НОВИНИ від 02.11.2011


Лідерство і домінування

Щедрість та великодушність завжди вважалися чеснотами. Втім, серед лідерів такі характеристики можуть виявитися ознакою слабкості. До такого висновку прийшов Роберт Лівінгстон (Robert Livingston), професор з менеджменту організацій у Kellog School.

Дослідження, проведене професором, свідчить, що великодушність (тобто бажання робити внесок у суспільне благо) впливає на статус особи у двох критичних вимірах: престиж та домінування.

"Люди з високим рівнем престижу часто вважаються майже "святими", оскільки готові жертвувати власними інтересами та мають високі моральні стандарти, — пояснює Лівінгстон. — Втім, оскільки такі індивіди схильні віддавати власні ресурси на користь групи інших людей, їх зазвичай не сприймають за хороших лідерів".

Дослідники визначають домінування як "альфа статус", тоді як престиж визначається як "обожнювання від інших". Наприклад, Аль Капоне був особою з високим рівнем домінування, тоді як Мати Тереза мала високий престиж.

Дослідження ставить під сумнів здатність людей з високим рівнем престижу бути ефективними лідерами у висококонкурентному середовищі. Щоб виживати у подібних умовах, потрібно бути домінантною людиною.

"Дослідження свідчить, що люди хочуть, щоб в спокійні часи ними керували поважні і престижні управлінці. Але у скрутні часи вони очікують керівництва домінантного та владного лідера", — говорить Нір Хелеві (Nir Halevy), провідний автор та професор з організаційної поведінки у Stanford Graduate School of Business.

Ще одним цікавим відкриттям дослідження стало те, що хоч підлеглі рідко ставляться до домінантних лідерів з такою ж любов'ю та повагою, як до престижних, все ж саме перших вони обирають у якості своїх представників, якщо йдеться про необхідність жорстко конкурувати з іншими організаціями.

"Надмірна добродушність часто виливається у зниження владної позиції лідера", — робить висновок Лівінгстон.

"Дослідження дозволяє зрозуміти, в яких випадках "хороші хлопці" досягають найкращих результатів і в яких ситуаціях їхні дії виявляються провальними, залежно від контексту, в яких доводиться працювати компанії", — додає Хелеві.

За інформацією management-issues.



comments powered by HyperComments


  ВСІ НОВИНИ




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC