БІЗНЕС-ОСВІТА | Дослідження CEO 28 вересня 2018 р.

Чи мають бізнес-школи реальний вплив на бізнес і суспільство?

Чи насправді бізнес-освіта може формувати спосіб мислення майбутніх керівників та впливати на якість рішень, які вони прийматимуть, очоливши корпорації та фінансові інституції?

Чи мають бізнес-школи реальний вплив на бізнес і суспільство? Це питання стало темою дослідження, яке провели Цзівук Юн (Jiwook Jung), викладач менеджменту Іллінойського університету, та його колега з Університету Сан-Дієго Таекцзинь Шинь (Taekjin Shin).

За словами авторів дослідження, «базова мета більшості бізнес-шкіл — розвинути в майбутніх керівниках здатність ефективно управляти; але питання, наскільки добре вони справляються з цим завданням та якою мірою програми MBA сприяють розвитку лідерського потенціалу слухачів, залишається відкритим».

Щоб знайти відповідь на це запитання, Юн та Шинь зібрали дані щодо 2031 CEO, які управляли 640 великими американськими корпораціями в період з 1985-го по 2015-й рік. Крім цього дослідники зібрали інформацію про їхню освіту (в якій бізнес-школі вчилися та коли отримали диплом).

Ось дані, які лягли в основу дослідження:

  • на початку 1980-тих диплом MBA мали 20% CEO, а протягом наступних років та в 1990-тих ця цифра стабільно зростала та досягла 33%, залишаючись на цьому рівні впродовж 2000-их;
  • у виборці представлено три групи керівників: CEO, які закінчили програму MBA до 1970-го року; ті, хто успішно пройшов цей курс у 1970-тих; і ті, хто отримав диплом MBA після 1980-го року.

Автори проаналізували — чи приймались у кожній з цих груп різні рішення щодо корпоративної диверсифікації. При цьому вони спиралися на визначення диверсифікації як засобу освоювання нових можливостей, а не лише розширення наявних бізнесів.

Як з’ясували Юн та Шинь, СEO, котрі отримали диплом MBA до 1970-тих здійснювали диверсифікацію з ймовірністю більшою на 17%. Керівники, які закінчили MBA програми у 1970-тих роках реалізовували цю стратегію з ймовірністю меншою на 24%, ті ж, хто здобув цей диплом в 1980-тих — вдавалися до диверсифікації з ймовірністю нижчою на 30%.

Також дослідники виявили, що дедиверсикація («зворотня» диверсифікація) безпосередньо корелюється з ідеологією, що ствердилася в бізнес-школах у 1970-80-тих роках, коли стратегія урізноманітнення діяльності почала розглядатися як така, що негативно впливає на цінність, яку отримують акціонери. Протягом останніх 20 років десятки компаній провели дедиверсифікацію. Серед інших — це Procter & Gamble, яка продала Pringles, CoverGirl та інші продуктові лінії, і PepsiCo, котра виокремила свій ресторанний бізнес у компанію YUM!, яку згодом продала.

Але яке практичне значення має висновок цього дослідження? Юн та Шинь вважають, що його потрібно врахувати всім, хто працює в сфері бізнес-освіти. «Хоча деякі представники академічних кіл нарікають на те, що теорія управління дуже мало впливає на практику ведення бізнесу, наше дослідження показало, що теорія все-таки має вплив, який проявляється у тривалій перспективі», — пишуть автори, продовжуючи свою думку так:

«Зараз, коли студенти, науковці, керівники та експерти намагаються осмислити реальний вплив бізнес-шкіл — всі, хто безпосередньо займається розробкою та реалізацією програм ділового навчання, мають усвідомити і свою відповідальність, і значущість ролі, яку потенційно можуть відіграти. Те, чого навчають бізнес-школи, є дуже важливим, а вплив способу мислення, який прищеплюється слухачам, стає очевидним для суспільства лише через багато років»
.

За матеріалами "How The MBA Changed CEO Decision Making", Poets & Quants.

Ілюстрація: Jirsak / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети
20 грудня 2018
Київ
Результативні продажі по телефону із задоволенням
16 січня 2019
Київ
Управління відділом продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Креативное мышление в бизнесеКреативное мышление в бизнесе
Заговор богатыхЗаговор богатых
Работай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивностиРаботай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивности
Мой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себеМой продуктивный год. Как я проверил самые известные методики личной эффективности на себе
Руководить с юмором. Динамика успехаРуководить с юмором. Динамика успеха


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)