КОМЕНТАРІ | Інновації 25 червня 2007 р.

Уроки Apple

Уроки Apple (малюнок - Getty Images Те, чого зуміла досягнути компанія Apple — надзвичайно великий прорив для організації, яка всього десять років тому ледь стояла на ногах. Без перебільшення Apple — майже іконічна компанія. Погляньте на свій iPod: логотип компанії виведений дрібними літерами. Свою силу бренд отримує із надзвичайних історій про комп'ютерну компанію, яка зуміла вижити після того, як мало не скотилася у прірву. Стів Джобс, який у 1997-му році після довгої відсутності знову повернувся до Apple, зумів відродити компанію та перетворити її на потужну організацію споживчої електроніки. Сьогодні ж він веде своє дітище до мільярдного ринку мобільних телефонів. Проте, найбільший інтерес до Apple завжди був результатом орієнтації на інноваційність. У списку найбільш інноваційних компаній світу Apple безперечно займає перше місце. Створивши свій перший комп'ютер у 1977-му році, вона перейшла до керованих мишкою комп'ютерів Macintosh у 1984-му та до музичних плеєрів iPod у 2001-му. Сьогодні вона впроваджує чергову новинку — телефон iPhone.

Звісно, компанія, яка нещодавно приєдналася до індексу провідних компаній S&P 100, не уникнула критики. Неодноразово учасником скандалу ставав керівник компанії Стів Джобс, про характер якого пишуть окремі дослідження. Траплялися й суперечки щодо якості обладнання та виробничі дефекти продукції Apple.

Спеціалізацію Apple — випуск високотехнологічної продукції, гаджетів і т. п. — складно назвати унікальною. Проте, зі всіх інших точок зору вона є унікальною. Дивовижним чином їй вдалося виробити майже релігійне ставлення споживачів продукції до бренду Apple. Можливо, на таке ставлення повпливав сам Стів Джобс — рідкісний шоумен у своїй галузі. Але попри всі помилки та недоліки, Apple може запропонувати іншим компаніям як мінімум чотири важливих уроки.

По-перше, інновації можуть надходити у компанію як зсередини, так і ззовні. Фактично, мистецтво інновацій Apple полягає у здатності поєднувати між собою ключові ідеї створені всередині компанії із наявними зовні технологіями, а потім — вмінні прикрасти нову ідею стильним дизайном та потужним програмним забезпеченням. Наприклад, ідея iPod була привнесена у компанію одним із консультантів, який прийшов у компанію для керівництва одним з проектів. По суті Apple — інтегратор технологій, який не боїться залучати зовнішні ідеї, але при цьому завжди додає до них нові функції та особливості.

По-друге, Apple наочно ілюструє важливість розвитку та створення нових продуктів, які базуються виключно на потребах користувача, а не на вимогах технології. Дуже багато компаній вважають, що удосконалене технологічне наповнення продуктів допоможе їм продаватися. Та це зовсім не так. Apple ж завжди поєднувала передові технології із простотою використання. iPod — далеко не перший цифровий плеєр, проте саме завдяки йому став можливим обмін музикою та її купівля через Інтернет.

Вміння слухати користувача — дуже важливе вміння, проте одного його може виявитися замало. Попри всі розмови про "інновації, спрямовані на користувача" та підсилення зворотнього зв'язку із клієнтами, третім уроком від Apple є вміння іноді ігнорувати "голос" ринку. Наприклад, iPod було висміяно у 2001-му році, відразу після того, як він з'явився на ринку. Проте, це не змусило Стіва Джобса відмовитися від новітнього продукту. Інстинкт підказував йому дотримуватися обраної стратегії.

Останнім, четвертим уроком від Apple стала вказівка "програвати з розумом". Комп'ютер Macintosh з'явився внаслідок провалу попередньої версії — Lisa; iPhone виник внаслідок провалу оригінальної версії музичного телефону Apple, який повинен був вироблятися спільно з компанією Motorola. В обидвох випадках Apple навчалася зі своїх власних помилок і знову намагалася досягнути досконалості. Тому не варто сприймати провал як кару небесну і карати себе, радше слід поставитися до нього як до уроку і вийти з нього з новими цінними знаннями.

Звісно, жодне з цих правил не гарантуватиме успіху: ви можете використовувати передові ідеї, впроваджувати простоту, ігнорувати фокус-групи, навчатися із власних помилок і при цьому банкрутувати. Apple підійшла до банкрутства набагато ближче, ніж будь-хто інший. Але при цьому зуміла вижити і досягнути успіху. Тому сьогодні ніхто не сперечатиметься, що уроки від Apple є дієвими і допомогли компанії стати світовим лідером інновацій.

Ярослав Федорак, за матеріалами "Lessons from Apple", Economist.com.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Великолепные мероприятия. Технология и практика event managementВеликолепные мероприятия. Технология и практика event management
Искусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полусловаИскусство объяснять. Как сделать так, чтобы вас понимали с полуслова
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом
Убедительное письмо. Как использовать силу словУбедительное письмо. Как использовать силу слов
Работай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективностиРаботай меньше, успевай больше. Программа персональной эффективности


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)