КОМЕНТАРІ | Думка гуру 15 лютого 2010 р.

Коли погані управлінці є хорошими, і навпаки?

Автор: Іцхак Адізес (Ichak Adizes)
Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Іцхак Адізес (Ichak Kalderon Adizes) Іцхак Адізес
(Ichak Adizes)
Ми розвиваємо аутизм в управлінців. Вони не спроможні добре ставитися до суспільства. Одного разу у мене був клієнт, який поводився не по-людськи. Він звільняв людей через найменші "злочини", або коли їхня робота не відповідала його високим стандартам, які, дозвольте зазначити, були надзвичайно високими. Він принижував, кричав і критикував постійно кожного. Підлеглі боялися його.

Інший клієнт, цього разу в Росії, карав фінансовими санкціями кожного працівника, який не відповідав на його дзвінки протягом 15 хвилин. За порушення будь-якого письмового правила робітник потерпав від штрафів.

Я був дуже незадоволений таким стилем поведінки, тому порадив клієнтам це змінити. Але через деякий час я перевірив, що відбувається з працівниками цих компаній. Я помітив неочікувані речі. Жоден працівник не покинув компанію. Люди, які залишилися працювали, любили свого боса, і робили все, що він просив, аби уникнути звільнення.

Стокгольмський синдром? Що відбувається?

Стокгольмський синдром — психологічне явище, що виникає при захопленні заручників, коли вони починають симпатизувати викрадачам чи взагалі ототожнювати себе з ними.

Один із моїх клієнтів, про якого я згадував раніше, сказав мені, що я просто не розумію того, що всім насправді подобається, коли їх критикують.

Чому управлінці втрачають розуміння того, що людям варто давати шанс, вчити і розвивати їх?

Спостерігаючи за деякими першокласними спортивними тренерами, я зрозумів одну річ. Ці тренери є надзвичайно вимогливими, і якщо хтось не відповідає їхнім вимогам, то вибуває з гри. Такі люди — жорстокі й сварливі, вони принижують, кричать, очікують від інших неможливого. Але команда любить таких тренерів і підкоряється їхнім вимогам.

Це не жорсткість, коли люди обурюються. Вони обурюються через несправедливість. Якщо управлінець гуманний і несправедливий, це примушує людей зневажати його; а якщо управлінець жорстокий і несправедливий, підлеглі стають бунтівними.

Ми часто плутаємо дві речі — бути справедливим і бути добрим.

Що означає бути "справедливим"? Яке б рішення ви не приймали щодо людей, переконайтеся в тому, що воно є "чистим". Вам варто акцентувати увагу на конкретній ситуації і реагувати лише на неї. Не дозволяйте проявлятися персональним вподобанням.

Жорстока любов

Хороший тренер був би ліпшим тренером, якби він не кричав. Він має бути в змозі побудувати власну команду переможців, а не будувати власну впевненість в собі і відчуття влади. Люди хочуть працювати в команді переможців, де стандарти поведінки є високими; вони цінують лідера, який встановлює такі норми.

Поганий чи хороший управлінець — це залежить від того, на скільки справедливим або несправедливим він є.

Для мене бути справедливим — означає демонструвати жорстоку любов, але не всі сприймають це нормально. Не кожному подобається, коли його критикують.

Мої спостереження ґрунтуються на досвіді викладання в ряді бізнес-шкіл, де ми розвиваємо управлінців, хворих на "аутизм". Ми виховуємо людей, які не можуть адекватно ставитися до оточуючих. Ми навчаємо їх правильно користуватися комп'ютером, проводити дослідження, аналізувати цифри і робити презентації... але, як ставитися один до одного? Ні. Ми навчаємо їх теорії, а як щодо досвіду? Це наче навчати людей, які не розпізнають кольори, а потім чекати, що вони стануть художниками.

Не дивно, що сучасні менеджери витрачають багато часу за комп'ютерами, Блекбері й іншими аналогічними пристроями. І тільки незначну частину свого часу — на розмови зі своїми співробітниками.

Більшість проблем компанії не пов’язана з цифрами. Це проблеми з людьми, а цифри є лише проявом цих проблем.

Ми навчаємо управлінців боротися з проявами, а не причинами проблем.

Хіба ми розуміємо, що ми робимо? Чи можемо ми це змінити?

За матеріалами «When Are 'Bad' Managers the Good Ones, and Vice Versa?», Adizes Blog.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Письма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьераПисьма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьера
Триггеры. Формируй привычки — закаляй характерТриггеры. Формируй привычки — закаляй характер
Харизма. Искусство производить сильное и незабываемое впечатлениеХаризма. Искусство производить сильное и незабываемое впечатление
Личная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статейЛичная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статей

Відгуки

Александр, success@ipnet.ua
Уважаю Адизеса. И потому данная статья как-то уж слишком резанула око незаконченностью в выводах. Сначала речь идёт о том, что существуют деспоты. И читатель ощущает, что это нехорошо. Потом идёт утверждение, что автор увидел позитивное восприятие деспотизма со стороны подчинённых этих менеджеров(лидеров?)В воздухе зависает Стокгольмский синдром. А потом следует простенький вывод, перечёркивающий всё и выводящий в неизвестность: "Хороший тренер был бы лучшим, если бы он не кричал".

Лучше быть богатым и здоровым, чем мало спать и плохо есть.

Результат "плохой" работы описанного деспота: очень высокие требования к подчинённым(мотивирует их на развитие), крики-ругательства(но подчинённые его любят и крайне лояльны - не один работник не покинул компании. Как доп.эффект - отсутствие расходов на обучение, адаптацию).

Итоговый вопрос. Быть деспотичным управленцем(если основываться только на изложенном материале) плохо?
2010-02-15 13:10:00
Відповісти

BFM Group, bfmgroup@ukr.net
Плохо. Ибо однажды можно оказаться без зубов.
2010-03-05 22:52:39
Відповісти

Kazumoto, kumaka@inbox.ru
Всему есть место и своё время. Управляемый деспотизм временами востребован,хотя это далеко не эталонный стиль управления..
2010-04-26 12:21:44
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)