КОМЕНТАРІ | Лідерство 20 березня 2017 р.

Як управляти тими, хто знає більше за вас?

Джерело: innovations

Колись лідером був той, хто мав найбільше знань та вмів те, чого не вміли інші. Проте сьогодні члени команди можуть (і, скоріше за все, мають) бути більшими експертами у своїх темах, аніж їхній керівник. Як йому діяти у таких умовах, щоб допомогти працівникам досягати своїх цілей і рухати компанію вперед?

Як управляти тими, хто знає більше за вас? Роль керівника змінюється: він вже не має бути "босом", набагато ефективніше — стати фасилітатором. Ця роль полягає у тому, щоб створювати відкрите прозоре середовище, у якому члени команди відчуватимуть бажання досягати більшого, реалізовувати свій потенціал. І при цьому — не відчуватимуть ані страху, ані сорому.

Така роль передбачає, що у разі виникнення конфліктів між працівниками менеджер стає посередником — він виносить проблему на обговорення і допомагає знайти рішення, що задовольнить усі сторони. Які кроки можна здійснити керівнику, щоб опанувати роль фасилітатора?

По-перше, потрібно постійно пам'ятати і комунікувати, що створення прозорої атмосфери у компанії, — головна мета. Колись менеджер міг сказати: "не приходьте до мене з проблемою — приходьте з рішенням". Але якщо ви управляєте бізнесом, де працівники є справжніми експертами у своїй справі, такий підхід є не лише неефективним, але й шкідливим. Як керівник може допомогти вирішити проблему, якщо він про неї не знає?

По-друге, варто чітко усвідомлювати, ким є ваші підлеглі. Можливо, ви як керівник наділені формальною владою, але ваші працівники, що є експертами й володіють цінною інформацією, також мають владу. Ви не можете змусити їх казати вам правду. Вам потрібно створити умови, в яких відкрите висловлення своєї думки є нормою, де воно заохочується та винагороджується.

Керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих

По-третє, керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих. Адже якщо він не є фахівцем у цій сфері, його ідеї можуть бути менш цінними, аніж ідеї працівників. Втім, оскільки керівник має формальну владу, люди можуть відчувати необхідність погодитись з його пропозицією — і, зрештою, почнуть впроваджувати неоптимальне рішення. Також, оскільки ця ідея належить не підлеглим, а менеджеру, вони не матимуть "почуття власності", а значить, докладатимуть менше зусиль для досягнення результату.

Таким чином, керівнику потрібно активно залучати працівників до вирішення проблем, які виникають у колективі. Лідерство у сучасних компаніях — це динаміка, яка рухається не лише згори донизу, але й від колеги до колеги чи знизу догори. У вашій компанії працює багато дуже розумних людей, вони мають великий досвід — тому спільно вони можуть знайти набагато краще рішення, аніж те, що може запропонувати сам управлінець.

Пітер Друкер колись сказав: "наша мета — зробити позитивний внесок, а не довести, які ми розумні". Це може стати девізом сучасних керівників. Але для цього потрібно визнати, що навіть якщо ви є управлінцем, ви не знаєте усіх відповідей, потрібно забути про власне его. Лише у такому випадку ви зможете створити культуру, яка мотивуватиме людей і допомагатиме їм зростати, одночасно збільшуючи цінність бізнесу.

За матеріалами "The Leader as the Facilitator", Training Industry.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19 серпня 2017
Київ
Тест-драйв програм МВА — "Try Tru MBA"
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
6-7 вересня 2017
Київ, Конференц-центр
Ефективна закупівля від А до Я (Вікторія Березіна)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Тайм-менеджментТайм-менеджмент
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Зарабатывайте столько, сколько вы стоитеЗарабатывайте столько, сколько вы стоите
Управляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, планУправляй своей мечтой. Как реализовать любой замысел, проект, план
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)