ІНСАЙТИ | The People Paradox 13 вересня 2017 р.

Що таке «людський парадокс» та як він впливає на бізнес

Роз’єднаність людей, їхня замкнутість на вузьких ділянках діяльності — це деструктивне для сучасного бізнесу явище спостерігається в компаніях цілого світу. «Хоча наша взаємозалежність зростає, розуміння між нами стає все менше — в цьому й полягає "людський парадокс"», — пише Скотт Бренман (Scott Brenman), директор зі стратегії британської медіа-агенції MEC.

Скотт Бренман: Що таке «людський парадокс» та як він впливає на бізнес Чим можна пояснити «людський парадокс»? Як стверджують вчені, за останні 20 тис. років обсяг нашого мозку скоротився — по деяким оцінкам, аж на 15%. Є чимало конкуруючих теорій, які пояснюють — чому це так. Але, напевно, найбільш переконливим є припущення про те, що зараз нам просто не потрібен такий потужний мозок, як колись.

Наші пращури мусили вміти робити купу різних речей: знаходити воду, добувати їжу, полювати, будувати укриття, бо інакше вони не змогли б вижити. Ми ж не мусимо знати так багато, як давні люди. Адже інші можуть задовольнити наші потреби в їжі, воді, укритті і т.д. Такий «аутсорсинг» розумової потужності привів до того, що наш мозок став меншим, а колективний — більшим.

Отже, сучасні люди стали менш незалежними як окремі індивіди і водночас більш залежними одне від одного. Проблеми, над якими ми працюємо, можна розв’язати тільки колективними зусиллями, що означає: наша взаємозалежність тільки зростатиме.

Також ми стаємо все більш різними. Люди промислової доби, здебільшого, виконували дуже схожу роботу, що складалась із механічних, повторювальних дій, і тому розуміли, чим займаються інші. Але з настанням інформаційної доби ми перемістились на терени вузької спеціалізації — і тому стали більш ізольованими та відмінними одне від одного.

Так, хтось може бути знавцем автоматизованої реклами, хтось — досконало володіти теорією брендингу, а хтось ще — почувати себе «королем» у царині клієнтського сервісу. Проте жоден із нас не є експертом у всьому, що відбувається в організації, а, крім цього, зміст діяльності інших стає для нас все менш зрозумілим. Скажімо, якщо ви ніколи не займалися медіа-стратегією, то навряд чи знаєте — з якими документами, програмними продуктами та процесами працює ваш колега, котрий відповідає за цю ділянку. А він, швидше за все, не розуміє змісту вашої діяльності. Всі ми належимо до величезних груп людей, які дедалі менше розуміють одне одного.

Таким чином виникає запитання: як нам розв’язати цей парадокс? Як врівноважити це протиріччя? Що може скріпити бізнеси зсередини та об’єднати людей?

Одна із відповідей — це страх. Менеджмент у диктаторському стилі, скорочення персоналу, нацьковування людей одне на одного — таким чином, вдаючись до залякування, ви можете зміцнити внутрішню цілісність компанії. Деякі останні публікації дають підстави припустити, що такий підхід до управління домінує в Southern Railway і Uber.

Іншим шляхом є формування культури, яка б сприяла зміцнюванню зв’язків як між працівниками, так і між ними та компанією. Але, хоча всіх хвилює питання впливу культури на організацію, напевно, мало хто з нас має чітке розуміння її сутності. Запитавши двадцятьох різних топ-менеджерів, що таке культура робочого середовища і якою є її цінність для бізнесу — ви, з великою ймовірністю, отримаєте двадцять різних відповідей. Тому вивчення культури, що сформувалася, визначення та цілеспрямоване культивування її найбільш бажаної для бізнесу форми — повинно стати одним із головних пріоритетів компаній.

За матеріалами "The People Paradox that affects every company", LinkedIn.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Всесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудовиВсесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудови
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)