КОМЕНТАРІ | Соціальна відповідальність 22 липня 2019 р.

Креативна мотивація

Джерело: open

Американські стартапи відомі завдяки творчому підходу до вигадування різноманітних пільг та бонусів для працівників. З часом з них почали брати приклад і великі компанії. Скажімо, Pinterest стала проводити «вечори рукоділля» для працівників, а Zynga облаштувала парк для собак на даху будівлі. Однак зараз пільги й бонуси переходять до іншої площини — соціально-відповідальної. Як саме це виглядає? І що стоїть за цими нововведеннями?

Креативна мотивація Чимало пільг, які пропонують компанії, виконують (принаймні на перший погляд) скоріше репутаційну функцію: вони допомагають бізнесу виглядати більш привабливо. Наприклад, компанія Patagonia, яка продає одяг для активного відпочинку, дозволяє своїм працівникам займатися серфінгом у будь-який час, коли «хвилі сприяють» такій активності. Втім, сама організація вбачає у подібній мотивації значно глибший сенс: вона стверджує, що побудована навколо пристрасті до спорту, тому готова надавати людям можливість підлаштовувати робочий графік під своє хобі.

Компанія Asana, яка створила додаток для управління проектами, пропонує своїм працівникам суму в $10 тис. Ці гроші треба використати на облаштування робочого місця — щоб не заздрити сусіду, у якого кращий стіл чи комп’ютер. А Pinterest встановила працівникам столи, які можна підлаштовувати за висотою, натиснувши на кнопку.

Google зробила практично стандартом для корпорацій Кремнієвої долини кабінки для відпочинку, різноманітні страви, спортивні ігри на території кампусу і багато іншого. Однак ця компанія робить і більш вагомі речі для своїх працівників. Наприклад, декілька років тому вона проаналізувала статистику звільнень і подовжила відпустку по догляду за дитиною до 5 місяців (раніше вона тривала 12 тижнів).

Компанія Eat Club стимулює працівників зменшувати шкідливий вплив на екологію та винагороджує їх за це

Та найнезвичнішим, напевно, є приклад компанії Eat Club — розташованого у Кремнієвій долині «віртуального кафетерію», який доставляє їжу до офісів. Цей бізнес вирішив приділити особливу увагу піклуванню про навколишнє середовище, тому він розраховує усю шкоду, яку завдає екології: включно з транспортуванням продуктів, використанням електроенергії в центрах дистрибуції та виготовленням пакування. А потім фінансує проекти, які здатні запобігти такому само обсягу викидів у атмосферу, — скажімо, будівництво нових вітряків, відновленню дощових лісів Амазонії тощо.

Піклування про екологію також стало частиною програми мотивації. Eat Club — перша у світі компанія, яка компенсує не лише свою шкоду довкіллю, але й шкоду, яку спричиняють працівники поза межами офісу, у своєму повсякденному житті. Звичайно, складно розрахувати подібні цифри для кожної окремої людини, тому організація спирається на середні для США показники.

Вона стимулює працівників зменшувати шкідливий вплив на екологію та винагороджує їх за це — наприклад, коли людина замість власного автомобілю починає користуватися громадським транспортом. На думку компанії, наявність подібних програм є для неї конкурентною перевагою на ринку праці — адже для великої кількості працівників піклування про довкілля є цінністю. І, ймовірно, з часом це теж стане певним стандартом.

За матеріалами "Are startup ‘perks’ just a PR play?", The Hustle.

Ілюстрація: Eat Club Blog



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
12-13 грудня 2019
Київ
Міжнародні стандарти фінансової звітності (МСФЗ). Від теорії до практики — найважливіше
12-16 грудня 2019
Київ
Школа бізнес-тренерів
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Коротко і по суті. Мистецтво визначати пріоритетиКоротко і по суті. Мистецтво визначати пріоритети


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)