ТЕНДЕНЦІЇ | Supply Chain 4 лютого 2022 р.

Шість викликів, з якими зіткнуться керівники ланцюжків поставок у 2022 році

COVID-19 став для ланцюжків поставок справжнім «чорним лебедем», спричинивши збої, відлуння яких досі відчувається на світових ринках. Деякі з проблем, що виникли, з часом вирішаться самі собою, інші ж носять постійний характер і віщують зміну парадигми. Це змушує керівництво змінити підхід до управління ланцюжками поставок, важливих закупівель та потоків створення цінності. Але й 2022 рік навряд чи стане перепочинком, на який багато хто сподівається.

Муддасір Ахмед (Muddassir Ahmed), засновник та CEO компанії SCMDOJO, розповідає, з чим же доведеться зіткнутися керівникам ланцюжків поставок цього року.

Шість викликів, з якими зіткнуться керівники ланцюжків поставок у 2022 році

1. Перевантаженість портів

Протягом 2020-2021 років у найбільших міжнародних портах спостерігався безпрецедентний час очікування судів. Так, у жовтні 2021 року понад 50 контейнеровозів зібралося біля американських портів Лонг-Біч і Лос-Анджелес в очікуванні розвантаження. Не кращою була ситуація із завантаженням суден, що викликало додаткові затримки у постачанні. Збільшення часу імпортно-експортних операцій неминуче блокує і внутрішні ланцюги поставок.

Проблема перевантаженості портів не є новою. Американська національна асоціація митних брокерів та перевізників (NCBFAA) вже багато років привертає увагу до цієї теми. У 2022 році проблема, ймовірно, досягне своєї кульмінації. І хоча NCBFAA пропонує рішення щодо покращення метрик роботи портів та вдосконалення інфраструктури, для фактичної реалізації заходів знадобляться роки.

2. Зростання вартості перевезення

Вартість автомобільних та інтермодальних перевезень досягла історичного максимуму у 2020 році. З 2020 по 2021 рік, наприклад, у США спотові ціни показали двозначне відсоткове зростання за всіма видами автотранспорту: перевезення фургонами (+18%), безбортовими платформами (+27%), рефрижераторами (+25%). Разом із ними злетіли ціни на морські та авіаперевезення. Важливо розуміти механізми зростання вартості вантажоперевезень. Брак робочої сили, зростаючі ціни на бензин (на 40% з 2020 по 2021 рік) та перевантаженість портів — всі ці фактори мають свій вплив.

Аби ефективно справлятися із цими складнощами, керівникам компаній потрібно переглянути партнерські відносини із перевізниками. Хоча нові умови можуть бути пов’язані з більш високою вартістю транспортних послуг, це ціна, яку доведеться заплатити за своєчасне і дбайливе перевезення вантажів у 2022 році. І, безумовно, це один із найсерйозніших викликів, з яким зіштовхнуться ланцюжки поставок.

3. Реструктуризація ланцюжків поставок

Час — це «ліки» для деяких глобальних ланцюжків поставок. Однак для багатьох настав час для реструктуризації. 2022-ий стане поворотним для компаній, котрі шукають надійні способи закупівель. Чи це буде решорінг (повернення в країну виведених за кордон виробництв), диверсифікація постачальників чи нові угоди з перевізниками — залежить від характеру ланцюжка поставок та планів компанії. У будь-якому разі керівникам потрібно рішуче визнати необхідність змін, відмовитися від ненадійних партнерських відносин та побудувати їх наново.

При реструктуризації потрібно охопити увагою весь ланцюжок поставок і складності, які компанія намагається перебороти. Чи потрібно зосередити ланцюжки поставок у найближчих регіонах? Чи варто залучати кількох постачальників однотипної продукції? Чи стратегічно співпрацювати з партнерами, які контролюватимуть більшу частину ланцюжка поставок? В умовах глобалізації закупівлі залишаються справою непростою, і компаніям необхідно зосередитись на надійних та стійких рішеннях.

