ФОРУМИ: Корпоративна культура: КОЛОНКА РЕДАКТОРА №8: Знімаємо маску з Као

вхід | реєстрація | учасники | правила




 НОВА ТЕМА  |  Список тем  |  Пошук  |  Вхід   <<  |  >> 
 КОЛОНКА РЕДАКТОРА №8: Знімаємо маску з Као
Автор: Людмила Матяш 
Дата:   2004-03-03 10:11:13

Знімаємо маску з Као


МСUа завжди прагне вирішити конфлікт між методологією та практикою, водночас нам подобається гратися з "творчою напругою" між міфом та реальністю. З цієї причини ми нещодавно розмістили кейс "Основні принципи ділової поведінки корпорації Као". Нашою метою було продемонструвати історію успішності корпорації, як приклад однієї з кращих корпоративних практик ведення бізнесу, показати відповідальність корпорації перед суспільством та прекрасну стартегію PR. Реакція на кейс в нашому форумі виявилася неочікуваною.

Читач грає зі словом "Као", яке японською звучить, як "обличчя". На його думку, у випадку з Као "обличчя" є занадто чистим, щоб бути реальністю. Као спритно приховує деяку тіньову діяльність у хімічній галузі за екраном комп'ютера, прикриваючись добрими намірами, модною термінологією і чимось на зразок пропагування "здоров'я та краси" по всьому світу. Але цим читача не обдуриш. Всі знають, що "білі пухнасті" компанії не виживають.

Можливо, Као і справді щось приховує. Давайте пильніше глянемо в "обличчя" Као та спробуємо побачити, що приховується за маскою. Факти:

- успішна та поважна глобальна компанія має 110-літню історію стабільного розвитку;
- пережила 2 Світові війни та окупаційний режим;
- налічує 20,000 співробітників по всьому світу, обсяг її продажів складає $7.2 млрд.;
- пропонує привабливу "пропозицію цінності" (Більш докладно про "пропозицію цінності" ви можете прочитати в інтерв'ю з Нортоном та Капланом);
- робить значний вклад у розвиток суспільства, спонсоруючи мистецтво, освіту, здоров'я та захист навколишнього середовища;
- здобула сертифікацію ISO 140001;
- публічно висловлює свої ділові та етичні принципи.

Ми не включили навчальних запитань до кейсу Као. Можливо, це було помилкою, і все ж таки ми пропонуємо невеликий перелік питань, щоб з'ясувати рівень "управлінського скептицизму".


Запитання А: Чому Као опублікували принципи корпоративної етики?

a) "мода" — всі це роблять, вони також хочуть бути модними

б) "бренд" — добре для PR та іміджу, їм необхідно залишатися конкурентоспроможними (особливо, якщо фірма виробляє шкідливі хімікати)

в) "прояв стратегії" — вони працюють, щоб визначити свої цінності, використовуючи Збалансовану систему індикаторів ведення бізнесу і, як результат, стати більш ефективною командою (через розуміння стратегії та формулювання візії)

г) "місіонерський дух" — вони вірять в те, що роблять (вже протягом 110 років) і хочуть поділитися секретом свого успіху з усім світом


Запитання Б: Який урок можна винести з даного кейсу?

а) це гарний приклад "кращої практики" для кожного, щоб навчитись

б) це вже занадто хитрий приклад розумного створення бренду та PR

в) типовий випадок прикриття не зовсім чесної діяльності

г) вони наівні, бо розкривають секрети свого успіху конкурентам

д) вони вважають споживачів наівними (Жодна компанія не стане заможною, будучи повністю чесною у веденні своїх справ)


Запитання B: Као стали успішними, бо:

а) вони володіють секретною магічною формулою

б) вони знають, що казати, та як казати правильні речі в Інтернеті

в) вони роблять вірні кроки на шляху свого розвитку, використовуючи "позитивні" цінності

г) це не успіх, а лише розумний маркетинг та просування іміджу


Отже, що ж до використання нашої "творчої напруги"? Єдиний висновок: міфи породжуються попитом. Якщо ми не готові вірити в історії успіху наших сусідів, тоді як ми збираємось розпізнати ті справжні приклади (позитивні моделі), що вже існують у нашому житті? І нарешті, скептицизм — це реальність чи просте породження фантазії?

Переклад: молодший консультант "Групи стратегічного консалтингу" Анна Качкалда

Людмила Матяш, MCUa

 Список форумів  |  У вигляді списку   <<  |  >> 

 Теми Автор  Дата
 КОЛОНКА РЕДАКТОРА №8: Знімаємо маску з Као  нове
Людмила Матяш 2004-03-03 10:11:13 
 Re: КОЛОНКА РЕДАКТОРА №8: Знімаємо маску з Као  нове
jossariann 2004-03-03 10:21:52 
 Re: КОЛОНКА РЕДАКТОРА №8: Знімаємо маску з Као  нове
Ludmila Matiash 2004-03-09 10:30:58 


 Дана тема закрита 

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua