ІНСАЙТИ | Лідерство 13 червня 2013 р.

Шість ознак справжнього лідера

Попри всі намагання, нікому не вдається послідовно реалізовувати лідерські якості. Сутність лідерства проявляється у повсякденній взаємодії з людьми — витримувати без збоїв правильну лінію поведінки неможливо. У своїй статті, опублікованій на CEO.com, знаний бізнес-публіцист Джефф Хейден (Jeff Haden) виділяє шість ознак істинного лідерства та дає керівникам рекомендації, як розвинути свої лідерські вміння.

Джефф Хейден (Jeff Haden)
Джефф Хейден
(Jeff Haden)

1. Лідери не бояться виявляти власну вразливість

Нерідко у сприйнятті підлеглих — ви не просто людина, ви БОС (пригадаймо, як в дитинстві, нас охоплювало почуття зніяковілості та здивування, коли ми зустрічалися із вчителькою у таких «невчительских» місцях, як магазин. Тоді у нашому сприйнятті вчителі були не звичайні люди — вони були ВЧИТЕЛІ).

Тому розкриваючи власну вразливість, скажімо, коли звертаєтесь до підлеглого за допомогою чи порадою, ви руйнуєте штучну перепону, що відмежовує керівників від пересічних працівників. Ви мов би підносите підлеглого, визнаючи, що перевага у досвіді чи знаннях — на його боці.

2. Вміють непомітно стимулювати до дій

Із точки зору працівників їхні ідеї — завжди найкращі. Тож не роз’яснюйте людям детально завдання, яке вони повинні виконати. Краще обмалюйте підлеглим загальну картину, давши їм змогу «привласнити» ваші ідеї та деталізувати їх. Таким чином ви створите простір для прояву ініціативи.

А задоволення, яке при цьому відчуватимуть працівники, стане рушієм дії. У підсумку, ви досягнете набагато більшого, ніж якби давали найчіткіші інструкції.

3. Неочікувано проявляють увагу

Кожній людині подобається, коли до неї проявляють увагу. І ваші працівники не виключення. Отже, намагайтесь максимально ефективно використати для цього обмаль часу, що у вас є. Звертайте увагу не на загальні речі, які люди повинні виконувати в силу своїх обов’язків, а на дрібні, малопомітні деталі. Скажімо, яку «фішку» використав підлеглий, щоб розрядити пристрасті, якими вибухнув роздратований клієнт; з допомогою якого вдало сформульованого речення він направив конфлікт на стезю розв’язання.

Неочікувано, звертаючи увагу на щось позитивне й непомітне, ви демонструєте працівникам, що бачити їхні старання. Вони відчуватимуть власну значущість, те, що їх цінують, і, відповідно, працюватимуть із більшою самовіддачею.

4. Вміють показати — ми разом

Якось я став свідком того, як мій керівник розпікав постачальника, котрий зірвав терміни поставок. А коли останній відвернувся в бік, бос підморгнув мені. Так від дав мені знати, що його емоції — усього лише шоу; а також, що я — інсайдер, а ми з ним — партнери.

Нерідко працівникам важко відчути, що вони та керівники насправді «в одному човні». Тож використовуйте різні можливості, аби запевнити підлеглих, що це саме так.

5. Не скупляться на похвалу — і на незаслужену також

Хоча й прийнято вважати, що похвала керівника повинна бути добре виваженою нагородою за щось, це не завжди так. Схвалення як аванс може стати висловленням очікування, яке людина намагатиметься реалізувати.

Отже, якщо ви розпізнаєте у підлеглих певні якості, про які вони, можливо, й поняття не мають (принаймні, на даний момент часу), вони докладатимуть зусиль, аби виправдати віру, котру ви в них вселили.

Коли мені було чотирнадцять, я почав займатися боротьбою. Спочатку в мене нічого не виходило. Я страшенно нервувався, був переляканий до нестями. І тут я почув, як тренер, сказав хлопцеві зі старшою групи, киваючи у мій бік: «Подивись, на того хлопчину — побачиш, з часом він виграє першість штату».

Правда, чемпіоном я так і не став. Але тоді я відразу відчув певність у своїх силах й неймовірне бажання досягти планки, яку встановив для мене тренер. І це почуття залишилися зі мною надовго.

6. Не допускають «поклонів»

Часом трапляється, що працівникам потрібні кілька днів незапланованої відпустки, додатковий вихідний або щось ще. І тоді вони приходять до вас «на уклін». Можливо, ви не в змозі задовольнити їхнє прохання, але проявіть увагу та співчуття. Дайте змогу людині зберегти гідність. Демонструвати підлеглому свою перевагу, змушуючи його перебувати у ролі прохача — найогидніший поведінковий прояв, який може продемонструвати менеджер. А крім усього, позбутися цієї деструктивної звички, при бажанні, простіше простого.

За матеріалами "The 6 Gifts Of Great Leaders", CEO.com.

Про автора:

    Джефф Хейден (Jeff Haden) — автор колонки в Inc. Також він — фактичний автор кількох ділових бестселерів. Раніше двадцять років працював у виробничій сфері, де пройшов повний кар’єрний цикл — від робітника до керівника підприємством.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)