ІНТЕРВ'Ю | Peter Szabó 15 серпня 2006 р.

Інтерв'ю з Peter Szabó. Ліки від "всемогутності": хворобливої віри в те, що Ви можете контролювати будь-що

З.: Що змусило Вас зайнятися коучінгом? (від англ.. — coaching — наставництво).

В.: Моя нетерплячість надихнула мене на заняття коучінгом. Я працював управлінцем відділу розвитку менеджменту в страховій галузі у Швейцарії. Мене дуже непокоїв той факт, що всі зміни відбувалися дуже повільно. Програми, які створювалися нами, впроваджувалися лише за два роки, чи навіть пізніше.

Починаючи працювати коучем, я прагнув пришвидшити зміни. Я працював з індивідуалами та групами, а пізніше люди надсилали мені свої враження та оцінку, чи була моя діяльність корисною для них. На щастя в більшості випадків це було правдою.

З.: Ви розділили свою діяльність навчаючись самостійно, і, водночас, навчаючи інших коучінгу. Чи можете Ви згадати якісь цікаві історії, які стосуються розвитку людей?

В.: Нещодавно я працював із групою студентів, які навчалися зі мною протягом 9-ти днів у періоді 4-х місяців. Ви навіть не можете уявити собі, наскільки суттєвою була різниця між тим, як ці люди поводилися із клієнтами до навчання і після нього. До навчання студенти зазвичай витрачали багато часу, намагаючись пояснити щось клієнтам, розкрити власні ідеї, переконати їх. Після навчання вони стали дуже небагатослівними при роботі з клієнтами. Вони просто задавали кілька дуже "хитрих" запитань, які допомагали клієнтові зрозуміти основну ідею.

З.: Звучить просто неймовірно. Але як Вам вдалося цього досягнути?

В.: Складне запитання. Найкращим інструментом для досягнення таких результатів — було дати студентам час самим спробувати наставництво, а потім розібрати їхні успіхи та помилки. Найкраще, чим ми можемо допомогти майбутнім коучам — дозволити їм набратися досвіду.

З.: Ви є визнаним експертом у своїй справі і навіть проводите іспити для професійних коучів. Який цікавий досвід Ви отримали з цих іспитів?

В.: По-перше, це дало мені змогу почути коучів з усіх куточків світу, отримати нові унікальні знання про "найкращі практики". Це дало мені можливість створити власні ідеї, тобто підштовхнуло мій особистий розвиток. По-друге, я дізнався про так звані спільні риси всіх наставників. Своєрідні критерії наставництва, які не міняються в залежності від місця Вашої роботи чи проживання. Іншими словами, я дізнався про визначні риси визначних тренерів.

З.: Чи можете Ви розповісти про ці риси?

В.: Вони можуть здатися дуже складними, хоча насправді це не так. Я навіть боюся розповідати, щоб не здатися профаном — настільки очевидними є ці речі. По-перше слід пам'ятати, що хороший наставник насамперед повинен вміти слухати. Адже для клієнта, що готовий поділитися з Вами своєю проблемою, важливим є вже той факт, що хтось його слухає. Навіть якщо Ви просто сидите на іншому кінці телефонного дроту. Не варто перебивати клієнта, якщо той говорить. Навряд чи Ви допоможете йому ідеями — іноді слід просто вислухати все до кінця.

По-друге, слід завжди пам'ятати, що як тільки клієнт усвідомить, яким повинно бути його майбутнє, як тільки він подумки уявить собі чітку картинку того, куди він прагне прийти, зміни почнуть відбуватися набагато швидше. Від Вас, як від наставника, вимагається надати клієнтові всі необхідні інструменти та час, щоб це відбулося.

По-третє, коли наставник бачить проблеми клієнта, він повинен докласти всіх зусиль, щоб клієнт переключився із проблем на їх вирішення. Іноді це може бути досить складно. Але задаючи правильні запитання, кожен наставник може цього досягнути.

З.: Нам відомо, що Ви прагнете написати книгу спільно з Insoo Kim Berg. Яким чином ця книга допоможе Вашим студентам-коучам?

В.: Основним завданням є показати у книзі процес коучінгу настільки простим, наскільки він є насправді. Ми вже говорили про деякі прості речі. Вся книга буде складатися із таких простих речей, які допоможуть легко перейти до процесу наставництва і надалі професійно розвиватися. У книзі також буде описано, що Ви можете робити в коучінгу, якщо Ви є менеджером компанії.

З.: Це дуже цікаво. Ви стверджуєте, що коучінгом можна займатися навіть на управлінській позиції?

В.: Управлінці мають дві різні ролі: перша роль — це їхня безпосередня управлінська роль вказівок та директив; друга — роль створення ідей та наставництва. Приблизно 20 років тому, коли почав з'являтися коучінг, менеджери з радістю перейняли його інструменти. Тому можна говорити про потужний історичний зв'язок між коучінгом та управлінням. Зокрема, велика кількість моїх студентів прийшли на курси коучінгу через те, що вони прагнуть стати кращими менеджерами.

Ярослав Федорак, за матеріалами ManagementSite.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)