РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 3 грудня 2014 р.

Соціальні платформи: як отримати максимум користі для себе

A Social Strategy: How We Profit from Social Media

Книжок, присвячених темі ефективного використання таких платформ, як Facebook, Twitter та LinkedIn, більше, ніж достатньо; але, здебільшого, їхній зміст обмежується загальними порадами щодо того, як найкраще просувати себе та свій бізнес. Книга «A Social Strategy: How We Profit from Social Media» («Соціальна стратегія. Як ефективно використовувати соціальні медіа») відрізняється серед моря аналогічних праць у першу чергу системністю та структурованістю представленого у ній підходу.

A Social Strategy: How We Profit from Social Media
» Докладніше на Amazon
Автор книги Міколай Ян Піскорскі (Mikolaj Jan Piskorski), професор кафедри стратегії та інновацій бізнес-школи IMD, пропонує модель створення ефективної стратегії використання соціальних медіа.

Проаналізувавши функціонування соціальних платформ, Піскорскі визначив три поняття, котрі, на його думку, складають рівняння успіху як самої мережі, так і компаній, що її використовують; це — «соціальна невдача», «соціальне розв’язання» та «соціальна стратегія».

«Соціальною невдачею» Піскорскі називає незадоволену потребу стосовно налагодження зв’язків; при цьому він виділяє дві категорії таких невдач: 1) «зустріч» і 2) «друг». До провалів типу «зустріч» відносяться обмеження щодо встановлення контакту з новими людьми; натомість збої типу «друг» стосуються нашої неспроможності зв’язатися з людьми, з якими ми вже знайомі. Першим визначальним фактором успіху соціальної платформи є потенціал комерціалізації «соціального розв’язання»; іншими словами, рішення проблеми «соціальної невдачі», що вона пропонує.

Так, eHarmony, онлайнова служба знайомств, є розв’язанням проблеми категорії «зустріч» — її метою є усунення бар’єрів для знайомства людей, які шукають супутників життя. А сервіс Twitter — це вирішення питання типу «друг» або ліквідація перепон для ефективного комунікування у вашій соціальній мережі. Як пояснює Піскорскі, кожне розв’язання являє собою «компроміс, що виникає на перетині різних способів надання нам допомоги у взаємодії як зі знайомими людьми, так і з тими, кого ми не знаємо». Наприклад, компанія, яка розробляє розв’язання проблеми типу «зустріч», повинна вирішити, що вона пропонуватиме користувачам — приватне спілкування з кількома або з багатьма незнайомцями чи необмежене комунікування з будь-яким членом мережі. Такі рішення визначають концепцію соціальної платформи, її користувацьку базу, а також точку диференціації на ринку.

«Соціальна стратегія» — це засіб використання компанією успіху соціальної платформи. Скажімо, як компанії на кшталт Ford чи Procter & Gamble можуть скористатися з переваг Facebook або Twitter? Занадто багато фірм застосовують мережі у спосіб, який лише дратує споживачів. «Їхні комерційні повідомлення стають на заваді формування нормальних людських зв’язків», — пише Піскорскі. — Уявіть, як ви сидите за столом, насолоджуючись спілкуванням з друзями; і тут раптом хтось підтягує крісло та втручається в розмову, пропонуючи вам щось купити». «Як би ви на це зреагували? — продовжує автор. — Напевно, не дуже підбираючи слова, сказати б цій людині якнайшвидше забратися геть; саме це відчувають користувачі, яких компанії "френдять", а потім завалюють комерційними пропозиціями».

Як зауважує Піскорскі, ознакою ефективності соціальної стратегії є те, що вона «допомагає людям робити те, для чого вони, власне, і використовують соціальні платформи, — здійснювати такий тип взаємодії з іншими індивідами, який вони не могли б реалізувати в офлайні». Тож якщо ви хочете подавати ваші пропозиції, наприклад, через Twitter, то потрібно зрозуміти механізм соціального розв’язання, який цей сервіс пропонує своїм користувачам, — а це можливість спілкуватися стисло та ефективно з відносно невеликою кількістю членів родини та друзів; а тому вам слід формулювати меседжі таким чином, щоб вони відповідали цілям використання цієї платформи.

Загалом, цифри чисельності клієнтів, яку наводять такі платформи, як Facebook, Twitter та LinkedIn вражають — це 1,28 млрд. і 225 млн. користувачів щомісяця, а також 300 млн. членів, відповідно. Радіус охоплення цих платформ дорівнює, а подеколи перевершує сферу впливу медіа-гігантів вчорашнього дня. Отже, запропонована Міколаєм Яном Піскорскі модель використання переваг соціальних платформ може стати у пригоді багатьом компаніям.

За матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)