БІЗНЕС-ОСВІТА | Lifelong Learning 10 квітня 2019 р.

Навчання в епоху автоматизації

Джерело: open

Машини та алгоритми продовжують завойовувати компанії — і роботодавцям та працівникам доводиться шукати способи адаптації до нових умов. Автоматизація вже не є ідеєю з фантастичних книжок та прогнозів футурологів: за даними McKinsey Global Institute (MGI), половину завдань, що виконують зараз люди в організаціях, може бути автоматизовано за допомогою вже існуючих технологій. Однак мало хто готовий до таких змін.

Навчання в епоху автоматизації Вже зараз існує значний розрив між тим, що люди вміють, і тими компетенціями та навичками, яких потребує бізнес. А коли автоматизація та штучний інтелект стануть ще більш поширеними, цей розрив може перетворитись на катастрофу. Формальне навчання, яке пропонують компанії своїм працівникам, не може впоратись з подібним викликом. Його недостатньо, щоб підготувати людей до майбутнього.

Ідея «перенавчання», отримання нових навичок замість застарілих — також не вихід з ситуації. Такі кроки є чимось епізодичним, на кшталт «гасіння пожеж», і навряд чи можуть радикально виправити становище. Набагато ефективнішою є концепція навчання протягом життя (lifelong learning) — вона означає певним чином змінити своє мислення, щоб рухатись в одному ритмі зі світом.

Що може зробити компанія для того, аби допомогти людям залишатися корисними для неї (і затребуваними на ринку праці) якомога довше?

Перш за все, потрібно змінити підхід до навчання. Чимало організацій навчають людей так само, як ще 30 років тому навчали дітей у школах. Однак навчання дорослих має суттєві відмінності. Наприклад, дослідження показують, що відносини з іншими допомагають навчанню, стимулюючи парасимпатичну нервову систему. Отже, навчання в групах може бути більш ефективним, аніж самостійне.

Формальне навчання, яке пропонують компанії своїм працівникам, не може впоратись з викликом автоматизації. «Перенавчання» є чимось епізодичним. Набагато ефективніша — концепція навчання протягом життя

Навчальні курси є найкориснішими, коли вони пристосовані до конкретних ролей та проводяться тоді, коли це необхідно для розвитку кар’єри працівника. Тим не менш, у багатьох компаніях навчання досі відбувається за календарем, спільним для всіх.

Компанії сьогодні можуть експериментувати з цифровими технологіями, такими як віртуальна або доповнена реальність. Наприклад, проводити короткі (15-30-хвилинні) навчальні сесії для працівників. А штучний інтелект дозволяє зробити навчання більш гнучким.

За допомогою великих даних можна оцінити досвід, який отримують працівники під час навчання. Скажімо, маркетологи вже давно користуються аналітикою даних, щоб визначити — коли клієнти найчастіше відкривають рекламні листи, наскільки довго їх читають тощо. Корпоративні навчальні програми також мають збирати й обробляти дані.

Дослідження показують, що страх невдачі може блокувати нейронні шляхи, які є важливими для навчання. Тому організаціям потрібно переглянути свою політику оцінювання ефективності навчання: тести можуть бути занадто стресовими для людей. Найкращі навчальні середовища, на думку багатьох дослідників, — у першу чергу забезпечують підтримку працівникам.

І, нарешті, важливу роль у навчанні людей мають керівники компаній. Саме з них має починатися трансляція ідеї про навчання протягом життя. Один з базових принципів навчання говорить: люди вчаться тому, чому хочуть навчитися. Тому лідеру необхідно розповідати працівникам про те, навіщо потрібно продовжувати навчання протягом усього життя. І, звичайно, втілювати концепцію lifelong learning самому — демонструючи, що це не абстрактна ідея, а цілком конкретні дії.

За матеріалами "Competitive advantage with a human dimension: From lifelong learning to lifelong employability", The McKinsey Quarterly.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20 серпня 2019
Київ
Секрети успіху в роботі з важкими клієнтами
20 серпня 2019
Київ
Майстерня рішень з Андрієм Березовським «Вплив задоволеності клієнтів на прибутковість бізнесу. Основні інструменти моніторингу задоволеності»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)