ТЕНДЕНЦІЇ | Поведінка споживачів 3 березня 2021 р.

Головні споживчі тренди 2021-го року

Багато нових звичок, які споживачі набули під час пандемії, залишаться і надалі впливатимуть на їхню поведінку, — стверджують аналітики компанії Euromonitor International. Зокрема, покупців турбують питання безпеки, а також у своїй більшості вони не хочуть відмовлятися від зручностей, які дають цифрові сервіси.

Euromonitor опубликовав оновлений прогноз щодо основних трендів, які формуватимуть споживчу поведінку у 2021 році.

Головні споживчі тренди 2021-го року

Зростання громадської активності

«Під час локдауну споживачі пильно спостерігали за поведінкою компаній, а коли пандемія закінчиться, приділятимуть ще більше уваги ставленню бізнесів до соціальних та екологічних питань», — зазначається у звіті Euromonitor.

Люди чинитимуть дедалі більший тиск на компанії, з тим щоб вони турбувалися про здоров’я та добробут свого персоналу, допомагали місцевим громадам та на практиці сприяли сталості розвитку природних систем.

«Під час пандемії ми побачили, що зненацька повітря стало чистішим, у лісопарках з’явилися тварини, яких вже давно ніхто не бачив, — тож цілком зрозуміло, що споживачі хочуть побачити ще більше оздоровлення екологічного середовища», — сказала Елісон Енгус (Alison Angus), керівних напряму «Дослідження стилю життя».

Спонтанність та зручність

У сьогоднішньому, значною мірою «цифровизованому» житті нам багато чого бракує, наприклад, відвідувань соціальних подій, ресторанів, «блукань» по магазинах. Тому, користуючись цифровими сервісами, споживачі хочуть мати досвід, схожий на той, який ми отримуємо в реальному світі. (Також аналітики Euromonitor побачили, що споживачі молодого віку віддають перевагу цифровій взаємодії, а 68% покупців у віці «за 60» воліють особисто спілкуватися з торговими представниками.)

«Компанії мусять знаходити способи створення відчуття спонтанності людського спілкування, до якої ми звикли у фізичному просторі», — зауважила Енгус.

Робота та сервіс «на свіжому повітрі»

«Навіть коли пандемія закінчиться, прагнення людей працювати, отримувати послуги, купувати, проводити різні заходи поза межами закритих приміщень залишиться», — вважають аналітики Euromonitor.

«Бізнеси мусять створювати “оази” на відкритому повітрі, — зазначається у звіті. — Адаптування такого простору до погодних умов може обійтися недешево, але витрати на відповідні конструкції, системи опалення та освітлення окупляться, бо безпечні майданчики з привабливим оформленням і надалі приваблюватимуть клієнтів».

Злиття фізичного і цифрового світів

Відео-конференції, взаємозв’язані прилади, смартфони, технологія доповненої реальності — це дало змогу підтримувати віртуальний зв’язок у час, коли пандемія фізично розділила всіх. Зараз формується, за визначенням Euromonitor, «фіджитал-реальність» — гібридний простір, в якому споживачі можуть жити, працювати, купувати та розважатись, як будучи фізично, так і віртуально присутніми.

Пропонування споживачам нових способів поєднання цифрових і фізичних каналів взаємодії з бізнесами (скажімо, призначення через відеозв’язок часу для особистого відвідування магазину стає обов’язковою передумовою збільшення продажу (і до того ж, без цього компанії просто не зможуть збирати дані про клієнтів).

«Наші діти навіть не думають про те, чи має якась іграшка технологічний елемент, — вони цього очікують, — сказала Енгус. — Із дорослішанням цих поколінь технологія у всьому стане нормою».

Новий розклад

Перебування вдома змусило споживачів більш творчо підходити до організації свого часу та обдуманіше планувати свій розклад, збалансовуючи роботу, родинне та приватне життя. Відповідно, вони очікують від бізнесу більшої гнучкості. Споживачі вимагатимуть цілодобового сервісу, — прогнозує Euromonitor.

