КОМЕНТАРІ | Розвиток компанії 18 грудня 2018 р.

Операційне вдосконалення: життя та зміна компанії у рухові до кращого

Джерело: K.Fund Media

Операційне вдосконалення — важливий аспект для сталого розвитку, збереження і підвищення конкурентоспроможності компанії. У чому суть цієї концепції та підходу і як навчитися його грамотно використовувати, розповів професор Бізнес-школи МІМ, доктор технічних наук Віталій Цопа.

Операційне вдосконалення: життя та зміна компанії у рухові до кращого Існує безліч визначень операційного вдосконалення, але всі вони зводяться до прагнення до вищої якості і високої продуктивності, своєчасної поставки товарів та послуг клієнтам за конкурентоспроможною ціною.

Однак у сучасному мінливому світі передбачити всього не можна.

Операційне вдосконалення — не ідеальний результат, а процес постійного усунення помилок та недосконалостей на виробництві та адаптація до реалій бізнес-процесів.

Слідами Toyota

Прабатьком операційного вдосконалення став японський інженер та голова ради директорів компанії Toyota Таїті Оно (Taiichi Ohno). Він впровадив на виробництві інструменти і методи, які дозволили домогтися стабільної якості та операційної ефективності компанії.

Причинами втрат у організації часто стають помилки керівників та персоналу — людський фактор. У Toyota, наприклад, для того, аби зменшити його вплив, приділяють багато уваги навчанню персоналу.

«Діяльність будь-якої організації спрямована на результат — продукт або послугу. У процесі його досягнення організація завжди має витрати, а серед них з’являються і витрати, пов’язані з помилками співробітників. На них витрачаються ресурси, а це — втрати компанії. От боротьба за постійне зменшення цих втрат і є частиною операційного вдосконалення», — резюмує Віталій Цопа.

Робота у світі неідеальних компаній

Ідеальної бізнес-моделі не існує. Навіть найдосконаліша система не зможе повністю уникнути помилок і втрат. Але що робити для того, щоби зменшити їх кількість?

Базові процедури покращення систем менеджменту організації:

  1. Корекції — дії, за допомогою яких приводять у відповідність готовий продукт.

    З допомогою корекції можна вирішити проблему, що лежить на поверхні. Наприклад, усунути виявлені дефекти продукції, аби вони зробилися прийнятними для використання.

  2. Коригуючі дії — пошук та виключення причин, що призводять до втрат (активний менеджмент).

    На цьому етапі ведеться боротьба із причинами невідповідностей для того, аби «системна помилка» більше не повторювалася.

  3. Упереджуючі дії — керування ризиками.

    Робота ведеться на випередження. Ефективний менеджер повинен розуміти, із якими труднощами зіштовхнеться компанія під час виробництва і продумати дії на цей випадок. Наприклад, передбачити можливі причини браку продукції, виходу із ладу устаткування, усе, що відіб’ється на результативності та ефективності бізнес-процесів.

Насправді ефективна модель постійних покращень складається усього із двох етапів:

  1. На етапі планування здійснюють керування ризиками та намагаються виключити або мінімізувати втрати, спричинені людським фактором.

  2. На етапі функціонування систем менеджменту вносяться додаткові коригуючи дії та корекції.

Якщо у компаній немає системи менеджменту якості і вона не вдосконалює та не покращує своїх бізнес- та технологічних процесів, то в сьогоднішніх умовах вона не протримається на ринку у довгостроковій перспективі.

Ілюстрація: Zenzen / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
4-6 серпня 2021
Київ
Керівник HR-служби. Побудова системи управління персоналом
5-6 серпня 2021
Київ
Фінанси для нефінансистів
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2021, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)