на ньому зменшується.

5. Повторюйте аналітичний цикл. Дані можуть породжувати нові та досконаліші дані. Чи можете ви на основі зібраної інформації здійснити якийсь тест, котрий може дати вам більш значущі цифри?

6. Вивчайте досвід співробітників та клієнтів. Інколи нові дані розповідають стару історію у новому контексті. У вашій організації можуть бути десятки, сотні або тисячі людей, які раніше стикалися з ситуаціями, які тією чи іншою мірою мають зв’язок з інформацію, котру ви отримали зараз. Проаналізувавши їхній досвід, ви зможете глибше зрозуміти свіжі інсайти.

Як інкорпорувати у бізнес людяність

Ось деякі кроки, котрі, як вважає автор, можуть допомогти зробити вашу організацію «людянішою».

Ведіть незручні розмови

Найважливіші «опори» комунікаційного процесу — це дані, довіра та намір. Чи маєте ви хороші дані, які б підтверджували ваші аргументи? Чи вам довіряють? Які ваші наміри (наприклад, чому ви кажете те, що кажете)? Організації мають заохочувати вияви щирості на всіх рівнях — згори донизу і знизу догори.

Визнайте реалії змін

Дані можуть підказати вам, які зміни потрібні, але, крім цього потрібно розуміти нюанси людського сприйняття. Співробітники не підтримуватимуть трансформації, якщо кожний із них не розумітиме, як він впишеться у новий контекст. Отже, люди мають побачити, як стратегія змін допомагатиме зростати особисто їм, а не лише організації.

Інкорпоруйте поезію в електронні таблиці

Електронні таблиці — це не вікно, крізь яке можна побачити теперішнє або майбутнє. Більшою мірою — це пристрій, який спрямовує наш погляд у минуле. Коли в організації панує однозначна аналітична настроєність, то навіть якщо в ній і з’являтимуться творчі ідеї, які можуть мати чималий трансформаційний потенціал, вони навряд чи реалізовуватимуться. Думайте — як розвинути «праву півкулю» вашої компанії (яка відповідає за творче мислення). Можливо, навіть таке не пов’язане з бізнесом заняття, як обговорення якогось літературного твору, допоможе вивільнити креативну думку ваших працівників та створити сприятливу атмосферу для вирощування «паростків» творчості.

Визнайте, що не працівники працюють на компанію, а компанія на них

Дані схильні фокусуватися на організації, а не на її окремих працівниках. Якщо ви хочете здобути лояльність співробітників, допоможіть їм створити власну нішу (ділянку, на якій вони зможуть якомога більш повноцінно використати свої знання та здібності), знайти спосіб самовираження в роботі та наповнити значущістю те, що вони роблять.

Диверсифікуйте використання робочого часу

Неправильно підходити до планування робочого часу співробітників, тільки ґрунтуючись на економічних засадах. Навпаки, аби люди функціонували повноцінно, потрібно виділити час, коли вони можуть працювати менше, ніж завжди; займатися тим, що їм цікаво, або взагалі «байдикувати».

Плануйте більше зустрічей

Прийнято вважали, що кількість нарад мусить бути мінімальною і що на них мають стисло обговорюватися аналітика та суто виробничі питання, хоча насправді зустрічі відкривають чимало можливостей для створення продуктивних відносин. (У книзі описуються п’ять типів таких зустрічей.)

Проводьте апгрейд ментальної операційної системи

Головним для організацій має стати вдосконалення своїх інтелектуальних систем. Тож дайте людям мотивацію та засоби для безупинного навчання.

За матеріалами strategy+business.


    1 Книга увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2020-го року» (категорія «Маркетинг») за версією strategy+business.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)