ІНСАЙТИ | Зростання бізнесу 21 вересня 2015 р.

Як залишатися собою і зростати

Джерело: innovations

Будь-яке зростання, будь-який розвиток — це дуже складний процес. Він завжди означає, що людина або компанія втрачає частину того, ким або чим були раніше. Отже, щось обов'язково доведеться залишити позаду, — запевняє менеджмент-консультант малого бізнесу Ліндсі Толіно (Lindsey Tolino).

Ліндсі Толіно (Lindsey Tolino)
Ліндсі Толіно
(Lindsey Tolino)
Наприклад, коли людина стає дорослою, їй зазвичай доводиться залишити позаду свій маленький зріст чи звичку задавати багато запитань. Але навіть коли ми виростаємо, ми зберегаємо частину себе — скажімо, почуття гумору. Щось, що є значною частиною нашої особистості. Саме це дозволяє нам, навіть дуже сильно змінившись, все ж лишатись собою.

У бізнесі буває набагато складніше відслідкувати, чи не змінилось його ядро. Постійно впроваджуючи якісь зміни, можна не помітити, як компанія втратила щось важливе — те, що складало її «особистість».

Щоб цього не сталось, важливо проінспектувати свій бізнес та виконати наступні кроки.

  1. Оцінити своє ядро. Поставте собі такі питання: які сильні сторони є найважливішими для вашого бізнесу? Чому ваші клієнти повертаються до вас? Що робить ваш бізнес унікальним? Що забезпечує для вас найбільшу частину прибутку?

  2. Знайти зайві елементи та вузькі місця. Що можна було б залишити позаду і більшість людей це не помітили б (мова про процеси, продукти тощо)? Чи відчуваєте ви, що якісь елементи вашого бізнесу тягнуть вас назад, не дають вільно розвиватись?

  3. Після кроків 1 і 2 варто скласти план своїх дій — як захистити «серце» бізнесу, одночасно позбавившись зайвого. Потім, звісно, треба притримуватись цього плану і, при необхідності, коригувати його.

На практиці це може виглядати, скажімо, так. Є маленька пекарня, продаж швидко йде вгору, примушуючи бізнес зростати. Слоганом компанії є: «Свіже. Місцеве. Ручна робота». Випікати хліб доводиться щодня, багато разів на день — аби він завжди був свіжим. Клієнти задоволені якістю, тому повертаються часто. Також їм до вподоби, що хліб виготовляється з місцевих інгредієнтів, а також що у пекарні є локальна доставка. В результаті бізнес отримує рекламу «з вуст у вуста». Продуктом-хітом є вівсяно-чорничні хлібці. Це можна вважати «серцем бізнесу».

Були й невдалі експерименти: наприклад, хліб без глютену продавався погано, а доставка в інші райони не окупила себе. Обладнання не справляється зі зростаючими темпами нарощування обсягів. Також компанія розмістила рекламу у місцевій газеті, але це не принесло очікуваного ефекту. Усе це — вузькі місця та зайві елементи.

Як варто зростати цій компанії? Їй потрібно продовжувати фокусуватись на свіжості продукції та робити акцент на локальності, усіма силами захищаючи ці свої сильні сторони. Але клієнти не звертають уваги на те, чи зроблений хліб вручну. Тому можна придбати обладнання, яке дозволило б автоматизувати випічку вівсяно-чорничних хлібців (наростивши обсяг та зекономивши на оплаті праці). Оскільки компанія вже знає свої сильні сторони, це дозволить їй приймати більш зважені рішення.

Коли бізнес зростає, він рухається назустріч хаосу. І потрібні чималі зусилля для того, щоб впевнитись — напрямок вірний, і ядро компанії залишиться при ній навіть після зростання. Якщо постійно відслідковувати це, то бізнес ніколи не втратить своїх головних елементів — так само, як людина зберігає форму свого носа протягом усього життя.

За матеріалами "Keeping Your Core — How To Still Be You and Grow", Successful Blog.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
МікромайстерністьМікромайстерність
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)