Розробка стратегії і плана розвитку бізнесу


ІНТЕРВ'Ю | Arie de Geus 23 червня 2006 р.

Інтерв'ю з Arie de Geus, London Business School

Arie de Geus стверджує, що архаїчні закони не дають компаніям розвиватися, а у традиційних бізнес-структурах занадто багато влади належить обмеженому колу людей.

З.: Чому так багато компаній гине, не встигнувши народитися?

В.: Дослідження показує, що середньостатистична тривалість життя компаній значно скоротилася за кілька останніх десятиліть. Оскільки я ще не маю остаточних даних, то можу лише припустити, що такі тенденції — наслідок панування застарілого законодавства. В минулому працівники були лише додатком до машини, їхня робота часто полягала лише в обслуговуванні верстата. Вся влада концентрувалася в руках обмеженої кількості людей, які правили компанією. Законодавство було сформовано відповідно до цих умов, надаючи всі права власникам, а працівники належали до активів компанії.

У сучасних компаніях люди виконують іншу роль — вони часто є носіями розумової, а не фізичної сили. Водночас, саме персонал впливає на успішність організації. Проте, бізнес до сих пір продовжує керуватися законами XIX-го століття.

З.: Яким чином можна здійснити перерозподіл влади?

Ця проблема повинна бути обговорена публічно. Зв'язок між зростанням влади, яка належить раді директорів та власникам і тим, як гинуть новостворені компанії, є очевидним. Ці тенденції не повинні ігноруватися. Нам необхідна система корпоративного законодавства, яке забезпечуватиме послідовність політики щодо людських ресурсів.

З.: Які характеристики притаманні компаніям, які зуміли досягнути довгострокового успіху?

По-перше, вони повинні володіти потужною системою цінностей, а значить — відчуттям самоідентифікації. По-друге, ці компанії повинні відчувати "дихання" зовнішнього світу, тобто відчувати, що відбувається навколо них. По-третє, успішні компанії завжди мають відповідний (толерантний) стиль управління. І, нарешті, вони доволі обережно поводяться із фінансами, вони мають владу над власним зростанням. Найбільш успішні компанії завжди готові до змін і миттєво реагують на вплив оточення, пристосовуючись до будь-яких умов.

З.: До яких ще проблем призводить застарілий підхід до управління компанією?

Менеджери компаній часто опиняються у жахливій ситуації. З одного боку, їхнім завданням є кадри: вони мусять думати над тим, як відшукати, а потім — утримати в компанії найкращі таланти. З іншого боку, вони повинні показувати позитивні дані своїм власникам. А до таких даних належить зменшення витрат, максимізація прибутків, керування компанією на найвищому рівні ефективності. Ці два напрямки діяльності управлінців є принципово протилежними. Зрештою, менеджерам не залишається нічого іншого, як звільняти таланти (людей, якими вони керують) на користь інтересів власників.

З.: Яким чином це впливає на внутрішню діяльність компанії?

Менеджерам доводиться працювати на два фронти, а значить пропадає така важлива складова бізнесу, як чесність та довіра. Вони говорять своєму персоналові одне, а власникам — зовсім інше. У сучасному світі, коли прозорість дій вважається однією із переваг компанії, така поведінка може виявитися дуже небезпечною грою.

З.: Яким чином компанії можуть уникнути тиску власників та акціонерів?

На сьогодні більшість компаній є організаціями з обмеженою відповідальністю. А це значить, що такі компанії належать акціонерам і саме вони мають найбільшу владу і приймають найважливіші рішення. Але на сьогодні бачимо вихід із ситуації — заснування компаній, які будуть організовані як партнерські. Така структура захищатиме компанію від руйнівної сваволі акціонерів. Як приклад, можна навести той факт, що найбільші і найуспішніші консультаційні компанії на сьогодні є партнерськими компаніями, а не організаціями з обмеженою відповідальністю.

Ярослав Федорак, за матеріалами European Business Forum (EBF).



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)
5-6 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Асистент керівника: мотивація, організація роботи, ефективна комунікація (Наталія Дегтярьова)
7 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Все, що необхідно знати власникам малого бізнесу про фінанси, бюджети і мотивацію (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Тайные мысли успешных женщинТайные мысли успешных женщин
Железная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успехаЖелезная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успеха
Доктрина шокаДоктрина шока


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)