БІЗНЕС-ОСВІТА | Дистанційне навчання 13 квітня 2020 р.

Час дистанційного навчання: п’ять порад

Джерело: open

Вимушена зміна стилю життя стимулює нас опановувати дистанційне навчання. Як організувати його ефективно й отримати якнайбільше користі? Розповідає Олена Жильцова, професорка Києво-Могилянської бізнес-школи, консультантка з організаційного розвитку та управління командами.

Час дистанційного навчання: п’ять порад (Олена Жильцова) Дистанційне навчання — це таке, що відбувається опосередковано, за допомогою технологій: електронної пошти, відеоконференцій, аудіо- та відеоматеріалів, онлайн-турів, завдань та тестів на вебсайтах тощо. Важливо те, що, незалежно від формату, існують певні особливості такого навчання, які варто враховувати, аби досягти результату.

Порада 1: будьте стратегами з використання свого часу

Моє улюблене творче визначення стратегії: стратегія — це відповідь на запитання, як ми будемо витрачати свої ресурси.

Сьогодні музеї, галереї, університети, освітні платформи відкривають необмежений та безкоштовний онлайн-доступ до своїх скарбниць. Вільний доступ до своїх матеріалів вже надали Coursera та музеї Парижа, МІТ та Віденська опера… Очі, думки, бажання розбігаються у цьому різноманітті. Та навіть у минулі часи, коли ми були обмежені у виборі, показник завершення онлайн-курсів у світі, за даними Гарвардської школи бізнесу, складав всього 10%. А зараз, у цьому багатстві та ажіотажі, тим паче є ризик понадкушувати усі яблука у кошику, але жодного фрукту не з’їсти. Тож, щоб пришвидшитись, пропоную сповільнитись. Замість реєструватися на усіх принадних платформах, зупинімося та подумаймо: що найбільш цінно було б вивчити в цей час?

Порада 2: урізноманітнюйте навчання

Мабуть, ви уже чули про підхід blended learning — урізноманітнене, або змішане, навчання. Особливість підходу в тому, що ваша освітня стратегія перетворюється на множину неоднорідних, але пов’язаних між собою та націлених на спільну мету навчальних компонентів. Це робить її більш ефективною, динамічною, цікавою. Тож спробуйте наповнити час як вебінарами, так і подкастами, як web-тренажерами, так і турами онлайн, як читанням, так і написанням робіт.

Порада 3: будьте присутні та не поспішайте

Джо МакКларі (Joe McClary), керівник Національної асоціації бізнес-освіти США, саме так формулює одну з ключових заповідей дистанційного навчання: be present and don’t rush.

Дослідження кажуть, що ми не сприймаємо дистанційне навчання настільки ж серйозно, як аудиторне. Нам видається, що ми цілком можемо суміщати його з домашніми справами чи доглядом за собою — приміром, куховарством чи манікюром. Досить часто слухаємо матеріал у піввуха, фоново; пролистуємо чи проклацуємо стрічку, маючи відчуття, що це доволі проста інформація. І потім не можемо ані пригадати, ані тим паче застосувати її.

Тому якщо ви вже вирішили вчитися, то приділіть цьому окремий час і простір. Сконцентруйтеся, тримайте відкритим лише один екран у браузері, переведіть у режим тиші мессенджери, нотуйте, приймайте активну участь в обговореннях.

Замість реєструватися на усіх принадних платформах, зупинімося та подумаймо: що найбільш цінно було б вивчити зараз?

Порада 4: дотримуйтесь SQ3R (метод Френсіса Робінсона)

Дистанційне — так само як і звичайне — навчання, заради збільшення його продуктивності, варто організовувати за підходом SQ3R:

  • S = Survey = Огляньте, дослідіть. Перш ніж розпочинати новий онлайн-курс чи книгу, ознайомтеся зі змістом, загальною структурою. Подивіться, які теми та підтеми будуть вивчатися; отримайте big picture (загальний план). Наведіть місточки з уже наявними у вас знаннями.
  • Q = Questions = Підготуйте запитання. Сформулюйте запитання до кожного з розділів: яку свою дилему, практичну ситуацію вам хотілось би вирішити; про що важливо дізнатися; що викликає у вас суперечності. Це дозволить вам бути сфокусованим у процесі навчання; створить ціль, тягу, особливий інтерес; дасть вам ідеї щодо вашої участі в обговореннях.
  • R = Read, listen, watch = Читайте, слухайте, дивіться. Власне, це стрижнева частина процесу навчання. Будьте активні, ведіть конспект, виділяйте важливі концепти, формуйте home take messages (ключові висновки, які залишаться з вами). Простежте, чи отримуєте відповіді на свої запитання.
  • R = Recall = Пригадайте, відтворіть. Без підглядання у конспекти, згадайте отриману інформацію. Створіть ментальну карту. Перекажіть матеріал колегам та друзям. У такий спосіб ви перевірите рівень та повноту розуміння, а також посприяєте кращому засвоєнню нових знань. Цей етап, до речі, є найбільш складним для дистанційного навчання і найчастіше упускається. Адже після того, як натиснута кнопка «стоп», потрібно знайти спосіб та силу піти далі — до дій, попрацювати з матеріалом. Хоча, насправді, ефективність навчання часто визначає саме те, скільки часу ви витратите на другу R (recall), а не на першу R (read, listen, watch).
  • R = Review = Перегляньте, поверніться. Через якийсь час поверніться до матеріалів курсу, своїх записів. Проаналізуйте, скільки з вивченого ви застосовуєте. Подивіться, як тепер ви б намалювали ментальну карту. Поєднайте це з новими знаннями, які ви здобули вже після цієї освітньої події.

Бути присутнім та не поспішати — одна з головних заповідей дистанційного навчання

Порада 5: ставайте більш технологічно просунутими

Сучасних людей часом називають технологічними за своєю природою (digital native). Але, насправді, часто це геть не так. Дійсно, ми активні користувачі соціальних мереж, інколи вдаємося до технологій як розваги (комп’ютерні ігри), знаємо декілька програмних продуктів, з якими стикаємося в роботі. Але більшість із нас не розуміє, які технологічні опції має освітня платформа, як налаштувати таймер, робити нотатки чи закладки, записати відео з екрану. Не кажучи вже про те, що ми не визначились, у чому найзручніше вести конспекти, як ми будемо інтегрувати конспекти між собою, створювати ментальні карти і т.д.

Аби процес навчання був продуктивнішим, варто розпочати його з підготовчого етапу — вивчити технологічні можливості платформи, підібрати свій діджитальний арсенал.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Можливо все!Можливо все!
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)