РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 3 грудня 2014 р.

Соціальні платформи: як отримати максимум користі для себе

A Social Strategy: How We Profit from Social Media

Книжок, присвячених темі ефективного використання таких платформ, як Facebook, Twitter та LinkedIn, більше, ніж достатньо; але, здебільшого, їхній зміст обмежується загальними порадами щодо того, як найкраще просувати себе та свій бізнес. Книга «A Social Strategy: How We Profit from Social Media» («Соціальна стратегія. Як ефективно використовувати соціальні медіа») відрізняється серед моря аналогічних праць у першу чергу системністю та структурованістю представленого у ній підходу.

A Social Strategy: How We Profit from Social Media
» Докладніше на Amazon
Автор книги Міколай Ян Піскорскі (Mikolaj Jan Piskorski), професор кафедри стратегії та інновацій бізнес-школи IMD, пропонує модель створення ефективної стратегії використання соціальних медіа.

Проаналізувавши функціонування соціальних платформ, Піскорскі визначив три поняття, котрі, на його думку, складають рівняння успіху як самої мережі, так і компаній, що її використовують; це — «соціальна невдача», «соціальне розв’язання» та «соціальна стратегія».

«Соціальною невдачею» Піскорскі називає незадоволену потребу стосовно налагодження зв’язків; при цьому він виділяє дві категорії таких невдач: 1) «зустріч» і 2) «друг». До провалів типу «зустріч» відносяться обмеження щодо встановлення контакту з новими людьми; натомість збої типу «друг» стосуються нашої неспроможності зв’язатися з людьми, з якими ми вже знайомі. Першим визначальним фактором успіху соціальної платформи є потенціал комерціалізації «соціального розв’язання»; іншими словами, рішення проблеми «соціальної невдачі», що вона пропонує.

Так, eHarmony, онлайнова служба знайомств, є розв’язанням проблеми категорії «зустріч» — її метою є усунення бар’єрів для знайомства людей, які шукають супутників життя. А сервіс Twitter — це вирішення питання типу «друг» або ліквідація перепон для ефективного комунікування у вашій соціальній мережі. Як пояснює Піскорскі, кожне розв’язання являє собою «компроміс, що виникає на перетині різних способів надання нам допомоги у взаємодії як зі знайомими людьми, так і з тими, кого ми не знаємо». Наприклад, компанія, яка розробляє розв’язання проблеми типу «зустріч», повинна вирішити, що вона пропонуватиме користувачам — приватне спілкування з кількома або з багатьма незнайомцями чи необмежене комунікування з будь-яким членом мережі. Такі рішення визначають концепцію соціальної платформи, її користувацьку базу, а також точку диференціації на ринку.

«Соціальна стратегія» — це засіб використання компанією успіху соціальної платформи. Скажімо, як компанії на кшталт Ford чи Procter & Gamble можуть скористатися з переваг Facebook або Twitter? Занадто багато фірм застосовують мережі у спосіб, який лише дратує споживачів. «Їхні комерційні повідомлення стають на заваді формування нормальних людських зв’язків», — пише Піскорскі. — Уявіть, як ви сидите за столом, насолоджуючись спілкуванням з друзями; і тут раптом хтось підтягує крісло та втручається в розмову, пропонуючи вам щось купити». «Як би ви на це зреагували? — продовжує автор. — Напевно, не дуже підбираючи слова, сказати б цій людині якнайшвидше забратися геть; саме це відчувають користувачі, яких компанії "френдять", а потім завалюють комерційними пропозиціями».

Як зауважує Піскорскі, ознакою ефективності соціальної стратегії є те, що вона «допомагає людям робити те, для чого вони, власне, і використовують соціальні платформи, — здійснювати такий тип взаємодії з іншими індивідами, який вони не могли б реалізувати в офлайні». Тож якщо ви хочете подавати ваші пропозиції, наприклад, через Twitter, то потрібно зрозуміти механізм соціального розв’язання, який цей сервіс пропонує своїм користувачам, — а це можливість спілкуватися стисло та ефективно з відносно невеликою кількістю членів родини та друзів; а тому вам слід формулювати меседжі таким чином, щоб вони відповідали цілям використання цієї платформи.

Загалом, цифри чисельності клієнтів, яку наводять такі платформи, як Facebook, Twitter та LinkedIn вражають — це 1,28 млрд. і 225 млн. користувачів щомісяця, а також 300 млн. членів, відповідно. Радіус охоплення цих платформ дорівнює, а подеколи перевершує сферу впливу медіа-гігантів вчорашнього дня. Отже, запропонована Міколаєм Яном Піскорскі модель використання переваг соціальних платформ може стати у пригоді багатьом компаніям.

За матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)