Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ПОДІЇ | Post Factum 1 лютого 2007 р.

Не аудит і не рейтинг: Український Індекс Бенчмаркінгу як інструмент підвищення конкурентноздатності підприємств

У понеділок 29 січня 2007-го року у приміщенні Українського Дому відбулася конференція "Український Індекс Бенчмаркінгу як інструмент підвищення конкурентноздатності підприємств". Конференцію своїм виступом відкрили Кен Накбар (Ken Nachbar), директор проекту розвитку приватного сектору (DFID) та Джон Стаппел (John Stappel), голова DFID в Україні. Вони познайомили гостей із новою для більшості компаній концепцією Українського Індексу Бенчмаркінгу (UBI) та розповіли про історію його створення.

Існує декілька визначень поняття "бенчмаркінг", проте за своєю суттю вони зводяться до того, що бенчмаркінг — це безупинний систематичний пошук, вивчення кращої практики конкурентів і підприємств із суміжних галузей, а також постійне порівняння бажаних змін і результатів бізнесу зі створеною еталонною моделлю власної організації бізнесу. На основі отриманого — створення і підтримка системи безупинних покращень результативності бізнесу. Для багатьох потужних компаній світ вже давно зійшовся клином на концепції бенчмаркінгу — адже саме вона дає змогу компаніям безперервно зростати та розвиватися. Схоже, настав і наш час.

Директор Проекту Кен Накбар засвідчив: "Інструмент UBI був розроблений та адаптований до особливих вимог українського ринку. Методика пройшла ретельну перевірку, яка підтвердила, що її можливо застосовувати в багатьох малих та великих українських компаніях. Система дає можливість швидко оцінити рівень та якість управління компанією у порівнянні з найкращими світовими практиками".

Далі слово взяла Тетяна Дружиніна, менеджер проекту розвитку приватного сектору DFID та тренер з бенчмаркінгу. Вона наголосила на зручності проведення процедури бенчмаркінгу за методикою UBI. І насамперед навіть не через швидкість проведення такої процедури (повний цикл якої займає не більше, ніж 5-6 годин), а через відсутність необхідності відкривати конфіденційну інформацію компанії. Адже саме конкретні (і зазвичай — секретні) кількісні показники часто стають на перешкоді "відвертому" спілкуванню з консультантами. Навіть без звернення до такої інформації методика гарантує детальну перевірку управлінських показників компанії та дає вичерпні результати.

Яким же чином відбувається сам процес UBI бенчмаркінгу? Він складається із кількох кроків: знайомства акредитованого консультанта із лідером компанії; знайомства із самою компанією та її виробництвом (сервісами); безпосередньої процедури бенчмаркінгу, в якій бере участь 5-7 топ-менеджерів компанії; внесення отриманих результатів у комп'ютерну модель; презентації отриманих результатів.

Безпосередня процедура бенчмаркінгу передбачає заповнення спеціально складеного опитувальника, за результатами якого й буде встановлений загальний результат компанії. У ньому знайдемо вісім основних категорій, за якими проводиться бенчмаркінг:

  • плани щодо бізнесу;
  • стосунки компанії з клієнтами;
  • робота з персоналом;
  • операційний менеджмент;
  • нові ринки;
  • інновації та вдосконалення товарів;
  • фінансовий менеджмент;
  • огляд бізнесу.

Кожна з категорій включає певну кількість запитань, відповіді на які передбачають 5-бальну градацію від повної згоди до повного заперечення. Доповідач наголосив, що процедура бенчмаркінгу не може бути здійснена без участі акредитованого консультанта, який контролює і спрямовує процес заповнення опитувальника.

"Процедура бенчмаркінгу — це не аудит і не рейтинг. Її мета — вказати на сильні та слабкі місця компанії. Тому перед учасниками немає мети завищувати свої результати — адже в такому випадку вони залишаться зі своїми проблемами і не матимуть змоги покращити власні результати", — пояснила Тетяна Дружиніна.

Наприкінці конференції перед аудиторією виступили акредитовані консультанти UBI, які розповіли про свій практичний досвід роботи з цим інструментом та переваги методики як для компаній, так і для консультантів.

