КОМЕНТАРІ | Стартапи 24 лютого 2012 р.

Як народжуються стартапи?

Management.com.ua спільно з компанією FastForward — оператором світових менеджмент-турів — продовжує серію статей, присвячених інноваційним підходам і видатним компаніям. Друга стаття розповідає про компанію PlugandPlayTechCenter і те, як народжуються стартапи.

Як народжуються стартапи? Продовжуючи цикл матеріалів про бізнес в Кремнієвій долині, варто приділити увагу одній дуже важливій частині — ролі технопарків у розвитку бізнесу. Справа в тому, що коли народжується стартап, з'являється ідея, якій потрібна реалізація. Wikipedia визначає стартап як компанію з короткою історією операційної діяльності. На практиці ж стартап — це група молодих заряджених енергією та натхненних ідеєю людей. Зазвичай, у них рідко буває щось окрім ідеї, а як кажуть у Кремнієвій долині — ідея нічого не варта без плану її втілення у життя.

Саме, так! Ідеї — це ніщо без їх правильної реалізації. У розвитку і життєздатності ідеї і полягає одна з основних цілей технопарків та інкубаторів. Їх завдання — надати стартовий імпульс новій компанії, розвинути проект. Досягається це за допомогою кількох інструментів.

По-перше, у технопарках навчають молодих підприємців, допомагають робити перші кроки.

По-друге, саме тут відбувається відточування бізнес-схеми, підготовка компанії до отримання венчурних або ангельських інвестицій.

PlugandPlayTechCenter — це один із таких інкубаторів/технопарків, на прикладі якого можна побачити справжню роль подібних центрів у цілісній екосистемі Кремнієвої долини.

PlugandPlayTechCenter був заснований у 2006-му році, насамперед, як організація, що надавала зручне, недороге інфраструктурне рішення: забезпечувала стартапи офісом і необхідними комунікаціями. Згодом технопарк значно розширив свої можливості і почав пропонувати послуги з навчання, пошуку інвестицій тощо. Вже в 2009-му році в технопарку налічувалося 16 компаній, з обсягом інвестицій у 600 млн. доларів.

Цікаво, що хоча ідея на перший погляд виявилася простою, але вона насправді працює як ефективний бізнес. Місцями створюється відчуття, що даний технопарк — просто майданчик, куди ви можете прийти, взяти в оренду місце і приступити до роботи. З одного боку, таке враження цілком вірне, з іншого — якби все було настільки просто, то дана ідея була б відтворена вже тисячі разів. Цінність такої організації набагато більше, і в цьому сутність технопарків.

Достатньо переглянути кілька п'ятихвилинних презентацій учасників технопарку — історій реальних стартапів — щоб зрозуміти справжню роль організації. Крім того, що це самі по собі досить цікаві технології і рішення, у яких може бути велике майбутнє, вони захоплюють якістю свого виконання. Звичайно, сутність ідеї проектів важила багато ще при первинному відборі учасників. Це — важлива складова при формуванні технопарку. А вже після навчання одразу помітний дуже високий рівень підготовки матеріалів, що презентують власники компаній-стартапів. Як мінімум, цінність від перебування в технопарку простежується в підготовці презентаційних матеріалів та загальному рівні підкованості авторів ідей. Тепер це вже не просто ентузіасти, а справжні професіонали, які аргументовано доводять важливість своєї ідеї.

У рамках спеціальної програми технопарку Excellence Program за три місяці (стандартний план перебування стартапу у технопарку) компанія проходить етапи від зеленого, неструктурованого стартапу до компанії, що чітко розуміє свою мету і засоби її досягнення, стає професійним молодим бізнесом. Звичайно, за 3 місяці знайти реального інвестора нелегко, але це дає можливість у першу чергу зрозуміти конкурентоспроможність компанії.

Важлива й та кількість країн, університетів, з якими працює Plug&PlayTechnopark. Тут представлені прапори багатьох країн, які на стратегічному рівні займаються питаннями розвитку ІТ-індустрії та інноваційними моделями розвитку економіки. Канада, Іспанія, Естонія, Ірландія — це далеко не повний перелік найбільш зацікавлених в цьому питанні країн, уряди яких приділяють серйозну увагу цим питанням і мають постійне представництво в технопарку.

Тільки канадці привозять 6 компаній кожен місяць, що говорить про високий рівень взаємодії з технопарком. Дві компанії Dropbox і Zoosk дуже активно працюють із технопарком. У Росії планують розвивати подібний проект зі Сколково і вже організовують конкурси бізнес-планів. З Україною поки що співробітництво відбувається лише на рівні приватних ініціатив.

Якщо ж говорити про університети, то в технопарку красуються прапори Stanford, MIT, Berkeley, Harvard, Cambridge та інших поважних закладів. З університетами тут налагоджено свій стандартний процес взаємодії. Молодим командам стартапів технопарк допомагає розробити модель і потім вийти на ринок. Тим, що старші й досвідченіші, з уже готовою моделлю бізнесу — отримати підтримку у виході на ринок. Так, до речі, українських, російських (як й інших країн СНД) прапорів тут немає. Також немає звісток ні від «МГУ», ні від університету Шевченка. Що, звичайно, є величезним мінусом для цих інноваційних центрів.

У PlugandPlay все організовано дуже доступно. Наприклад, в технопарку завжди відображається зрозумілий розклад часу візитів інвесторів — як великих «ангелів», так і, трохи менше, корпоративних інвесторів. У середньому, за місяць технопарк відвідують близько 30-40 інвесторів, і тут відбувається знайомство з 3-5 стартапами. Технопарк також надає багато послуг і додаткових сервісів. Одним із показників ефективності центру можна вважати завантаженість приміщень, що тут складає 80-90% (в умовах звичайної експлуатації нерухомості приміщення завантажені на 40-50%).

Звичайно ж, важливою цінністю, яку несе технопарк, є нетворкінг (постійне спілкування з новими людьми, знайомство з ідеями та продовження партнерства), без якого просто не може бути технопарку. Тут проводять близько 100 заходів. Наприклад, на одну тільки подію в травні вже запрошено близько 400 учасників. У технопарку такі зустрічі відбуваються постійно.

Творча атмосфера з фокусом на ефективний бізнес — це основна ідея технопарку. Якщо у вас є бажання стати частиною цього середовища — все у ваших руках.

Додаткову інформацію про розвиток бізнесу в Кремнієвій долині ви завжди можете дізнатися в компанії FastForward, організаторів менеджмент-турів до інноваційних компаній світу.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 лютого 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління фінансами для керівників (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
27 лютого 2017
Київ, kmbs
Топ-команда: як налаштувати взаємодію всередині? (Ярослава Лоянич)
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Личное развитие. Принципы и методы от признанного экспертаЛичное развитие. Принципы и методы от признанного эксперта
Покажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметилиПокажи свою работу! 10 способов сделать так, чтобы тебя заметили
Не бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерствуНе бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерству
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)