КОМЕНТАРІ | Розвиток компанії 18 грудня 2018 р.

Операційне вдосконалення: життя та зміна компанії у рухові до кращого

Джерело: K.Fund Media

Операційне вдосконалення — важливий аспект для сталого розвитку, збереження і підвищення конкурентоспроможності компанії. У чому суть цієї концепції та підходу і як навчитися його грамотно використовувати, розповів професор Бізнес-школи МІМ, доктор технічних наук Віталій Цопа.

Операційне вдосконалення: життя та зміна компанії у рухові до кращого Існує безліч визначень операційного вдосконалення, але всі вони зводяться до прагнення до вищої якості і високої продуктивності, своєчасної поставки товарів та послуг клієнтам за конкурентоспроможною ціною.

Однак у сучасному мінливому світі передбачити всього не можна.

Операційне вдосконалення — не ідеальний результат, а процес постійного усунення помилок та недосконалостей на виробництві та адаптація до реалій бізнес-процесів.

Слідами Toyota

Прабатьком операційного вдосконалення став японський інженер та голова ради директорів компанії Toyota Таїті Оно (Taiichi Ohno). Він впровадив на виробництві інструменти і методи, які дозволили домогтися стабільної якості та операційної ефективності компанії.

Причинами втрат у організації часто стають помилки керівників та персоналу — людський фактор. У Toyota, наприклад, для того, аби зменшити його вплив, приділяють багато уваги навчанню персоналу.

«Діяльність будь-якої організації спрямована на результат — продукт або послугу. У процесі його досягнення організація завжди має витрати, а серед них з’являються і витрати, пов’язані з помилками співробітників. На них витрачаються ресурси, а це — втрати компанії. От боротьба за постійне зменшення цих втрат і є частиною операційного вдосконалення», — резюмує Віталій Цопа.

Робота у світі неідеальних компаній

Ідеальної бізнес-моделі не існує. Навіть найдосконаліша система не зможе повністю уникнути помилок і втрат. Але що робити для того, щоби зменшити їх кількість?

Базові процедури покращення систем менеджменту організації:

  1. Корекції — дії, за допомогою яких приводять у відповідність готовий продукт.

    З допомогою корекції можна вирішити проблему, що лежить на поверхні. Наприклад, усунути виявлені дефекти продукції, аби вони зробилися прийнятними для використання.

  2. Коригуючі дії — пошук та виключення причин, що призводять до втрат (активний менеджмент).

    На цьому етапі ведеться боротьба із причинами невідповідностей для того, аби «системна помилка» більше не повторювалася.

  3. Упереджуючі дії — керування ризиками.

    Робота ведеться на випередження. Ефективний менеджер повинен розуміти, із якими труднощами зіштовхнеться компанія під час виробництва і продумати дії на цей випадок. Наприклад, передбачити можливі причини браку продукції, виходу із ладу устаткування, усе, що відіб’ється на результативності та ефективності бізнес-процесів.

Насправді ефективна модель постійних покращень складається усього із двох етапів:

  1. На етапі планування здійснюють керування ризиками та намагаються виключити або мінімізувати втрати, спричинені людським фактором.

  2. На етапі функціонування систем менеджменту вносяться додаткові коригуючи дії та корекції.

Якщо у компаній немає системи менеджменту якості і вона не вдосконалює та не покращує своїх бізнес- та технологічних процесів, то в сьогоднішніх умовах вона не протримається на ринку у довгостроковій перспективі.

Ілюстрація: Zenzen / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 червня 2019
Київ
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів
3-4 липня 2019
Київ
Лідерство і управління командою
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)