ІНТЕРВ'Ю | Peter Guber 23 травня 2011 р.

Мистецтво бізнес-розповіді

Голівудський продюсер, керівник та підприємець Пітер Губер (Peter Guber) пояснює, чому вміння розповідати історії є надзвичайно важливою навичкою для лідерів бізнесу. Його книга "Говоріть щоб перемогти: Мистецтво зв'язку, переконання та тріумфу прихованої сили історії" (Tell to Win: Connect, Persuade, and Triumph with the Hidden Power of Story) фокусується на критичних рисах успішних лідерів: вмінні відточувати стратегію бізнесу до тих пір, поки вона не перетвориться на простий, зрозумілий і емоційно переконливий наратив.

Саме про свою концепцію історій, які здатні вести бізнес до успіху, і розповідає Пітер Губер в короткому інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі.

Пітер Губер (Peter Guber)
Пітер Губер
(Peter Guber)
З.: Основна ідея книги — що за кожним бізнесом стоїть хороша історія — не зовсім очевидне на перший погляд.

В.: Це тому, що бізнес часто сприймається як виключно раціональна діяльність: використання фактів та цифр для того, щоб спонукати когось купити ваш продукт або сервіс. Втім, якщо ви хочете, щоб у вашого продукту з'явилися справжні прихильники — вам потрібно мати власну історію. Тільки вона здатна по-справжньому залучати і мотивувати людей.

В бізнесі історія має цілком конкретну функцію — встановити стосунки з клієнтом. Не маючи історії ви можете сподіватися тільки на одноразові транзакції з випадковими користувачами. Для того ж, щоб створити повторюваний бізнес, вам просто необхідна історія.

З.: А коли Ви вперше зрозуміли важливість історій для бізнесу?

В.: Ми з моїм партнером були власниками невеликої бейсбольної команди. Тож ми розраховували, що лідери міста Лас-Вегас підуть нам назустріч в ідеї збудувати стадіон на 10 000 місць. Для них це було вигідно як з фінансової так і з репутаційної точки зору. Тож потративши чимало часу на пошуки зустрічі з мером, ми нарешті домовилися про розмову. І відразу перейшли до фактів.

На мій превеликий подив факти не переконали мера і ми так і залишилися без угоди. Тільки через деякий час я зрозумів, що замість фактів міг розповісти йому чудову історію про місто, в якому за винятком гостей та туристів живуть мільйони людей, які мріють про спорт. Про сім'ю, яка ходила на матч 13 разів за один сезон. Якби замість сухих фактів я розповів мерові цю історію, впевнений, угода була б у моїй кишені.

З.: А яким чином можна перенести подібний наратив на рівень організації?

В.: Слід розпочати зі створення стосунків зі своєю аудиторією — клієнтами, працівниками, постачальниками тощо. Дізнайтеся, хто вони і про що вони турбуються. Тільки після цього перейдіть до створення своєї історії, так, наче ви звертаєтеся до однієї людини.

Почати потрібно із запитання самому собі — наскільки я мотивований? Чи можу я спрямувати свою ходу, мову, серце та гаманець в одному напрямку? Чи розумію я мету цієї розмови?

Після цього потрібно подумати по аудиторію. Хто вона? Чого вона хоче? Наскільки "виграшною" для неї є ваша пропозиція?

При цьому не можна приховувати своїх намірів — потрібно демонструвати їх аудиторії. І ніколи не забувати, що ваша історія — це не просто промова, це діалог. Спілкування за допомогою історій є природнім для людей. А отже ви повинні використовувати цю особливість.

За матеріалами "The Art of the Business Narrative", strategy+business.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)