КОМЕНТАРІ | Допитливість 27 грудня 2018 р.

Походження наших запитань

Джерело: open

Допитливість є корисною звичкою у сучасному світі: шукаючи відповіді на різноманітні запитання, ми стаємо більш відкритими до нового. І не відкидаємо інформацію, яка суперечить нашим припущенням. Проте інколи допитливість може приховувати різні мотиви. Коли це відбувається? Про це розмірковує у своєму блозі Ден Роквелл (Dan Rockwell), фахівець з лідерства й управління.

Походження наших запитань (Ден Роквелл) Не всі наші запитання є проявом справжньої допитливості. Коли ми виявляємо цікавість, насправді це може означати наступне.

1. Опір. Це часто трапляється у корпоративному середовищі: розумний працівник, не бажаючи виконувати якесь завдання, ставить безліч запитань керівнику. І робить це доти, доки управлінець не втомиться й не передасть справу комусь іншому (або й зробить її сам). Це дозволяє не озвучувати власну позицію, але й не погоджуватись із тим, що вам кажуть.

Так само нерідко вчиняють і керівники. Вони можуть використовувати лавиноподібну кількість запитань, щоб «зарізати» проект, який їм здається безперспективним — але не відмовити прямо.

2. Контроль. Запитання, які ми ставимо, можуть бути формою контролю. Часом керівники, нібито виявляючи цікавість, насправді схиляють людей до власної думки. При цьому запитальна форма може приховувати небажання контролювати відверто.

3. Відволікання уваги від себе. Коли ми не хочемо говорити самі, а хочемо, щоб співрозмовник продовжував розповідати про себе, ми можемо ставити йому багато запитань. Проте це не завжди означає справжню цікавість до предмета обговорення.

Управлінці можуть використовувати лавиноподібну кількість запитань, щоб «зарізати» проект, який їм здається безперспективним

4. Захист. Досвідчені лідери нерідко ставлять багато запитань, оскільки бачать якусь небезпеку, яку не бачать інші. Деякі з цих запитань звучать для того, щоб людина замислилась — чому її план може не спрацювати, або щоб вона розглянула інші варіанти, або поміркувала про майбутнє. У цьому випадку теж не йде мова про допитливість, це просто спосіб захистити себе (чи оточуючих) від помилок.

Коли ви відчуваєте у собі бажання ставити багато запитань, Ден Роквелл радить подумати:

  • Що вас непокоїть у проекті, який ви обговорюєте?

  • Які небезпеки ви бачите попереду?

  • Що ще вам потрібно знати, аби продовжувати рухатись?

  • Чого мені не вистачає?

Людям, які люблять досягати цілей і отримувати результати, не подобається «будувати літак у повітрі». Вони прагнуть мати чітке уявлення про те, що відбувається. Тому вони й ставлять багато запитань — щоб краще спланувати свій шлях. При цьому інколи оточуючим може здаватись, що їхня допитливість — це прояв опору, контролю тощо. Але ключова різниця у тому, що справжня цікавість базується на бажанні отримати повну картину. І дуже корисно — у такі моменти вміти розпізнавати свій мотив і мотиви людей, які знаходяться поряд і ставлять вам багато запитань.

За матеріалами "How Curiosity Leads You Astray and What to do When it Does", Leadership Freak.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
26 березня 2019
Київ
Майстер закупівель: результативні переговори
27-28 березня 2019
Київ
Фахівець із закупівель. Ефективна закупівля від А до Я
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)