ТЕНДЕНЦІЇ | Everything Economy 9 вересня 2024 р.

Економіка всього: як ШІ і UGC змінюють традиційну бізнес-модель підписки

Перед компаніями, що займаються розробкою програмного забезпечення та платформ, відкриваються можливості вартістю $3,5 трлн (так-так, трильйонів). Оскільки галузь продовжує боротьбу не лише за увагу споживачів, але й за монетизацію та утримання цієї уваги, ми спостерігаємо нове явище: Everything Economy («економіка всього»).

«Економіка всього» виникла у відповідь на зростаючий попит споживачів на безперешкодний доступ до широкого спектру послуг через єдину платформу.

У минулому споживачі були готові платити за окремі підписки на різні послуги, такі як потокове відтворення музики, потокове відео та доставка їжі. Однак ця модель більше не є життєздатною, оскільки споживачі стають дедалі більш перевантаженими кількістю підписок, які вони мають. Як наслідок, багато споживачів скорочують свої підписки: понад 60% скасували принаймні одну підписку за останній рік.

Економіка всього: як ШІ і UGC змінюють традиційну бізнес-модель підписки

Такі зміни в поведінці споживачів створюють можливість для нових гравців ринку пропонувати пакетні передплатні продукти, які надають доступ до різноманітних послуг за однією підпискою. Ці сервіси часто працюють на основі штучного інтелекту (ШІ), що дозволяє їм персоналізувати досвід для кожного користувача і пропонувати рекомендації на основі його вподобань.

Великі технологічні бренди інвестують у стрімінг, ігри та прямі трансляції спортивних подій — згадаймо хоча б нещодавні інвестиції Amazon у Diamond Sports Group, значне зростання підписки на YouTube компанії Alphabet або купівлю Microsoft Activision Blizzard. Більш диверсифіковані потоки доходів дають їм мережу безпеки, якої не мають компанії, що займаються виключно медіабізнесом. Ці гравці також підтримують спосіб життя споживачів, надаючи послуги з інших категорій, таких як безкоштовна доставка, доставка продуктів, потокове відео та музика, зберігання фотографій, потокові відеоігри та фармацевтична допомога. Наприклад, зараз, якщо ви платите за Amazon Prime, ви отримуєте Grubhub Plus безкоштовно.

Очікується, що операційний грошовий потік цих компаній зростатиме більш ніж удвічі швидше, ніж у традиційних медіа (10,6% проти 4,8%) протягом 2023- 2025 років.

Доктор Марк Гретер (Mark Grether), віце-президент і генеральний директор PayPal Ads, бачив цей тренд на власні очі під час своєї роботи в Uber і розповів про можливості диверсифікації платформ за рахунок більшої кількості продуктів і послуг.

«Оскільки прагнення споживачів до миттєвого задоволення є рушійною силою розвитку бізнесу, надання індивідуальних продуктів і послуг на вимогу стає новою нормою. Це більше, ніж просто об’єднання великої кількості послуг. Йдеться про використання даних для розуміння поведінки клієнтів і налаштування їхнього досвіду», — прокоментував Гретер під час сесії CES.

На додаток до зростання передплачених послуг, ще одним фактором, який сприяє занепаду традиційної підписної моделі, є зростання довіри до користувацького контенту (UGC). Споживачі все частіше звертаються до UGC за рекомендаціями та порадами, і вони більш схильні довіряти думкам своїх колег, ніж традиційним медіа. Цей зсув ускладнює конкуренцію традиційних підписних сервісів, оскільки вони не можуть запропонувати такий самий рівень персоналізації та автентичності, як користувацький контент.

Поява сервісів підписки на основі штучного інтелекту та зростання довіри до користувацького контенту — це два основні фактори, які перевертають традиційну модель підписки. Компанії, які хочуть досягти успіху в майбутньому, повинні адаптуватися до цих змін і пропонувати персоналізовані, зручні та надійні сервіси.

Очевидно, що ми стоїмо на порозі епохи перетворень. Заглиблюючись у тонкощі «економіки всього», стає очевидним, що ландшафт контенту та комерції зазнає значних змін. Такі компанії, як Apple, Amazon, Netflix та Uber, знаходяться в авангарді, використовуючи довіру до своїх брендів і глобальну релевантність, щоб потенційно домінувати на цьому новому ринку. Однак боротьба за частку ринку тільки починається.

Щоб процвітати на цьому зростаючому ринку, компанії мусять зосередитися на наступних критично важливих стратегіях:

  1. Розуміння динаміки ринку і позиціонування бренду матимуть вирішальне значення, так само як і здатність запропонувати клієнтоорієнтовану і диференційовану ціннісну пропозицію.

  2. Розробка архітектури даних компанії, готової до використання ШІ, надасть безцінні інсайти про поведінку, бажання і потреби клієнтів, які потім можуть бути використані в динамічних моделях ціноутворення на основі споживання.

  3. Чітка екосистемна стратегія «купуй, будуй, партнерствуй» матиме важливе значення для компаній, які прагнуть прискорити розширення асортименту своїх продуктів і послуг та ефективно розширити свою мережу дистрибуції.

У міру розвитку нової економіки компанії, які зможуть швидко і стратегічно адаптуватися до цих імперативів, швидше за все, стануть лідерами в цій новій ері.

За матеріалами Accenture.

Ілюстрація: linkedin.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Можливо все!Можливо все!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)