КОНСАЛТИНГ | Співпраця 12 липня 2010 р.

Чи можуть їжаки займатися коханням або
Чи можуть дві консалтингові компанії працювати разом

Розповідаючи про свій досвід співпраці двох консалтинговоих компаній, експерт менеджмент-консалтингової галузі, автор кількох книг по консалтингу, засновник інформаційного ресурсу Source for Consulting Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska) порівнює їхню взаємодію зі... спарюванням їжаків. Вона ділиться історією про компанію, яка довго вагалася, яких консультантів запросити для вирішення проблем.

Фіона Чернявська (Fiona Czerniawska)
Фіона Чернявська
(Fiona Czerniawska)
З одного боку, великі консалтингові компанії далеко не завжди можуть достатньо заглибитися у проблему клієнта, з іншого — незалежні консультанти (або малі консалтингові компанії) не завжди мають достатнього досвіду/експертних знань. Тож рішення було доволі несподіваним — запросити спеціалістів з великої та малої консалтингових компаній для співпраці, разом розробити концепцію виходу з проблемної ситуації. Іншими словами, було запропоновано змусити різні консалтингові компанії працювати разом, ділитися ідеями та досвідом.

Втім, як виявилося, консалтингові компанії можуть дуже негативно ставитися до подібної співпраці. Більшість просто не готові ділитися корпоративними секретами з конкурентами. Частина, відверто кажучи, просто боїться видатися менш компетентною в очах більш відомих колег.

Ця ситуація водночас іронічна та сумна. Іронічна — тому що консультанти перші, хто радить клієнтам завжди орієнтуватися на співпрацю. Сумна — тому що вона, по суті, перешкоджає інноваціям (які, як відомо, виникають при обміні ідеями). З іншого боку, безперечно, консультантів також можна зрозуміти. Адже попросити консультанта поділитися інтелектуальною власністю це все рівно, що попросити виробника відмовитися від своїх патентів. Час та гроші були інвестовані в ідеї. То чому компанія повинна ділитися ними безкоштовно та ще й з конкурентами.

На думку Фіони, ця ситуація має рішення, яке вимагає готовності до співпраці та бажання компаній стати по-справжньому взаємодоповнюючими партнерами.

Хоча консалтингові компанії звикли ставитися до своїх методологій, інструментів та технік, як до еквіваленту продуктів, що створюються виробничими компаніями — аналогія насправді не зовсім правильна. Адже клієнт купує не методологію чи інструмент, а зазвичай — рішення, практичні і прості процеси, які дійсно можуть стати в нагоді в конкретному унікальному випадку. Хороший консультант продає не коробку — він знаходить разом із клієнтом унікальне рішення, яке підійде тільки цьому клієнту і у його випадку працюватиме найкраще. Унікальність консультанта полягає не стільки в його інструментах та методологіях, скільки у свіжому погляді, який дозволяє подивитися на проблему клієнта через нову призму. А такий підхід неможливо "запозичити" чи "скопіювати".

За матеріалами "Can hedgehogs make love?", Source for Consulting.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Forbes Book. 10 000 мыслей и идей от влиятельных бизнес-лидеров и гуру менеджментаForbes Book. 10 000 мыслей и идей от влиятельных бизнес-лидеров и гуру менеджмента
Горшочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задачГоршочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задач
Совет на миллион. Измени мир и заработай состояниеСовет на миллион. Измени мир и заработай состояние
Почему мы хотим, чтобы вы были богатыПочему мы хотим, чтобы вы были богаты
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)