БІЗНЕС-ОСВІТА | Зміни 17 жовтня 2016 р.

Чи очікує бізнес-освіту доля компанії Kodak?

Історія Kodak, котра пройшла шлях від світового лідерства до банкрутства, не унікальна. Як окремі компанії, так і цілі галузі «пішли на дно» через неспроможність відреагувати на зміни, що відбуваються в світі. Галузь бізнес-освіти не виняток. «Виглядає, що зараз "синдром Kodak" повним ходом роз’їдає індустрію MBA», — зазначає Правін Сутрам (Praveen Suthrum), співзасновник та президент компанії NextServices.

Чи очікує бізнес-освіту доля компанії Kodak? У 1990-тих Kodak перебувала на піку свого успіху. Доходи на рівні $16 млрд. та десятки нових продуктів — здавалося, що ніщо не може похитнути позиції компанії. Тоді керівники Kodak навіть й уявити собі не могли, що менш ніж через 20 років корпорація збанкротує, не витримавши натиску цифрових фотокамер. І це незважаючи на те, що цифрову камеру було винайдено інженером Kodak ще 1975-го! Проте боси талановитого розробника, не спромігшись розпізнати величезний потенціал винаходу, зробили все, щоб його «поховати».

Сьогоднішня екосистема MBA так само, як мікрокосм Kodak у 1990-х, являє замкнутий на собі світ. Провідні бізнес-школи обмежуються дуже вузьким пулом студентів. Щоб потрапити в це гроно, потрібні високий рівень академічної успішності, вражаючі результати відповідних тестувань, знання англійської та чималі кошти на оплату навчання й покриття інших витрат (у сумі понад $100 тис. у разі вступу до найпрестижніших закладів). «Щасливці», котрі пройшли крізь горнило відбору, приступають до вивчення різноманітних концепцій менеджменту та аналізу кейсів — матеріалів, які використовуються бізнес-школами протягом десятиліть.

Вже під час навчання студенти починають пошук високооплачуваної роботи. Адже потрібно якось виправдати часові та грошові ресурси, вкладені в MBA. Більшість намагаються зробити кар’єру в інвестиційному банкінгу чи консалтингу, але через два-чотири роки втікають звідки, усвідомивши, що це зовсім не те, до чого прагнули.

Провідні заклади, що пропонують MBA-програми, конкурують виключно між собою і ніколи не порівнюють себе з кимось з-поза меж свого всесвіту. А їхні рейтинги формуються на основі одних і тих же джерел, які враховують низку різнопланових критеріїв — від того, як рекрутери оцінюють випускників, до рівня заробітної плати вчорашніх слухачів програм ділового адміністрування. Тому більшість бізнес-шкіл структурують свою діяльність так, щоб зайняти в цих переліках провідні позиції.

Всі ми знаємо, як молоді гравці змінили цілі галузі, наприклад, як iTunes трансформувала музичну індустрію, а Amazon — роздріб та книговидання; а також знаємо й те, що на відміну від «сузір’я» Kodak, ці сфери набрали небачених до сих пір темпів змін.

Викладачі MBA-програм дуже люблять наводити приклад з Amazon — розповідають, як запустивши Kindle компанія «підірвала» не тільки себе, але й цілу галузь книговидання. Втім, більшість із них не поспішає «підривати» свої курси, виходячи в онлайн чи відкриваючись для ширшого світу.

Адміністратори та викладачі бізнес-шкіл чомусь не помічають, що багато хто взагалі не складає іспит GMAT та витрачає гроші на щось інше; що тисячі молодих людей воліють опановувати основи управлінської науки через такі онлайн-програми, як Six Months to Six Figures за $79 чи The $250 Marketing Plan за $39. Інші віддають перевагу місячному курсу altMBA, який надається п’ять разів на рік та вартує $3 тис.

Компанії Udemy, Lynda (яка належить LinkedIn), CreativeLive, Teachable демократизували управлінську освіту, вивівши на ринок власні пропозиції, котрі вперто ігноруються традиційними MBA-програмами.

Якщо edX та Coursera в основному співпрацюють із викладачами академічних закладів, то вищезгадані фірми залучають фахівців-практиків. При цьому програми розбиваються на сегменти, які нескладно «проковтнути», а їхня вартість є цілком підйомною майже для всіх.

Крім цього, спеціалізовані пропозиції, як-от курс із перспективних технологій від Singularity University або програма з креативності, котру пропонує IDEOU, відбирають в Executive MBA солідний кусок пирога.

Я придбав Kindle майже відразу після його старту 2007-го року. Певний час я все читав із цього пристрою, але потім знов почав купувати друковані видання. Зараз я читаю деякі книги в класичному форматі, а деякі — з Kindle. Отже, Amazon не знищила ринок книг — вона його розширила.

Згідно прогнозів, незабаром 40% працюючих американців стануть фрілансерами. Штучний інтелект оброблятиме інформацію швидше, ніж консультанти-«початківці». Роботи замінять більшість робітників на конвеєрі; відповідно, значно скоротиться потреба в операційних менеджерах.

Прогрес у сфері 3D-друку, інтернету речей, віртуальної реальності, синтетичної біології та генетики означає, що ми потребуватимемо менеджменту цілком іншого рівня — рівня, який поки що не готові забезпечити традиційні MBA-програми.

Навчання на курсі MBA допомогло нечисленній кількості людей змінити своє життя. Наприклад, завдяки цій програмі я зміг структурувати своє мислення, повірити в те, що маю лідерські здібності, сформувати безцінну мережу друзів та колег. Саме цьому MBA-програми не повинні відходити у небуття. Але заклади, що їх надають, мусять позбавитись «синдрому Kodak» та почати змінюватись у стилі Kindle.

За матеріалами "Is this MBA education’s Kodak moment?", LinkedIn.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Мотивація «під ключ»: від ефективності до оплати праці в рамках обмеженого бюджету (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
7-8 грудня 2017
Київ
Оцінка персоналу від А до Я (Оксана Кондратенко)
7-8 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Видатний керівник: Лідерство. Менеджмент. Управління людьми. Мотивація. Управління ключовими фінансовими показниками (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Связи решают все! Правила позитивного нетворкингаСвязи решают все! Правила позитивного нетворкинга
Управляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, планУправляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, план
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Воплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностьюВоплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностью
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)