ТЕНДЕНЦІЇ | Digital Marketing 30 липня 2021 р.

П’ять мегатрендів, які трансформують цифровий маркетинг

У 2020-му хід подій у сфері цифрового маркетингу суттєво відрізнявся від того, чого очікували фахівці. А у 2021-му поглибилися та прискорилися деякі тренди, які раніше вже почали трансформувати цю царину. Аналітики Oracle Advertising and CX виділили п’ять мегатрендів, які стануть визначальними для маркетингової діяльності на ринках B2B та B2C.

П’ять мегатрендів, які трансформують цифровий маркетинг

1. COVID-19 та його наслідки

Глобальна пандемія спричинила глибокі потрясіння в цілому світі та суттєво вплинула на сферу цифрового маркетингу. В умовах, коли традиційні маркетингові заходи практично повсюди анулювалися і коли маркетологи змушені були працювати дистанційно, суттєво змінилися стратегії, підходи до реалізації кампаній і способи комунікування зі споживачами.

Але на горизонті з’явилася надія. Наприкінці минулого року біля половини фінансових директорів, опитаних PWC, висловили очікування стосовно того, що у 2021-му інвестиції в аналітику та автоматизацію маркетингу допоможуть їхнім компаніям повернутися до зростання.

Як зауважив фахівець у сфері B2B-маркетингу Метт Хайнц (Matt Heinz), те що відбулося не є новою «нормальністю», але деякі різкі повороти, які здійснили маркетологи, стануть частиною нових реалій. Зміцнення стосунків із клієнтами ставатиме дедалі важливішим. Також компанії продовжуватимуть фокусуватися на поглибленні лояльності клієнтів та стимулюватимуть їхню активнішу взаємодію з брендом.

Ще важливішим є те, що на передній план маркетингу виходить емпатія. Це означає: маркетологи мають ставити себе на місце клієнтів і з цих позицій думати, чим реально можуть їм допомогти.

2. Прискорення цифровізації

Згідно даних Forbes, у березні минулого року порівняно із ситуацією на початку пандемії використання інтернету зросло на 70%, а стримінгу — на 12%.

Соціальні медіа, мобільні канали, веб-сайти, лендінг-сторінки, блоги, вебінари — все це дає маркетологам сотні можливостей для взаємодії зі споживачами.

Згідно CMO Survey, 85% опитаних маркетологів зазначили, що під час пандемії спостерігалась готовність споживачів приймати нові цифрові пропозиції, а 84% — зауважили, що клієнти почали більше цінувати можливість отримати діджитал-досвід.

3. Використання великих даних

За прогнозами NodeGraph, до 2025-го обсяг даних у цілому світі сягне 175 зеттабитів. Щоб їх завантажити при теперішній швидкості інтернету, знадобиться 1,8 млрд років. Також за даними NodeGraph, у 2020-му щохвилини створювалося 480 тис. твітів, переглядалося 4,7 млн відео на YouTube, робилося 4,2 млн пошукових запитів на Google, відправлялося 200 млн електронних повідомлень та завантажувалося 60 тис. зображень.

Великі дані допомагають прогнозувати погоду, пропонують фільми, музику та книжки, які вас можуть зацікавити, а також можуть дати багато цінної інформації маркетологам: допомогти краще зрозуміти споживачів, сказати, яким каналам та контенту вони віддають перевагу і в цілому отримати більше ідей щодо того, як слід підходити до розв’язання проблем клієнтів.

4. Кожен може бути автором та видавцем

Щоразу, коли 3,7 млрд користувачів соціальних медіа щось розміщують у тій чи іншій мережі, вони створюють контент. У світі ведеться понад 500 млн блогів, а кількість книг, виданих у форматі «самвидав», 2017-го перевершила позначку в один мільярд.

Використовуючи численні видавничі платформи, люди можуть поширювати свої ідеї, ділитися знаннями про продукт, публікувати літературні твори. Все це має суттєві наслідки для контент-маркетингу. Щоб потрапити в поле уваги користувачів, контент має бути не лише інформативним та актуальним для них, але надаватися через канали, яким віддають перевагу конкретні індивіди та бути доступним для сприйняття.

Відео, вебінари, блоги, матеріали, підготовлені лідерами думки, інтерактивний контент, інфографіка… Поле для створення маркетинг-контенту є практично безмежним. Але авторам потрібно постійно пам’ятати, що вони конкурують із цілим світом і тому необхідно прагнути бездоганної чіткості у формулюваннях та дбати про змістовність своїх повідомлень.

5. Загальна з’єднувальність

Згідно Statista, близька 4,66 млрд або 59% світового населення знаходяться в онлайні. За даними NodeGraph, у 2020-му році 5,1 млрд людей мали мобільні телефони, 2 млрд здійснювали купівлі в онлайні, а чисельність користувачів соціальних мереж склала 3,7 млрд.

Тож цифри говорять про те, що відстані між людьми майже немає. Ви можете легко спілкуватися з тими, хто знаходиться на іншому континенті; спільно відвідувати онлайн-концерти, грати в шахи, обговорювати прочитані книжки тощо.

Сьогодні маркетологи мають вивчати свої авдиторії уважно, як ніколи. Хто відвідує ваш сайт чи блог? Як ви можете розширити свою авдиторію, спираючись на фактор загальної з’єднувальності? Як для цього потрібно адаптувати вашу маркетингову діяльність?

Електронне повідомлення, відправлене до Північної Америки, напевно, не дасть бажаного ефекту, якщо воно написане так само, як і для європейських країн без врахування лінгвістичних та культурних відмінностей. Чи матеріали про передові ідеї у вашій сфері є доступними мовами країн, де знаходиться ваша цільова авдиторія? Чи пропонуєте ви вебінари та онлайн-заходи, адаптовані для різних країн та регіонів?

Звертайте увагу на те, як зростає ваша авдиторія. Не виключено, що ви знайдете в цьому чималий потенціал для розвитку. Або ви можете можете відкрити нові можливості для зростання, адаптуючи свою пропозицію для різних регіонів та культур.

Як ми впевнилися, тренди можуть змінюватися дуже швидко. А тому важливо розвивати в собі гнучкість та адаптивність. Це хоча і потребує часу, дуже сильно допоможе вам у кризові часи.

За матеріалами "5 mega-trends transforming the future of digital marketing", MarTech.

Ілюстрація: marketinginsidergroup.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)