РЕЦЕНЗІЇ | Книга 3 жовтня 2008 р.

Посібник з оціночного опитування (Appreciative Inquiry (AI))

The Appreciative Inquiry Handbook

Друге видання «Посібника з оціночного опитування» (The Appreciative Inquiry Handbook) — це розширене теоретичний і методологічний посібник для практиків. По суті — це неоціненний ресурс для всіх, хто відповідальний за управління командою, відділом чи організацією. Автори провели колосальну роботу, намагаючись збалансувати прагматичні потреби організаційного розвитку та теоретичні підвалини AI.

Книга умовно розділена на три частини: "Очевидні елементи AI", "Впровадження «чотирьох D» AI", а також "Навчання та ресурси".

Перша частина по суті є розширеним вступом до теорії та філософії AI як методології організаційного розвитку, яка фокусується на ідентифікації та розвитку "позитивної ключової компетенції" чи сильних сторін організації. Автори частково визначають AI як "кооперативний еволюційний пошук найкращих рис у кожній людині, організації та середовища, яке їх оточує".

AI відрізняється від інших методологій планування тим, що вона не приділяє жодної уваги вадам чи слабким сторонам людей і повністю зосереджується на їхніх сильних сторонах. Вона походить від теорії соціального конструктивізму. Відповідно до цієї теорії суспільство має тенденцію постійно еволіціонізувати та рухатися до розвитку своїх найсильніших рис.

У другій частині автори проводять оцінку самого процесу AI, який здійснюється за принципами "чотирьох D": пошук, мрія, дизайн та доля (discovery, dream, design, destiny).

  1. Пошук — це початкова стадія AI — спроба виявити найсильніші сторони людей та самої організації.
  2. Мрія — це своєрідна візія того, чим може стати організація у майбутньому.
  3. Дизайн — втілення мрії на практиці. Це конкретне визначення процесів та кроків, які потрібно здійснити та впровадити для того, щоб досягнути поставлених цілей і перетворити мрію на реальність.
  4. Доля — це результат попередніх трьох принципів. Якщо все було зроблено правильно — ви досягнули своєї цілі, а організація — свого розквіту.

В останній, третій, частині книги надається перелік корисних ресурсів для практиків AI, включаючи інтерв'ю, посібники та звіти, робочі листи та кейси. До книги також включено колекцію статей про AI.

Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)