ІНСАЙТИ | Статистика 28 серпня 2006 р.

П'ять порад щодо використання статистики

Вважаєте статистика допомагає в управлінні компанією? Менеджерам слід вміти правильно її використовувати. Нижче наведено п'ять порад, яким чином це можна зробити.

"Статистичні дані — це лише 5% роботи менеджера, — стверджує Frances Frei, доцент Harvard Business School, який проводить семінари зі статистики для корпоративних менеджерів. — Інші 95% — це визначення правильних дій, які слід зробити із цими даними для того, щоб отримати коректні результати".

1. Відрізняєте справжні факти від припущень. Люди рідко усвідомлюють скільки їхніх тверджень базується на недоведених припущеннях. Щоб уникнути цього, слід пов'язати мисленнєву діяльність із кольорами. Наприклад, червоний колір може ідентифікувати факти, зелений — припущення, а синій — твердження, які базуються на припущеннях. Припущення та твердження — зелений та блакитний кольори — не повинні сприйматися серйозно до того часу, поки не існуватиме реальних фактів (червоного кольору) які підтримуватимуть їх.

2. Чітко визначте, чого ви прагнете досягнути. Іноді після певних арифметичних ситуацій статистичні дані починають показувати картину, якої немає насправді. Тому слід чітко розуміти, що вам необхідно дослідити, а вже після цього братися до обробки даних.

3. Не покладайтеся на випадкові співпадіння. Управлінці прагнуть знайти ті важелі, які впливатимуть на діяльність: "Якщо ми поступимо так — це принесе такі і такі результати". Проте часто ці міркування лежать у сфері "зелених та блакитних" знань. Єдиний спосіб зарадити цій ситуації — довести справжній зв'язок між тими випадковими діями, які ви робите.

4. Статистика не дає 100% результату. Наприклад, для того щоб отримати 100% дані про задоволення споживачів, вам треба опитати кожного споживача без будь-яких виключень. Проте, це коштуватиме занадто дорого і відніме занадто багато часу. Тому ви опитуєте лише певну кількість (вибірку) споживачів. Вона може показати приблизний рівень задоволеності, але не є точною на 100%.

5. Навіть правильний статистичний результат може не принести ніякої управлінської користі. Ви провели дослідження, яке визначило, що індекс задоволеності клієнтів складає 3,9. Після цього ви впровадили програму підвищення лояльності. Через кілька місяців знову провели опитування, яке показало індекс задоволеності 4,1. Проте, в такому випадку статистична похибка може спричинити до того, що 3,9 нічим не відрізнятиметься від 4,1. А отже статистика не стала в нагоді для оцінки ефективності програми підвищення клієнтської лояльності.

Ярослав Федорак, за матеріалами HBS Working Knowledge.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)