ТЕНДЕНЦІЇ | Інноваційні зміни 6 березня 2006 р.

IBM: топ-менеджери беруться за інновації

За даними дослідження IBM, більшість керівників компанії у всьому світі планують істотні зміни в бізнесі й очікують, що нові форми інновацій будуть стимулювати подальший ріст.

У ході дослідження, результати якого представив 1 березня підрозділ IBM Business Consulting Services, 65% вищих керівників компаній з різних країн світу заявили про те, що у зв'язку з тиском конкурентів і ситуацією на ринку в найближчі два роки вони мають намір здійснити радикальні зміни у своїх компаніях.

Міркуючи про майбутні масштабні зміни, тільки 20% учасників опитування вважають, що домоглися великого успіху в ході подібних проектів у минулому. Дослідження показало, що керівники вже не вважають виробництво нових продуктів і послуг достатньою умовою росту. У пошуках нових способів роботи вони все частіше прагнуть до впровадження інноваційних бізнес-моделей і виробничих процесів.

За словами учасників опитування, приблизно дві третини всіх зусиль сьогодні ними направляється на впровадження інновацій в області бізнес-моделей і системи операційної взаємодії. Крім того, не менш 61% керівників, які приділяють основну увагу інноваційним моделям бізнесу, побоюються, що зміни в бізнесі-моделі конкурентів можуть привести до радикальних змін у галузі в цілому.

«Очевидно, що керівники компаній сьогодні стурбовані пошуком нових інноваційних моделей, які з'являться стимулом для корінних змін і росту компанії, — говорить Джінні Рометті (Ginni Rometty), старший віце-президент IBM Enterprise Business Services. — Мова йде не просто про інноваційну продукцію. Важливіше зрозуміти, як можна змінити бізнес-модель, виробничий процес або спосіб управління — наприклад, впровадити управління ризиками в реальному часі, перейти до спільної розробки медикаментів або цифрового кінопрокату».

76% керівників вважають основними джерелами нових ідей співробітництво з бізнес-партнерами й клієнтами. І навпаки, внутрішні НДДКР виявилися лише на восьмому місці серед джерел нових ідей — їх назвали 14% опитаних.

Незважаючи на велике значення, що приділяє керівництво опитаних компаній спільній роботі з бізнес-партнерами й клієнтами, багато починань поки перебувають тільки на стадії планування. 76% керівників вважають співробітництво винятково важливим, однак лише 51% заявили, що їхня організація вже тісно співробітничає з іншими структурами. Цікаво, що на ринках, які розвиваються, ситуація інша: тут у співробітництво залучені 73% компаній у порівнянні з 47% на розвинених ринках.

Дослідження показало, що між спільною роботою й фінансовими показниками компанії існує зв'язок. Ті підприємства, в яких ріст доходу вище, значно частіше працювали із зовнішніми джерелами, ніж інші. Компанії-лідери використовують зовнішні джерела на 30% частіше, ніж ті, що відстають за цим показником. На думку керівників, головними перевагами співробітництва з партнерами є: зниження витрат, підвищення якості й задоволеність клієнтів, доступ до знань і нових продуктів, зростання прибутку, доступ до нових ринків і клієнтів.

Відносно спільної роботи один з опитаних керівників відзначив: «Сьогодні в нашому розпорядженні набагато більше можливостей. На ринку, де постачальники динамічно конкурують між собою, можна отримати набагато більше інновацій, ніж намагаючись створити їх самостійно». Інший учасник дослідження помітив: «Нам необхідна третя сторона у якості спаринг-партнера, щоб орієнтуватися на її показники. Це також дозволяє співробітникам ширше дивитися на проблеми». Як сказав ще один керівник, який брав участь в опитуванні, «якщо ви думаєте, що відповіді на всі питання можна знайти усередині компанії, ви помиляєтеся».

Топ-менеджери вважають, що стримуючі фактори всередині компанії значно сильніше, ніж зовнішні бар'єри. Однак тільки 35% опитаних готові з ними боротися, взявши на себе відповідальність за впровадження інновацій. Дослідження показало, наскільки сильно контрастують підходи до цього питання в різних країнах. Наприклад, у Японії, Китаї, Кореї й Східній Європі 47% керівників особисто сприяють впровадженню інновацій. У той же час в Індії та США, де управління інноваціями розподілено по різних частинах організації та розділено з бізнес-партнерами й іншими сторонніми гравцями, цей показник не перевищує 20%. На найбільш розвинених ринках особливу роль в управлінні інноваціями грає операційний директор компанії.

У ході підготовки дослідження були опитані більше 750-ти топ-менеджерів з усього світу. Нагадаємо, що попереднє аналогічне дослідження IBM показало, що керівники компаній перенесли основну увагу зі зниження витрат на створення умов для росту й збільшення прибутку.

За інформацією CNews.ru.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
12 важелів успіху12 важелів успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)