КОМЕНТАРІ | Комунікації 15 березня 2016 р.

Як вижити під час «шторму» — 5 порад з внутрішніх комунікацій

Автор: Анна Гончарик
Джерело: Блог експертів Львівської бізнес-школи

Лояльність працівників до компанії — те, чого в сучасних умовах неможливо отримати за замовчуванням. Її доводиться завойовувати. Один зі способів, — найбільш дієвий, — це комунікація. Якщо вона налагоджена вдало, то стосунки у компанії на всіх рівнях гарантують продуктивну співпрацю. І навіть у часи кризи, правильна комунікація рятує компанію від «розхитування» ситуації зсередини. Анна Гончарик дає 5 порад керівникам та власникам компаній як ефективно комунікувати з працівниками в часи змін чи кризи.

Анна Гончарик: Як вижити під час «шторму» — 5 порад з внутрішніх комунікацій

1. Інформування

Якщо у компанії усе стабільно, то достатньо промовляти до працівників у «робочому режимі». В часи змін потреба в інформації зростає. Потрібно збільшити кількість інформації в кілька разів. Офіційної, неофіційної, у виданнях, у соцмережах. Працівники неспокійні, вони хвилюються за своє майбутнє, саме тому комунікувати треба щодня. Якщо компанія цього не робить, то інформаційний вакуум можуть заповнити ззовні, і не факт, що зроблять це доброзичливці — користуючись неспокоєм, авторитет вашої компанії можуть підірвати. Саме тому керівникам у час кризи чи змін необхідно просто чесно говорити і пояснювати ситуацію, переказувати перебіг подій. Тоді люди не почуваються обманутими і обмеженими в інформації.

2. Спілкування

Комунікація в часи нестабільності в компанії повинна бути двосторонньою. Давно минули часи, коли керівник міг передати через посередника у колектив якесь послання і забути про це. Тепер важливим є те, що один американський дослідник сформулював так: «лідерство — це спілкування» — «leadership is conversation»: діалог та обмін думками між керівниками і працівниками. Якщо працівники з чимось незгодні, керівництво повинне знайти спосіб довести свою правоту, переконати або досягти компромісу. Це симетрична модель комунікації і вона передбачає рівносторонній обмін інформацією. Це не той випадок, коли один говорить, а інший просто сприймає. Це рівноправний діалог співрозмовників.

3. Особиста відповідальність

Важлива роль лідера, особливо в час кризи. Перша особа компанії не має права ховатися за повідомленнями від PR- чи HR-департаменту. Керівник повинен комікувати з працівниками особисто. Коли потрібно донести якісь складні рішення, лідера ніхто не може замінити. Вчіться брати активну участь у спілкуванні і реагувати на зворотну реакцію працівників, навіть якщо фідбек негативний і не дуже приємний. Це частина роботи ефективного лідера сьогодні: комунікувати з працівниками відповідально і результативно, викликаючи довіру.

4. Чесність

У складних ситуаціях треба говорити чесно. Люди не прощають неправди, напівправди чи обману. Вони відчувають це інтуїтивно, і неченість надовго підриває довіру до менеджменту. Говорити правду — одне з найскладніших вмінь, які потрібно засвоїти топ-менеджерам. Інколи лідер повинен стати вісником поганих новин, таких як звільнення чи скорочення. Але люди цінують чесність. Вони вдячні, коли їм говорять про реалії, не прикрашаючи ситуацію. Адже життя в атмосфері чуток, незрозумілої інформації і страхів — набагато складніше. Даючи людям правду, ви даєте людям відчуття, що вони озброєні інформацією. А відсутність комунікації породжує тривогу і страхи, які часто навіть перебільшують реальну загрозу.

5. Пояснення

Менеджменту потрібно не просто доводити факти, а пояснювати логіку своїх дій, відповідаючи на всі можливі «чому?». Сьогодні недостатньо повідомити сам факт. Потрібно пояснити логіку прийняття певного рішення: чому вирішили саме так, а не інакше. Діалог передбачає, що менеджмент пояснює та аргументує свою позицію, відповідаючи на запитання і реагуючи на фідбек працівників, а не сподівається, що будь-що буде прийняте лише через те, що так вирішили «зверху».

Ці, на перший погляд, прості поради можуть врятувати ваш бізнес навіть у часи великих і непростих змін. Такі часи приходять до кожної компанії і свідчать про те, що вона росте та розвивається. Але пережити «шторм» сильній і згуртованій команді завжди простіше, аніж тій, представники якої затиснені страхами і недовірою. Кожну компанію творять люди. І те, як налагоджена комунікація з ними та між ними, визначає перебіг подій в компанії навіть у часи непевності та кризи.

Про автора:

    Анна Гончарик, викладач Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS), координатор міжнародного напрямку Українського кризового медіацентру, консультант з внутрішніх комунікацій.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 листопада 2017
Київ, Premier Hotel Rus
ABC-Forum: Artificial Intelligence, Big Data, Clouds. Проривні технології у фінансовій сфері
22-23 листопада 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мастерство общения. Как найти общий язык с кем угодноМастерство общения. Как найти общий язык с кем угодно
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты
Работай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивностиРаботай легко. Индивидуальный подход к повышению продуктивности
Lift. Поднимите энергию на максимально возможный уровеньLift. Поднимите энергию на максимально возможный уровень
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)