ПОДІЇ | Тези з виступу

Іцхак Адізес: Як позбавитись синдрому радянського менеджера

Джерело: K.Fund Media

Під час Форуму видавців у Львові, де був представлений український переклад книги «Ідеальний керівник», Іцхак Адізес розповів, що потрібно робити українським керівникам, щоб позбавитись «синдрому менеджера з СРСР». K.Fund Media обрав шість найцікавіших тез з його виступу.

Іцхак Адізес: Як позбавитись синдрому радянського менеджера

1. Пострадянські автократи

У пострадянських країнах менеджери дуже схожі між собою. Настільки схожі, що я навіть придумав визначення — «синдром менеджера з СРСР». Складається враження, що керівники в Україні, Росії, Молдові та інших країнах пам’ятають та надихаються тим, як керував Сталін. Всі вони дуже автократичні. Хочуть контролювати кожен з процесів, який проходить у компанії. Я помічаю автократизм на всіх керівних ланках — від власників малого бізнесу до великих політичних діячів.

2. Початок кінця

«Менеджери з СРСР» зазвичай мінімізують кількість контактів з підлеглими. Східноєвропейські керівники не ставлять питання та не радяться зі своїми співробітниками, адже думають — я тут бос, я знаю краще, що потрібно робити. Коли керівник починає так думати — це початок кінця його кар’єри.

3. Принципи співпраці

Погляньте на ваше тіло — ви можете рухатись, виконувати різні завдання. Це відбувається завдяки співпраці голови та тіла. Голова посилає сигнал — тіло його виконує. Я звісно спрощую, але варто запам’ятати одну просту істину: успішний бізнес — це співпраця керівника і команди.

Іцхак Адізес (Ichak Adizes) — гуру світового менеджменту та автор 29 бізнес-книг. Він провів лекції у 49 країнах, а його роботи перекладені 26 мовами. Також Адізес — співзасновник Adizes Institute, який, за даними видання Leadership Excellence Journal, входить до топ-10 консалтингових компаній світу.

Філії Інституту працюють у 15 країнах. Видання Library Journal внесло Адізеса у список найкращих світових бізнес-авторів та назвало його книги «класичними посібниками з теорії управління компаніями, які повинен прочитати кожен керівник». Порадами спеціаліста користуються великі корпорації та урядові структури. Наприклад, Volvo, Visa Group та Bank of America.

У 2004-му році він написав книгу «Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати» (The Ideal Executive). У своїй книзі автор розповідає про міфічну істоту, казкового єдинорога — ідеального керівника.

«Про нього всі говорять, всі захоплюються ним, але у природі його не існує», — пише Адізес. На думку автора, ідеальний керівник повинен вміти досягати результату, бути хорошим адміністратором, підприємцем та інтегратором. Але одна людина не може поєднати у собі стільки чеснот, пише автор.

4. Делегування обов’язків

Хто найкраще знає, що відбувається на ринку продажів? Повірте, — це ваш менеджер з продажів. Довіряйте підлеглим, делегуйте їм обов’язки. Кожен повинен мати свою зону відповідальності. Керівник не може відповідати за все і одразу.

5. Сила у співпраці

Запам’ятайте — ніхто не ідеальний. Мільйони людей гинуть через те, що світові керівники вважають себе найрозумнішими. Через ту ж причину тисячі компаній стають банкрутами. Тому мій рецепт — це співпраця. Навіть найрозумніший керівник не може знати все. Він повинен оточувати себе професіоналами у різних сферах.

«Мені не потрібна психологічна теорія, коли є реальний світ та реальні життєві факти прямо перед очима. Менше вивчайте, більше розумійте».

6. Різноманітність — шлях до успіху

Погляньте на мою долоню. Що ви бачите? П’ять різних за довжиною пальців. Якщо ж спробувати зігнути їх таким чином, щоб вони були рівні — рука стане недієздатною. Сила руки — у тому, що пальці різні, але в той же час — вони разом.

Великий палець — це керівник. Він може співпрацювати зі всіма іншими пальцями. Без нього рука не може виконувати ніяких завдань. Кожному керівнику потрібно про це пам’ятати.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)