КОМЕНТАРІ | Лідерство 20 березня 2017 р.

Як управляти тими, хто знає більше за вас?

Джерело: innovations

Колись лідером був той, хто мав найбільше знань та вмів те, чого не вміли інші. Проте сьогодні члени команди можуть (і, скоріше за все, мають) бути більшими експертами у своїх темах, аніж їхній керівник. Як йому діяти у таких умовах, щоб допомогти працівникам досягати своїх цілей і рухати компанію вперед?

Як управляти тими, хто знає більше за вас? Роль керівника змінюється: він вже не має бути "босом", набагато ефективніше — стати фасилітатором. Ця роль полягає у тому, щоб створювати відкрите прозоре середовище, у якому члени команди відчуватимуть бажання досягати більшого, реалізовувати свій потенціал. І при цьому — не відчуватимуть ані страху, ані сорому.

Така роль передбачає, що у разі виникнення конфліктів між працівниками менеджер стає посередником — він виносить проблему на обговорення і допомагає знайти рішення, що задовольнить усі сторони. Які кроки можна здійснити керівнику, щоб опанувати роль фасилітатора?

По-перше, потрібно постійно пам'ятати і комунікувати, що створення прозорої атмосфери у компанії, — головна мета. Колись менеджер міг сказати: "не приходьте до мене з проблемою — приходьте з рішенням". Але якщо ви управляєте бізнесом, де працівники є справжніми експертами у своїй справі, такий підхід є не лише неефективним, але й шкідливим. Як керівник може допомогти вирішити проблему, якщо він про неї не знає?

По-друге, варто чітко усвідомлювати, ким є ваші підлеглі. Можливо, ви як керівник наділені формальною владою, але ваші працівники, що є експертами й володіють цінною інформацією, також мають владу. Ви не можете змусити їх казати вам правду. Вам потрібно створити умови, в яких відкрите висловлення своєї думки є нормою, де воно заохочується та винагороджується.

Керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих

По-третє, керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих. Адже якщо він не є фахівцем у цій сфері, його ідеї можуть бути менш цінними, аніж ідеї працівників. Втім, оскільки керівник має формальну владу, люди можуть відчувати необхідність погодитись з його пропозицією — і, зрештою, почнуть впроваджувати неоптимальне рішення. Також, оскільки ця ідея належить не підлеглим, а менеджеру, вони не матимуть "почуття власності", а значить, докладатимуть менше зусиль для досягнення результату.

Таким чином, керівнику потрібно активно залучати працівників до вирішення проблем, які виникають у колективі. Лідерство у сучасних компаніях — це динаміка, яка рухається не лише згори донизу, але й від колеги до колеги чи знизу догори. У вашій компанії працює багато дуже розумних людей, вони мають великий досвід — тому спільно вони можуть знайти набагато краще рішення, аніж те, що може запропонувати сам управлінець.

Пітер Друкер колись сказав: "наша мета — зробити позитивний внесок, а не довести, які ми розумні". Це може стати девізом сучасних керівників. Але для цього потрібно визнати, що навіть якщо ви є управлінцем, ви не знаєте усіх відповідей, потрібно забути про власне его. Лише у такому випадку ви зможете створити культуру, яка мотивуватиме людей і допомагатиме їм зростати, одночасно збільшуючи цінність бізнесу.

За матеріалами "The Leader as the Facilitator", Training Industry.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Космополіт»
Вирішили. Впровадили. Результат. IV міжнародна конференція за методологією Адізеса

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як ніколи не помилятися. Сила математичного мисленняЯк ніколи не помилятися. Сила математичного мислення
Экономист под прикрытиемЭкономист под прикрытием
Горшочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задачГоршочек, не вари! Как обуздать бесконечный поток писем и задач
Искусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игрыИскусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игры
Доктрина шокаДоктрина шока


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)