За словами Енгус, «оскільки споживачі намагаються “втиснути” до свого дня дедалі більше позицій, вони хочуть “повернути” витрачений час, купуючи продукти та послуги, які дозволяють заощаджувати дорогоцінні години та хвилини».

Шопінговий ажіотаж

«Чимало людей не довіряють керівництву своєї країни, а надання неправдивої, однобічної та спотвореної інформації ще більше поглиблюють таку кризу довіри», — читаємо у звіті. Деякі споживачі реагують на це, ставлячи на перше місце виключно свої проблеми та потреби.

Розчарування та тривалі локдауни спричиняють ажіотажні купівлі (зараз це явище спостерігається по цілому світі. Попит на доступні товари розкоші (як-от алкогольні напої), фасовані продукти преміум-класу та відеоігри зростає.

Енгус прокоментувала це так:

«Ажіотажні купівлі роблять ті, хто може собі це дозволити, або ті, хто заощадили кошти, сидячи вдома; ці споживачі витрачають гроші на купівлю чогось, що дає їм змогу відчути себе краще».

Раціональна бережливість

Споживачі з іншої групи, на відміну від тих, хто готовий «розкидатися грошима», мають фінансові проблеми, спричинені втратою роботи або економічною нестабільністю. Це змушує їх обачливо витрачати кошти. Також є споживачі, які уособлюють у собі два тренди: заощаджуючи на деяких купівлях, із тим аби витратити більше на щось (наприклад, на доступні товари розкоші), що допомагає їм покращити свій фізичний та психічний стан.

«Прагнення заощадити на одному, щоб дозволити собі купити щось інше є трендом, який набирає обертів, — сказала Енгус. — Деякі споживачі зараз переглядають звичну модель витрат, щоб задовольнити свої різнопланові та суперечливі потреби».

Зацикленість на безпеці

Згідно Euromonitor, турбота про свою безпеку є новим трендом у сфері wellness. Для багатьох часте миття рук та носіння масок є вже звичкою. Також дедалі більше людей переходять на безконтактні платежі, бо не хочуть ризикувати, торкаючись грошових купюр.

«У майбутньому людей ще більше непокоїтимуть потенційні загрози для здоров’я, а тому питання безпеки ще тривалий час буде для нас одним із пріоритетних», — зазначила Енгус.

Поглиблення самоусвідомлення

Ось ще один момент, на який звертається увага в звіті Euromonitor: пандемія змусила багатьох споживачів, які зіткнулися із ризиками для здоров’я, економічними проблемам і вимушеною ізоляцією, протестувати свою психологічну стійкість та певною мірою переосмислити планування життя.

Аби «достукатися» до цих споживачів, потрібно запропонувати їм товари та послуги, орієнтовані на самовдосконалення та більшу збалансованість різних аспектів життя. Слід очікувати, що в різних країнах світу зростатимуть обсяги продажу освітніх продуктів; іграшок та ігор, пов’язаних із різними хобі; музичних інструментів; спортивного обладнання та продуктів чи речей, які нагадують про минуле (наприклад, снеків «із дитинства»).

Розвиток моделі «робота вдома»

Ще до пандемії дистанційна робота ставала дедалі більш звичною, але заходи щодо соціального дистанціювання для багатьох зробили її безальтернативним варіантом.

Очікується, що із завершенням пандемії чимало людей продовжуватимуть працювати дистанційно (принаймні частково) ще тривалий час. Це впливатиме на багато аспектів повсякденного життя (від витрат на купівлю технологічних пристроїв до харчових звичок та вибору одягу).

«Оскільки вимоги щодо одягу та атрибутів доглянутості стають демократичнішими та вимагають менших витрат, споживачі можуть більше грошей вкладати в купівлю харчових продуктів та напоїв преміум-класу, для того аби вдома відтворювати меню ресторанного рівня», — прогнозує Euromonitor.

За матеріалами "Top 10 Global Consumer Trends for 2021", Bangkok Post.

Ілюстрація: Ecrion



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)