ІНСАЙТИ | Прийняття рішень 30 березня 2018 р.

Критичне мислення — загублений елемент управлінського розвитку

«Критичне мислення — це базовий інструмент організації наших думок і, відповідно, основа дієвої комунікації та прийняття зважених рішень», — пише Танмей Вора (Tanmay Vora), представник Pearson TalentLens, зазначаючи при цьому, що абсолютна більшість компаній не приділяє уваги розвитку цієї якості у своїх управлінців.

Критичне мислення — загублений елемент управлінського розвитку Менеджери середньої ланки — це «клей», який скріпляє стратегію, розроблену нагорі, і процес її реалізації, що відбувається внизу. Саме вони управляють проектами, підрозділами і людьми та приймають рішення, які безпосередньо впливають на фінансовий результат. Чимало технологічних ініціатив зазнали краху через помилкові припущення, на яких ґрунтувався вибір управлінців середнього щабля.

Чому здатність критичного мислення так часто недооцінюється як критично важлива компетенція при оцінюванні та професійному розвитку менеджерів? Часто вважається, що накопичений ними досвід — це достатньо для того, аби приймати правильні рішення на цьому рівні. А навіть якщо й виявляється, що це не так — то негативні наслідки для бізнесу не відразу стають очевидними.

Розвиток критичного мислення в менеджерів середньої ланки нагадує навчання дорослої людини їзді на велосипеді. Для цього потрібні величезне терпіння, наполегливе навчання та практика. Відправною точкою на такому шляху має стати включення розвитку вміння критично мислити до корпоративних навчальних програм. При цьому потрібно зробити наступне.

  1. Дати можливість всім менеджерам оволодіти основами критичного мислення. Управлінці мають розуміти — з яких базових елементів складається процес критичного мислення. Зокрема, це розпізнавання припущень, на яких ґрунтуються їхні рішення, оцінка аргументів та виведення висновків. Важливо, щоб менеджери вийшли поза межі мисленнєвих рамок «що та як потрібно зробити» та почали критично осмислювати кроки, які при цьому вчинятимуть.

  2. Роз'яснювати значущість критичного мислення для підвищення управлінської результативності. Як правило, стикаючись із проблемами, менеджери звертаються до дій, які здійснюються в рамках стандартного процесу, та до найефективніших напрацьованих підходів. Хоча замість цього вони мають шукати альтернативні рішення, що дозволять мінімізувати негативні наслідки, які спричиняє проблема. Тому управлінці мають знати, які саме навички критичного мислення допоможуть їм досягти в таких ситуаціях найкращих результатів.

  3. Розвивати здатність краще розуміти контекст. Потрібно проводити групові сесії, на яких розглядатимуться успішні і провальні проекти та аналізуватимуться прийняті в їхніх рамках рішення, котрі привели як до позитивних, так і до негативних результатів. Це допоможе менеджерам не тільки глибше зрозуміти контекст конкретної ініціативи, але й також критичніше оцінювати власні рішення.

  4. Проводити сесії зі спільного розв'язання проблем. Один із найдієвіших способів прищепити здатність до критичного мислення — це попросити учасників сесії представити проблеми, з якими вони стикнулися. Їхні колеги зможуть оцінити підходи, які використовувалися для розв'язання складних ситуацій, та, можливо, запропонувати кращі варіанти. Також це дасть змогу управлінцям глибше зрозуміти зміст типових проблем, котрі встають перед ними та їхніми колегами в контексті даної компанії.

ВІДЕО: 5 прийомів для покращення критичного мислення

На жаль, дуже мало менеджерів на початку кар'єри демонструють добре розвинуту здатність до критичного мислення. Але проблема полягає не в цьому. Найгіршим є те, що більшість компаній не мають цілісної екосистеми, в якій управлінці могли б розвивати відповідні мисленнєві навички.

Згідно звіту Pearson TalentLens «Critical Thinking Means Business» («Критичне мислення — це серйозна справа»):

Доходність інвестицій в навчальні ініціативи, присвячені розвитку критичного мислення, як правило, є дуже високою. За інформацією однією компанії, віддача від такої інвестиції в 17 разів перевищила суму вкладених коштів, а в цілому 74% охоплених навчанням співробітників застосовують ці навички на практиці.

За матеріалами "4 Ideas to Build a Culture of Critical Thinking", Critical Thinking.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)