ІНТЕРВ'Ю | Arie de Geus 23 червня 2006 р.

Інтерв'ю з Arie de Geus, London Business School

Arie de Geus стверджує, що архаїчні закони не дають компаніям розвиватися, а у традиційних бізнес-структурах занадто багато влади належить обмеженому колу людей.

З.: Чому так багато компаній гине, не встигнувши народитися?

В.: Дослідження показує, що середньостатистична тривалість життя компаній значно скоротилася за кілька останніх десятиліть. Оскільки я ще не маю остаточних даних, то можу лише припустити, що такі тенденції — наслідок панування застарілого законодавства. В минулому працівники були лише додатком до машини, їхня робота часто полягала лише в обслуговуванні верстата. Вся влада концентрувалася в руках обмеженої кількості людей, які правили компанією. Законодавство було сформовано відповідно до цих умов, надаючи всі права власникам, а працівники належали до активів компанії.

У сучасних компаніях люди виконують іншу роль — вони часто є носіями розумової, а не фізичної сили. Водночас, саме персонал впливає на успішність організації. Проте, бізнес до сих пір продовжує керуватися законами XIX-го століття.

З.: Яким чином можна здійснити перерозподіл влади?

Ця проблема повинна бути обговорена публічно. Зв'язок між зростанням влади, яка належить раді директорів та власникам і тим, як гинуть новостворені компанії, є очевидним. Ці тенденції не повинні ігноруватися. Нам необхідна система корпоративного законодавства, яке забезпечуватиме послідовність політики щодо людських ресурсів.

З.: Які характеристики притаманні компаніям, які зуміли досягнути довгострокового успіху?

По-перше, вони повинні володіти потужною системою цінностей, а значить — відчуттям самоідентифікації. По-друге, ці компанії повинні відчувати "дихання" зовнішнього світу, тобто відчувати, що відбувається навколо них. По-третє, успішні компанії завжди мають відповідний (толерантний) стиль управління. І, нарешті, вони доволі обережно поводяться із фінансами, вони мають владу над власним зростанням. Найбільш успішні компанії завжди готові до змін і миттєво реагують на вплив оточення, пристосовуючись до будь-яких умов.

З.: До яких ще проблем призводить застарілий підхід до управління компанією?

Менеджери компаній часто опиняються у жахливій ситуації. З одного боку, їхнім завданням є кадри: вони мусять думати над тим, як відшукати, а потім — утримати в компанії найкращі таланти. З іншого боку, вони повинні показувати позитивні дані своїм власникам. А до таких даних належить зменшення витрат, максимізація прибутків, керування компанією на найвищому рівні ефективності. Ці два напрямки діяльності управлінців є принципово протилежними. Зрештою, менеджерам не залишається нічого іншого, як звільняти таланти (людей, якими вони керують) на користь інтересів власників.

З.: Яким чином це впливає на внутрішню діяльність компанії?

Менеджерам доводиться працювати на два фронти, а значить пропадає така важлива складова бізнесу, як чесність та довіра. Вони говорять своєму персоналові одне, а власникам — зовсім інше. У сучасному світі, коли прозорість дій вважається однією із переваг компанії, така поведінка може виявитися дуже небезпечною грою.

З.: Яким чином компанії можуть уникнути тиску власників та акціонерів?

На сьогодні більшість компаній є організаціями з обмеженою відповідальністю. А це значить, що такі компанії належать акціонерам і саме вони мають найбільшу владу і приймають найважливіші рішення. Але на сьогодні бачимо вихід із ситуації — заснування компаній, які будуть організовані як партнерські. Така структура захищатиме компанію від руйнівної сваволі акціонерів. Як приклад, можна навести той факт, що найбільші і найуспішніші консультаційні компанії на сьогодні є партнерськими компаніями, а не організаціями з обмеженою відповідальністю.

Ярослав Федорак, за матеріалами European Business Forum (EBF).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)