4. Брак робочої сили та матеріалів

Ринок праці перебуває у постійному русі і є дуже нестійким. Проблеми з укомплектуванням ключових позицій у відділах закупівель спонукатимуть керівників значною мірою спиратися на технології та автоматизацію, щоб забезпечити стабільність роботи. Приготуйтеся змістити акцент на дрібніші, більш концентровані закупівельні команди, які успішно використовують розрізнені дані про ланцюжок поставок — все це завдяки інноваціям у галузі машинного навчання. І, звичайно ж, компаніям необхідно найняти кваліфікованих керівників ланцюжків поставок, щоб вони очолили ці команди.

З іншого боку, у 2022 році збережеться і дефіцит матеріалів. Згідно даних звіту Інституту управління ланцюжками поставок (ISM Report On Business®), практично всі ключові товари або зростають у ціні, або є дефіцитними. Це ускладнює процес управління ланцюжками поставок. Хоча ці змінні зрештою вирівняються, очікуйте, що проблеми збережуться. Керівники ланцюжків поставок можуть адаптуватися, коригуючи терміни виконання замовлень, створюючи запаси та диверсифікуючи постачальників.

5. Інфляція

Не треба бути економістом, щоб зрозуміти, що відбувається, коли невблаганний попит зустрічається з нестійкою пропозицією. Хоча більшість керівників не хочуть думати про це, ми вступаємо у період інфляції. Ціни вже зростають, і це лише питання часу, коли від компаній це передасться їх споживачам. Керівникам потрібно підготуватися до цього збільшення витрат та наслідків, які вони супроводжують.

У 2022 році основна увага приділятиметься підсумковим показникам прибутку. Але як за умов інфляції підтримувати низькі витрати на закупівлі? Відповідь знову у технологіях. Керівникам необхідно інвестувати у більш досконалі технології, щоб мобілізувати аналітичні дані для економії коштів. Хоча передача інфляційних витрат по всьому ланцюжку поставок неминуча, компанії можуть пом’якшити цей тягар, скорочуючи зайві витрати. Ключем до збереження низького рівня собівартості у 2022 році та в наступні роки є використання рішень для «розумних» закупівель.

6. Проблеми з прогнозуванням попиту

Прогнозні дані за останні 24 місяці у всіх відношеннях є ненадійними. Глобальні шатдауни 2020 року спотворили наявні відомості про постачальників. У 2021-му повнота даних почала відновлюватися, але вони, як і раніше, залишаються досить «еластичними». Отже, на цю інформацію не можна повністю покладатися під час прогнозування. В результаті керівники не мають реальних орієнтирів для того, аби дивитися вперед. І хоча безпрецедентний попит зберігається, стримування попиту з урахуванням параметрів робочого процесу залишається проблемою.

У 2022 році особливу увагу розумно звернути на прогнози, засновані на аналізі довгострокових трендів. Це буде нетиповим для багатьох, хто звик при прогнозуванні попиту покладатися на дані за попередній рік або два-три роки. Тим не менш, на тлі існуючих викликів це абсолютно необхідне коригування підходу.

Лідерство в умовах невизначеності має першорядне значення

З урахуванням всіх цих викликів 2022-ий обіцяє бути досить неспокійним для ланцюжків поставок. Однак така ситуація створює можливості для виваженої оцінки критично важливих аспектів закупівельної діяльності. Саме зараз є шанс заново відбудувати ланцюжки поставок, переглянути процедури бюджетування та планування, інвестувати у технології та, звичайно ж, знайти та утримати кваліфікованих фахівців. Проблеми в ланцюжках поставок не зникнуть у 2022 році, але вони стануть більш передбачуваними та керованими для тих, хто сповнений рішучості їх подолати.

За матеріалами "Top 6 Challenges Facing Supply Chain Executives in 2022", SCMDOJO.

Ілюстрація: ibanfirst.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
ПрокрастинаціяПрокрастинація

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)