Презентація UBI викликала бурхливу дискусію. Фактично без відповіді залишилося запитання про валідність даних, отриманих за методикою UBI. Адже кожна компанія оцінюватиме певні процеси суб'єктивно (тобто за однаковий рівень обслуговування клієнтів дві компанії можуть поставити собі різні оцінки). Участь акредитованого консультанта у такому випадку також не гарантуватиме 100%-ї достовірності, оскільки навряд чи можна глибоко познайомитися із діяльністю компанії за 1-2 години.

Під запитанням залишилися і ймовірні сфери використання даних, отриманих внаслідок процедури. Якщо керівник проекту UBI кілька разів наголосила, що дані можуть бути використані лише для внутрішніх потреб компанії. То виступи акредитованих консультантів дозволили з'явитися припущенню, що результат процедури UBI може бути застосований і як аргумент у переговорах з інвесторами (а значить, як своєрідний показник успішності компанії). В такому випадку компанія автоматично стає зацікавленою у штучному завищенні своїх показників. А в умовах роботи із зовнішніми консультантами, які майже зовсім не ознайомлені із внутрішніми показниками компанії — це не так вже й складно.

Нарешті, відсутність розмежування компаній за розміром, територією їх розташування та навіть за сферами діяльності ставить під сумнів користь процедури. Адже пройшовши через процес UBI та отримавши свій показник, компанія потрапляє у перелік організацій, які вже пройшли процедуру і може бути порівняною з ними. Проте, чи матиме сенс таке порівняння, якщо компанія не спроможна отримати даних ні про розмір, ні про сферу діяльності, ні про місце на ринку (не кажучи вже про конкретну назву) своїх конкурентів у дослідженні?

Однак, мусимо зауважити, що набір цих запитань лише підігрів інтерес до події і змусив слухачів брати активну участь у дискусії. Загалом же учасники конференції доволі схвально прийняли запуск Українського Індексу Бенчмаркінгу. Більш ніж 20 консультантів були акредитовані для проведення процедури UBI серед українських компаній. На момент проведення конференції більш ніж 200 українських компаній вже успішно пройшли через процедуру бенчмаркінгу.

Ярослав Федорак, MCUa.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера
От знаний к навыкам. Универсальные правила эффективной тренировки любых уменийОт знаний к навыкам. Универсальные правила эффективной тренировки любых умений
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось

Відгуки

Авалян Карлос, консультант, svet_05@voliacable.com
Уважаемый Ярослав, здравствуйте!
Сожалею, но с Вашими коментариями к выступлению Т.Дружининой и консультантов на конференции согласиться никак не могу даже отчасти.
Дело в том, что процедура UBI анализирует процессы управления в предприятии-Заказчике, их результативность и упорядоченность, стратегическую направленность и поведение компании в конкурентной среде. Такой подход не предполагает сравнение бизнесов, не предусматривает анализ географии бизнеса, его объем. Например, планируемость финансового результата в рамках годового бюджета как фактор управленческих технологий никоим образом не характеризует размер компании или предметную бласть бизнеса. Процедура инвариантна к типу бизнеса, анализ показывает, что ее можно применять не только в среде коммерческих предприятий, но и некоммерческих, в том числе в компаниях, имеющих благотворительную направленность деятельности. Опыт мой личный и всех работ в рамках UBI, наоборот, показал высокую валидность предложенной методологии и тех вопросников, с помощью которых проводится самооценка участниками процедуры своего предприятия.
И еще. Хочу подчеркнуть, что результаты процедуры необходимы не для внешнего использования (например, в интересах продажи бизнеса), а в интересах формирования установки и программы на проведение целенаправленной работы по улучшениям менеджмента компании.
Готов в личной встрече более подробно, может быть и более убедительно осветить преимущества процедур UBI. На сайте www.karlos.kiev.ua планирую разместить статью "Бенчмаркинг: анализ результатов"
Желаю благополучия, Карлос Авалян
2007-02-20 00:27:14
Відповісти

Ярослав
Шановний Карлос,
наведена вище стаття не претендує на істинність у останній інстанції. Навіть навпаки, її мета - змусити читачів замислитися і зробити власні висновки. Мої коментарі щодо конференції виражають моє враження. І воно, переважно, позитивне.

Якщо Ви опублікуєте статтю на Вашому сайті www.karlos.kiev.ua, з радістю познайомлюся з Вашими думками щодо події та власне інструмента UBI.

З повагою, Ярослав.
2007-02-21 10:51:44
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)