КОМЕНТАРІ | Інновації 25 лютого 2016 р.

Три засади безперервності інноваційного циклу

Зараз термін життя компаній невблаганно скорочується. Якщо на початку ХХІ століття строк перебування на ринку відомого гравця в середньому становив 67 років, то сьогодні фірми з переліку S&P 500 «живуть» всього біля 15 років. На жаль, дуже часто компанії, які стрімко злітають на вершину успіху, зазнають краху через свою нездатність до оновлювання.

Три засади безперервності інноваційного циклу
Ілюстрація: Shutterstock
Єдиним порятунком від передчасної «смерті» є безперервна інновація, яка б охоплювала все — бізнес-модель, стратегію, продукти, маркетингову діяльність, систему взаємодії з партнерами. У своїй статті Генрі Крессел (Henry Kressel), раніше старший партнер глобальної фірми Warburg Pincus, та Норман Вінарскі (Norman Winarsky), екс-президент SRI Ventures (підрозділу SRI International), сформулювали три базові засади підтримування безперервності інноваційного циклу.

1. Дотримання принципу — «тон інноваційності задається нагорі». Найважливішим чинником формування в компанії новаторської культури є поведінка її керівників. CEO та інші топ-менеджери мусять усвідомлювати: вкрай важливо стимулювати бажання працівників йти на зважений ризик. Також лідери повинні розуміти, як стійки технологічні та ринкові тренди можуть вплинути на їхні компанії і використовувати ці знання для скеровування інноваційних зусиль у потрібне русло. У свою чергу, працівникам необхідно знати: менеджери сприймають ризик як частину ціни, котру слід заплатити за збереження життєздатності компанії, і новатори не постраждають, якщо їхні ідеї не принесуть очікуваних плодів.

Джек Велч (Jack Welch), екс-керівник General Electric, славився своєю прихильністю до тих, хто безстрашно брався за реалізацію вкрай ризикованих ініціатив із потенційно високою віддачею. А оцінюючи своїх топів, Велч, серед іншого, враховував і те, чи підтримували вони своїх підлеглих, якщо проекти останніх провалювалися.

2. Створення центрів інновацій. Така структура повинна займатися виключно розробкою проривних продуктів (від створення концепції до комерціалізації); мати власний бюджет та підпорядковуватися безпосередньо генеральному директорові. Завданням інноваційного центру є надання фінансової підтримки бізнес-підрозділам, яка б дозволила прискорити процес виведення інноваційних розробок на ринок. Не менш важливим є відзначення досягнень окремих працівників, які відіграли певну роль в успішному втіленні проекту.

Команди з реалізації новаторських ініціатив повинні включати як представників центру інновацій, так і фахівців з усіх підрозділів, причетних до розробки та комерціалізації продукту. При необхідності потрібно залучати спеціалістів ззовні. Зрозуміло, що велике значення має постать лідера команди, який має підтримку всіх структур, задіяних у виведенні продукту на ринок.

У Google X силами невеликих команд здійснюється розробка перспективних технологій (наприклад, безпілотних автомобілів), які потім матеріалізуються в продуктах, готових для виходу на ринок.

3. Забезпечення безперебійності інноваційного процесу. Amazon є чудовим прикладом компанії, котра не лише демонструє здатність трансформувати свої підходи до ведення бізнесу, але й також — постійно освоювати нові напрями. Фірма, яка спочатку була онлайн-продавцем книжок, з часом кардинально розширила зміст своєї пропозиції і тепер продає майже все, що тільки можна реалізувати через роздріб, а, крім цього, ще й створила неймовірно успішний хмарний сервіс.

Формування інноваційної культури — це змінювання способу мислення людей, а також надання компанії більшої гнучкості. Адже інновація не є справою одних лише розробників. Практика показує, що R&D-групи, які працюють в ізоляції від решти організації, подеколи втрачають зв'язок з реальністю. Також компанії просто не можуть чекати, поки народжені в елітарних підрозділах задуми вторують собі шлях до визнання, поступово добиваючись сприйняття у різних частинах організації.

Тому фірмам варто запровадити гнучкішу оргструктуру, в рамках якої представники різних підрозділів могли б спільно працювати над творенням продуктів та розв’язанням проблем клієнтів, а не замикатися на своїх напрямах діяльності. Найуспішніші компанії вміють швидко формувати команди новаторів та розпускати їх після того, як роботу зроблено. При цьому поняття «інновації» для них не обмежується тільки оновленням своїх продуктів та сервісів, але й також означає пошук революційних ідей, котрі можуть «підірвати» зсередини як їхню бізнес-модель, так і окремі напрями діяльності.

За матеріалами "3 Key Principles for Maintaining a Cycle of Continuous Innovation", Chief Executive.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 жовтня 2020
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. KPI посад. Впровадження Системи Мотивації персоналу
5 жовтня — 7 грудня 2020
Київ
Курс «Управлінський коктейль»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоційний успіхЕмоційний успіх
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)