КОМЕНТАРІ | Візія 4 жовтня 2018 р.

Не треба бути провидцем, щоб мати візію

"Ми сподіваємося, що у наших лідерів є своя «візія». Якщо вам коли-небудь здавалося, що вам важко вловити власну візію, то ви не самотні", — пише Девід Бейлі (David Bailey), наставник CEO технологічних компаній на ранній стадії їх діяльності, венчурний партнер вDowning Ventures, ментор у Google Launchpad і засновник серії стартапів.

Не треба бути провидцем, щоб мати візію Поняття «візія», як на мене, завжди було дуже поверхневим. Чесно кажучи, я смутно розумів, що собою має уявляти велика комерційна візія.

Пізніше, коли я став інвестувати в стартапи, я помітив, що сам прошу засновників розповісти мені про їхню «велику візію». Мені хотілося відчути від їх ідеї той самий захват, що відчувають вони самі. Але для цього мені потрібно було почути трохи більше, ніж одну туманну фразу.

Що робить візію захоплюючою?

Цілком очевидно, що візія повинна надихаюче описувати майбутній продукт, який допоміг би якоїсь широкій групі людей і в процесі приніс би великий прибуток. Однак, вислухавши безліч відповідей на своє запитання про «візію», я зрозумів, що великі візії — це щось більше.

Видатні засновники роблять так, що їх візія здається просто неминучою.

Отже, як же конкретно вони це роблять?

Тренди і переломні моменти

Нам навіяли, що такі провидці, як Стів Джобс або Ілон Маск, можуть передбачати майбутнє, що це майже якась магія. Однак те, чим вони займаються насправді, так це виявляють тенденції, які вже існують у світі, і екстраполюють їх на п’ять років вперед. Коли ви чуєте, як вони описують свою візію, то переконує вас саме їх логіка, а не магія.

Не треба бути провидцем, щоб мати свою візію. Просто треба зв’язати сучасні технології, економіку, споживчі тенденції з майбутніми потребами клієнтів.

У 1996-му році Стів Джобс, відповідаючи на питання про «візію», описав виключно ринкові тенденції. З огляду на те, що тенденції існують протягом багатьох років і десятиліть, виникає наступне питання: «Чому зараз?»

Компанія Sequoia Capital, яка інвестує в Google, Facebook та інші успішні корпорації, найкраще відповіла на це питання на своєму сайті:

Найкращі компанії практично завжди чітко знають, чому зараз. Природа не терпить порожнечі, так чому ж ви до сих пір не знайшли рішення ваших проблем?

Найкраща відповідь на питання «Чому зараз?» — це не якась тенденція останніх десяти років, а недавні революційні зміни в технологіях, нормативній базі або конкурентному середовищі, котрі дозволяють вам досягти успіху там, де попередні спроби провалилися. Наприклад, Uber просто не міг виникнути до того, як з’явилися смартфони з GPS.

Як переконливо описати свою «візію»

Наступна модель програмної заяви відображає найнеобхідніші моменти, які притаманні «великим візіям». Вона допоможе вам у точності передати, до яких надихаючих і неминучих результатів, що заслуговують на інвестиції, приведе ваше підприємство.

Наша візія полягає в тому, що ____ [виконувати нашу основну діяльність] буде так само просто, як і _____ [доречне порівняння].

За останнє десятиліття ми спостерігали _____ [три актуальні тенденції]. Ці тренди зараз тільки посилюються: ______ [переломні етапи: інноваційні технології, зміни в нормативній базі або конкурентному середовищі].

Уявіть, якби ви змогли ____ [досягти надихаючого(-їх) результату(-ів)] тільки за допомогою ____ [мінімальної участі з боку користувача]. Ми насправді зможемо досягти цього, як тільки попрацюємо над ____ [найважливіші області, в яких працює компанія].

Як тільки це стане можливим, наш цільовий ринок раптово розшириться: нашими клієнтами стануть не тільки ____ [нинішня цільова аудиторія споживачів], але й ______ [ширша група потенційних клієнтів].

Рано чи пізно ми зможемо позбутися від _____ [несправедливості існуючого положення]. І ми впевнені, що це та візія, за яку варто боротися.

Ось кілька питань, які допоможуть вам заповнити пробіли:

  • Виконувати основну діяльність — яку діяльність здійснює ваш клієнт, коли користується вашим продуктом та/або послугою.

  • Доречне порівняння — яка хороша метафора чи порівняння допоможе швидко донести вашу думку при використанні мінімальної кількості слів? Наприклад, «так само просто, як викликати Uber».

  • Актуальні тренди — які поточні макроекономічні, споживчі та технологічні тенденції відповідають вашому баченню?

  • Переломні етапи — що недавно змінилося в технологіях, нормативних базах або конкурентному середовищі, що зробило вашу візію реальністю?

  • Надихаючий(-і) результат(-и) — чого такого досягнуть споживачі в майбутньому, чого практично не можуть отримати зараз?

  • Мінімальна участь з боку користувача — найменше, що повинен зробити споживач, щоб досягти цього результату в майбутньому. (Див.: The Art of Writing One-Sentence Product Descriptions).

  • Найважливіші області, в яких працює компанія — як ви можете пояснити, над чим працює ваше підприємство, при цьому не вдаючись до зайвих подробиць?

  • Нинішня цільова аудиторія споживачів — на яких споживачах ви зосереджені сьогодні?

  • Ширша група потенційних клієнтів — на яких споживачів ви будете орієнтуватися в майбутньому? Чи можете ви визначити їх кількість?

  • Несправедливість існуючого положення — могли б ви позиціонувати свою візію так, щоб вона обіцяла усунути несправедливість, яку відчувають ваші споживачі сьогодні?

Чому візія є такою важливою

Що може бути більш захоплюючим, ніж хоч мигцем заглянути в майбутнє. Тренди і переломні події дарують вашій візії твердий грунт під ногами. Більше того, дослідження трендів — це прекрасна вправа, яка допоможе вам побачити велику картину і визначити напрямок, в якому буде рухатися ваша компанія.

Поділіться своєю візією з інвесторами, своєю командою, потенційними клієнтами та іншими зацікавленими сторонами, щоб допомогти їм дивитися в майбутнє так само оптимістично, як ви самі. І переконайтеся, що успіх вашої компанії стане настільки ж очевидним для інших.

За матеріалами The Startup, @truebusiness.

Ілюстрація: astephan / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-29 серпня 2019
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу
6-7 вересня 2019
Київ
Техніки продажів і трансформація установок
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)