Що таке «галузева хмара»?

Розділ: Інформаційні технології
Автор(и): Девід Крістіан (David Christian)
Джерело: Information Age
розміщено: 10.05.2024
звернень: 428

Галузева хмара — це зростаючий тренд, наразі більше половини компаній в Європі експериментують із цими платформами. Галузева хмара дозволяє компаніям одного сектору обмінюватися корисними даними між собою. Про цей новий тренд розповідає Девід Крістіан (David Christian), архітектор рішень для міграції та модернізації в компанії DataArt.
Що таке галузева хмара? Галузева хмара є однією з найбільш трендових тем у світі бізнесу. Згідно з опитуванням Gartner, до 40% північноамериканських та європейських компаній почали впроваджувати галузеві хмарні платформи, а ще 15% здійснюють пілотні проєкти. Експерти очікують, що протягом наступних кількох років до них приєднається ще більше компаній.

Не дивно, що все більше підприємств розглядають можливість використання галузевої хмари, причому багато хто зацікавлений у розробці власних платформ. Нижче ми розглянемо потенційні переваги галузевої хмари та різні типи постачальників, які пропонують такі рішення.

Як галузева хмара може принести користь компаніям

Галузеві хмарні платформи дозволяють бізнесам, що працюють в одному секторі, обмінюватися даними, технологіями та процесами або продавати їх один одному. Потенційні вигоди можуть бути досить значними, оскільки галузева хмара дозволяє взаємопов’язаним учасникам ланцюга поставок отримати доступ до інформації, отриманої з потенційно розширених масивів даних.

Галузева хмара може запропонувати компаніям чудову можливість використовувати наявні дані, які вони не застосовують у конструктивний спосіб. Наприклад, обмін даними про клієнтів може підвищити задоволеність клієнтів і загальну ефективність для всіх учасників ланцюга поставок.

Приклади галузевих хмарних платформ

У промисловості доступ до розширених масивів даних може допомогти скоротити час простоїв і підвищити безпеку, оскільки компанії отримують цінну інформацію, аналізуючи великі обсяги даних, зокрема з Інтернету речей, а також даних, зібраних механічним способом. Наприклад, компанія може виявити, що певні елементи в будівництві часто виходять із ладу одночасно. Маючи цю інформацію, вони можуть перевірити пов’язані деталі, коли одна з них не змогла запобігти дорогому незапланованому простою, і, зрештою, підвищити загальну безпеку операцій. Подібна тактика може бути застосована в енергетиці, охороні здоров’я та інших галузях.

Приєднавшись до галузевої хмарної платформи, компанії отримують всі переваги звичайної хмари, включаючи доступ до значного сховища даних, покращену гнучкість бізнесу, мережеві можливості та підвищену безпеку.

Питання, на які слід звернути увагу при виборі галузевої хмари

Незалежно від спонсора платформи або галузі, є питання, які компаніям слід розглянути перед тим, як приєднатися до галузевої хмари або розвивати її.

  • Кому потрібні дані? Хто отримає від них найбільшу вигоду?
  • Чи існує стандартизований формат для даних, чи його потрібно розробити?
  • Хто очолить розробку формату?
  • Чи готова організація, яка ділиться даними, відповідати стандартам якості даних?
  • Якщо дані містять персональну інформацію, що дозволяє ідентифікувати особу (PII), яка їхня цінність без PII? Як буде здійснюватися редагування PII?
  • Як будуть вилучатися, трансформуватися та завантажуватися дані? Як буде виконуватися ETL?
  • Чи дозволяє регуляторне законодавство обмін даними? Якщо ні, то чи можуть нормативні акти змінитися в майбутньому?
  • Чи є в організації група, зацікавлена в обміні даними?

Останнє питання, мабуть, найважливіше, оскільки воно визначає, наскільки злагодженим і стабільним буде процес обміну даними.

Інфраструктура як код

Існує ще кілька міркувань, про які слід пам’ятати при переході на хмарні технології. Оскільки в основі хмари лежить інтерфейс прикладного програмування (API), який з’єднує різні частини ПЗ між собою, а не з користувачами, підприємствам, які працюють із хмарою, необхідно прийняти модель «інфраструктура як код» (Infrastructure as Code, IaC) і керувати своєю інфраструктурою за допомогою коду, а не в ручному режимі.

Також слід пам’ятати, що не всі процеси у хмарі є стандартизованими. Наприклад, існує щонайменше 17 різних способів розгортання контейнера в AWS. Обмеження розгортання контейнера одним загальним методом і створення стандартизованих, але гнучких варіантів розгортання значно спростило б використання хмари учасниками. Будемо сподіватися, що стандартна процедура буде впроваджена в майбутньому.

Галузеві постачальники хмарних технологій

Існує три типи організацій, які можуть запропонувати галузеві хмарні платформи:

  • організації, що займають верхні позиції в ланцюгу поставок, або головні організації
  • незалежні постачальники програмного забезпечення (ISV), особливо ті, що працюють у сфері планування ресурсів підприємства (ERP);
  • хмарні вендори.

Давайте розглянемо кожен із цих варіантів докладніше.

Галузеві хмари, орієнтовані на ланцюги поставок

Розробити галузеву хмару може головна організація в ланцюгу поставок — великий галузевий виробник або дистриб’ютор. Ця організація, швидше за все, буде спонсорувати проєкт, оплачуючи початкову розробку галузевої хмари, в той час як інші учасники ланцюга поставок також робитимуть свій внесок. Комерційні споживачі майбутнього продукту також можуть брати участь у проєкті.

