КОМЕНТАРІ | Прийняття рішень 30 березня 2018 р.

Критичне мислення — загублений елемент управлінського розвитку

«Критичне мислення — це базовий інструмент організації наших думок і, відповідно, основа дієвої комунікації та прийняття зважених рішень», — пише Танмей Вора (Tanmay Vora), представник Pearson TalentLens, зазначаючи при цьому, що абсолютна більшість компаній не приділяє уваги розвитку цієї якості у своїх управлінців.

Критичне мислення — загублений елемент управлінського розвитку Менеджери середньої ланки — це «клей», який скріпляє стратегію, розроблену нагорі, і процес її реалізації, що відбувається внизу. Саме вони управляють проектами, підрозділами і людьми та приймають рішення, які безпосередньо впливають на фінансовий результат. Чимало технологічних ініціатив зазнали краху через помилкові припущення, на яких ґрунтувався вибір управлінців середнього щабля.

Чому здатність критичного мислення так часто недооцінюється як критично важлива компетенція при оцінюванні та професійному розвитку менеджерів? Часто вважається, що накопичений ними досвід — це достатньо для того, аби приймати правильні рішення на цьому рівні. А навіть якщо й виявляється, що це не так — то негативні наслідки для бізнесу не відразу стають очевидними.

Розвиток критичного мислення в менеджерів середньої ланки нагадує навчання дорослої людини їзді на велосипеді. Для цього потрібні величезне терпіння, наполегливе навчання та практика. Відправною точкою на такому шляху має стати включення розвитку вміння критично мислити до корпоративних навчальних програм. При цьому потрібно зробити наступне.

  1. Дати можливість всім менеджерам оволодіти основами критичного мислення. Управлінці мають розуміти — з яких базових елементів складається процес критичного мислення. Зокрема, це розпізнавання припущень, на яких ґрунтуються їхні рішення, оцінка аргументів та виведення висновків. Важливо, щоб менеджери вийшли поза межі мисленнєвих рамок «що та як потрібно зробити» та почали критично осмислювати кроки, які при цьому вчинятимуть.

  2. Роз'яснювати значущість критичного мислення для підвищення управлінської результативності. Як правило, стикаючись із проблемами, менеджери звертаються до дій, які здійснюються в рамках стандартного процесу, та до найефективніших напрацьованих підходів. Хоча замість цього вони мають шукати альтернативні рішення, що дозволять мінімізувати негативні наслідки, які спричиняє проблема. Тому управлінці мають знати, які саме навички критичного мислення допоможуть їм досягти в таких ситуаціях найкращих результатів.

  3. Розвивати здатність краще розуміти контекст. Потрібно проводити групові сесії, на яких розглядатимуться успішні і провальні проекти та аналізуватимуться прийняті в їхніх рамках рішення, котрі привели як до позитивних, так і до негативних результатів. Це допоможе менеджерам не тільки глибше зрозуміти контекст конкретної ініціативи, але й також критичніше оцінювати власні рішення.

  4. Проводити сесії зі спільного розв'язання проблем. Один із найдієвіших способів прищепити здатність до критичного мислення — це попросити учасників сесії представити проблеми, з якими вони стикнулися. Їхні колеги зможуть оцінити підходи, які використовувалися для розв'язання складних ситуацій, та, можливо, запропонувати кращі варіанти. Також це дасть змогу управлінцям глибше зрозуміти зміст типових проблем, котрі встають перед ними та їхніми колегами в контексті даної компанії.

ВІДЕО: 5 прийомів для покращення критичного мислення

На жаль, дуже мало менеджерів на початку кар'єри демонструють добре розвинуту здатність до критичного мислення. Але проблема полягає не в цьому. Найгіршим є те, що більшість компаній не мають цілісної екосистеми, в якій управлінці могли б розвивати відповідні мисленнєві навички.

Згідно звіту Pearson TalentLens «Critical Thinking Means Business» («Критичне мислення — це серйозна справа»):

Доходність інвестицій в навчальні ініціативи, присвячені розвитку критичного мислення, як правило, є дуже високою. За інформацією однією компанії, віддача від такої інвестиції в 17 разів перевищила суму вкладених коштів, а в цілому 74% охоплених навчанням співробітників застосовують ці навички на практиці.

За матеріалами "4 Ideas to Build a Culture of Critical Thinking", Critical Thinking.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети
20 грудня 2018
Київ
Результативні продажі по телефону із задоволенням
16 січня 2019
Київ
Управління відділом продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Kind Regards. Деловая переписка на английском языкеKind Regards. Деловая переписка на английском языке
Как работать на идиота? Руководство по выживаниюКак работать на идиота? Руководство по выживанию


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)