КОНСАЛТИНГ | Робота з клієнтами 12 листопада 2009 р.

Як консультантові «виростити» базу клієнтів

На що орієнтуватися при створенні клієнтської бази, — запитує Марк Хаас (Mark Haas), експерт у сфері управлінського консалтингу, президент CMC FIMC.

Марк Хаас (Mark Haas)
Марк Хаас
(Mark Haas)
Що, на вашу думку, має більше значення при створенні клієнтської бази консультанта: забезпечення якомога більшої кількості контактів із потенційними клієнтами, чи дбайлива робота над "холодними" контактами для того, щоб перетворити їх на лояльних клієнтів?

Знайти відповідь на це запитання зовсім не легко. Багато консультантів не люблять займатися активним пошуком клієнтів та їх розвитком. На цю діяльність вони готові витрачати найменшу кількість свого часу.

У консультантів часто не виявляється жодних формальних механізмів оцінки потенційних клієнтів. Вони можуть роздати кілька десятків візиток, але не знати, яка кількість із людей, з якими вони познайомились, може стати в майбутньому клієнтами.

Термінологія, яка використовується у першому абзаці, показує різницю в підходах до роботи з клієнтами. Концепція максимальної кількості контактів передбачає "проштовхування" потенційних клієнтів. А це не завжди означає, що перспективні потенційні клієнти перетворяться на якісних споживачів консалтингових послуг.

Якщо ж ми говоримо про "вирощування" та підтримку клієнтів — тоді йдеться про підготування "ґрунту" та поступовий розвиток клієнтів. І що більше часу віддається на роботу з такими клієнтами — то більша ймовірність, що з них виростуть якісні споживачі консалтингових послуг.

За матеріалами "Growing Your Clients Base: Cultivating vs. Acquiring Leads" Institute of Management Consultants USA.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)