У головної організації, яка розробляє хмару, є багато переваг. По-перше, оскільки проєкт ініційований лідером галузі, найбільш кваліфіковані фахівці, ймовірно, захочуть взяти в ньому участь. Крім того, як «інтрапренерський» проєкт у рамках усталеної організації, галузева хмара сприйматиметься як низькоризикована і може виокремитися з головної організації у добре профінансований стартап.

Однак є і зворотна сторона медалі. Організація, яка будує галузеву хмару, завжди ставитиме на перше місце власні внутрішні потреби, перш ніж брати до уваги інтереси зовнішніх користувачів. Хоча вони, швидше за все, побудують добре керовану хмару, вона може не відповідати потребам зовнішньої авдиторії.

Ще одним потенційним ризиком є зміна керівництва. Якщо керівник, який очолює проєкт, залишає компанію, розробка хмарних технологій може відійти на другий план.

Крім того, бізнес може виявити, що інструменти, які використовуються в компанії, не підходять для хмари або занадто дорогі для партнерів. Також можуть виникнути проблеми з адаптацією. Навіть якщо співробітники головної організації знайомі з галузевою хмарою, працівникам інших компаній може знадобитися додаткове навчання. Ще однією проблемою є документування даних таким чином, щоб вони були зрозумілими для всіх учасників.

З іншого боку, навіть якщо проєкт зазнає невдачі у вигляді галузевої хмари, організація все одно матиме дуже гнучку, добре керовану хмару, яка допомагатиме її бізнесу на довгі роки вперед.

Галузеві хмари, створені ISV

Незалежні постачальники ПЗ (ISV) схожі у кількох аспектах на організації, що працюють за моделлю ланцюга поставок. Багато з них, особливо постачальники ERP-систем, вже зосередилися на конкретних галузях, щоб продавати свої продукти. Розробка галузевої хмари дає їм можливість створити ринок для власних продуктів або послуг у більш модульний спосіб.

На відміну від багатьох лідерів ланцюгів поставок, ISV вже знайомі з тим, як полегшити зберігання даних у певних форматах. Питання полягає в тому, чи будуть вони зберігати дані в найдешевшому з доступних сховищ, яким зазвичай є об’єктне сховище, чи в реляційній базі даних або файловій системі з вищими витратами.

У цьому випадку також виникають питання щодо якості даних. Чи будуть постачальники послуг нести відповідальність за дотримання стандартів даних, чи це буде покладено на учасників?

Розробка галузевої хмари та обмін даними з клієнтами може бути цікавим кроком вперед для постачальників послуг. Однак залишаються сумніви щодо їхньої здатності керувати учасниками та підтримувати стандартизацію даних.

Галузеві хмари, створені хмарними провайдерами

Промислові хмари, розроблені відомими хмарними вендорами, такими як AWS або Microsoft, можуть пропонувати менше можливостей для інновацій, але, ймовірно, матимуть найбільше охоплення.

Microsoft вже пропонує версію галузевої хмари, яка поєднує CRM із порталом та рішеннями для зберігання даних. Вони також пропонують стандартні моделі зберігання даних для деяких галузей.

AWS випустила Industrial Data Fabric, яка забезпечує сховище даних на основі певної моделі управління. Воно використовує SiteWise, а також широкий спектр інших варіантів отримання даних, в тому числі від постачальників ERP-систем, і надає можливість споживачеві отримувати дані кількома способами, зокрема за допомогою API-інтерфейсів на базі ReST та інструментів аналітики.

Наразі основні хмарні провайдери надають можливості для внутрішнього використання даних, але обмін даними з іншими компаніями може бути потенційно проблематичним, так само як і підтримання стандартизованого формату та якості даних.

Виклики для галузевої хмари

Приєднання до галузевої хмари може запропонувати значні переваги для компаній, але багато з них можуть рефлекторно відмовлятися від ідеї обміну або продажу даних. Отже, важливо, щоб компанія мала підтримку при розгляді цього питання.

При розробці галузевої хмарної платформи кожен тип постачальників має свої власні проблеми. Для галузевих хмар, створених лідерами ланцюгів поставок, найважливішою вимогою буде перегляд інструментів і методологій для задоволення потреб менш досвідчених учасників. Також складним викликом є те, щоб уникнути спокуси відмовитися від галузевої хмари і повернутися до стандартної хмари для внутрішнього використання.

Деякі ISV вже використовують хмарні технології. Для тих, хто не є таким, найбільшим викликом є прийняття хмарного підходу.

Для всіх хмарних провайдерів найбільшою проблемою є створення ефективного управління даними та стандартизація їх формату в різних галузях та організаціях. Обираючи галузевого хмарного провайдера, важливо пам’ятати, що хоча вони можуть сприйматися як нейтральні арбітри, їхньою першочерговою метою є продаж своїх послуг. Важливо контролювати витрати під час реалізації проєкту та уникати спроб нав’язування послуг.

За матеріалами Information Age



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ НА ТЕМУ:
Сигнал і шум. Чому більшість прогнозів виявляються хибнимиСигнал і шум. Чому більшість прогнозів виявляються хибними
Сумісний з людиною. Штучний інтелект і проблема контролюСумісний з людиною. Штучний інтелект і проблема контролю
Друга епоха машин. Робота, прогрес та процвітання в часи надзвичайних технологійДруга епоха машин. Робота, прогрес та процвітання в часи надзвичайних технологій

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)