КОМЕНТАРІ | Лідер vs Менеджер 15 грудня 2011 р.

Лідерство, менеджмент та криза Єврозони

Боб Селден (Bob Selden), автор книги "Що робити, коли ви стали босом" (What To Do When You Become The Boss), який сам має чималий досвід на управлінських посадах, пояснює різницю між поняттями лідерство та менеджмент, а також ділиться своїми спостереженнями, яким чином ці два явища впливають на світову кризу.

Боб Селден (Bob Selden)
Боб Селден
(Bob Selden)
Чи вдавалося комусь до кінця зрозуміти різницю між лідерством та управлінням (менеджментом)? Завдяки кризі Єврозони ця різниця нарешті стала дуже чіткою і очевидною.

Європейські уряди, і в першу чергу Італія та Греція, не впоралися з управлінням боргами. Стаття у Financial Times, яка описувала це, називалася "Потрібні лідери, не тільки менеджери" (Leaders needed, not just managers).

Коли людина посідає управлінську позицію в компанії чи уряді — вона автоматично стає менеджером. Виконувати цю роль менеджер може успішно чи не дуже, залежно від власних умінь та навичок. При цьому менеджер має формальне право керувати людьми. Запитання лише в тому, чи будуть ці люди виконувати свої обов'язки ефективно? Адже єдине, що впливає на їх рішення — формальне право менеджера.

І це саме той момент, коли на передній план виходить різниця між менеджером та лідером. У вже згадуваних нами Італії та Греції технічні бюрократи були призначені (а не обрані) на ключові посади в своїх країнах. Втім, як відзначається у Financial Times: "Призначення на державні посади технократів, які не були обрані народом, може стати фатальною помилкою".

Ключова відмінність між тим, хто займає посаду менеджера та тим, хто сприймається оточуючими як лідер, проявляється саме у ставленні і готовності інших людей "йти" за лідером. Інакше кажучи, люди роблять щось через особистість лідера, а не через те, що він має формальне право керувати ними.

Особистість лідера можна описати ще й так: "Лідер завжди має послідовників".

Численні дослідження серед багатьох організацій та культур протягом останніх двадцяти років свідчать про наявність чотирьох основних передумов, які дають можливість менеджерам стати лідерами. Лідери створюють умови, які дають змогу їхнім послідовникам здобути:

  • спільне розуміння оточення — "ми знаємо, куди ми йдемо";
  • спільну візію шляху — "ми знаємо, що ми повинні зробити";
  • спільний набір цінностей — "ми разом";
  • спільне відчуття сили — "ми можемо зробити це".

Основний наголос невипадково падає на слово "спільний". Для того, щоб менеджери змогли перерости у справжніх лідерів, вони повинні досягнути реальної підтримки з боку свого оточення, а це значить, що люди повинні повірити у візію та цінності лідера.

За матеріалами "Leadership, management and the Eurozone crisis", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 жовтня 2017
Харків, Premier Palace Hotel Kharkiv
SelfMadeMan: самоменеджмент і самомотивація (Радислав Гандапас)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Космополіт»
Вирішили. Впровадили. Результат. IV міжнародна конференція за методологією Адізеса

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МВА за 10 дней. Самое важное из программ ведущих бизнес-школ мираМВА за 10 дней. Самое важное из программ ведущих бизнес-школ мира
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу
Бизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты самБизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты сам
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Личный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другиеЛичный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другие


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)