ТЕНДЕНЦІЇ | Комунікації 3 лютого 2016 р.

Соціальні медіа в офісі: сподівання і реальність

Що ви робите, якщо вам потрібно обмінятися інформацією з колегою — відправляєте e-mail, беретесь за телефон чи використовуєте сервіс обміну миттєвими повідомленнями?

Соціальні медіа в офісі: сподівання і реальність
Ілюстрація: Shutterstock
Згідно висновків дослідження, проведеного Пітером Кардоном (Peter Cardon) з Університету Південної Каліфорнії та Браяном Маршаллом (Bryan Marshall)1 з Коледжу штату Джорджія, вікові характеристики працівників суттєво впливають на спосіб спілкування, якому вони віддають перевагу. Отже, перед компаніями постає виклик — як запровадити сучасні комунікаційні системи, водночас отримуючи переваги від обміну знаннями між представниками різних поколінь?

Дані багатьох досліджень вказують на те, що в процесі впровадження соціальних інструментів компанії стикаються з серйозними технічними проблемами. Тому дослідники вирішили вивчити питання — якою на думку членів організацій, є цінність нових комунікаційних каналів у порівнянні із традиційними.

Автори розділили учасників опитування на три вікові групи: покоління Y (21-30 років), покоління X (31-50 років) та бебі-бумери (51-65 років). Як переконались дослідники, працівники компаній, які цілеспрямовано впроваджують нові комунікаційні системи, обмінюються інформацією через wiki-сервіси, месенджери та внутрішні електронні дошки оголошень набагато частіше, ніж їхні колеги з фірм, де немає такої інфраструктури.

Але пропри те, що майбутнє соціальних медіа в організаціях виглядає доволі «райдужним», чимало співробітників все ще з насторогою ставляться до нових засобів комунікації. Навіть серед найбільших прихильників соціальних мереж (а це представники поколінь Y та X), тільки 50% припускають, що ці інструменти стануть основним способом комунікації, а, на думку більшості, вони ніяк не покращили ефективність роботи та взаємодії з колегами. Загалом, як переконались дослідники, менеджери та працівники всіх вікових груп надалі вважають особисте спілкування, телефонні розмови та електронну пошту найефективнішим способом комунікації незалежно від того, чи є в наявності інфраструктура соціальних мереж.

Є всі підстави вважати, що протягом принаймні кількох найближчих років електронна пошта володарюватиме в інформаційному просторі організацій. Більш ніж 85% респондентів, котрі мають доступ до соціальних мереж, сказали, що кожної години використовують e-mail, а 83% — вважають цей спосіб комунікації досить ефективним. Навіть 90% представників поколінь Y та X зазначили, що віддають перевагу електронній пошті. І лише 42% опитаних вважають, що текстові та миттєві повідомлення дозволяють їм продуктивніше взаємодіяти з колегами.

Автори пояснюють результати опитування тим, що технологія соціальних мереж все ще перебуває на початкових етапах свого розвитку (всього 26% респондентів працюють у компаніях, де повноцінно запроваджено нові комунікаційні інструменти). При цьому дослідники наголошують, що хоча кількість опитаних, котрі позитивно оцінюють продуктивність комунікації через соціальні мережі, здається відносно невеликою, спостерігається тенденція до зростання в компаніях чисельності адептів нових інструментів. Як вважають автори, канали спілкування Web 2.0 в основному замінять електронну почту протягом найближчого десятиріччя.

У міру зростання кількості молодих фахівців використання месенджерів ставатиме все поширенішим. Тому компанії мусять подбати про інтеграцію різних технологічних платформ, допомогти працівникам середнього та старшого віку ефективно адаптуватись до нових для себе комунікаційних моделей та визначити рамкові засади інформаційної взаємодії персоналу. Зрештою, завдання не є надскладним. Станом на 2014-й рік, 74% дорослого населення США і половина громадян старше 65 років використовували такі платформи, як Facebook та LinkedIn.

За матеріалами "The Next Generation of Social Media in the Office", strategy+business.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Правила всьогоПравила всього
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)