ІНСАЙТИ | Фокус 6 вересня 2012 р.

Чому варто прагнути меншого

Грег МакКеон (Greg McKeown), генеральний директор THIS Inc., стратегічної агенції з головним офісом у Кремнієвій долині, пояснює, чому найбільшого успіху часто досягають не ті компанії, які швидко розширюються, а ті, які "прагнуть меншого" — тобто фокусуються на одній ключовій сфері і повністю віддають себе їй.

Грег МакКеон (Greg McKeown)
Грег МакКеон
(Greg McKeown)
Чому успішні люди та організації не переходять автоматично до розряду дуже успішних? Одним із пояснень цьому може бути так званий "парадокс ясності" (clarity paradox):
  1. Коли ми чітко бачимо ціль — ми досягаємо успіху;
  2. Коли ми досягаємо успіху — перед нами відкривається багато нових можливостей;
  3. Коли перед нами відкриваються нові можливості — ми втрачаємо з поля зору свою ціль;
  4. Як наслідок, ми втрачаємо те, що і привело нас до успіху.

Парадокс полягає в тому, що за великим рахунком саме успіх стає основним каталізатором провалу. Причиною того, що компанії не здатні закріпити свій успіх, стає їхнє "невгамовне прагнення до більшого".

Яким же чином можна уникнути парадоксу ясності і продовжити своє поступальне сходження до успіху?

Для цього потрібно навчитися обирати правильні критерії, які визначатимуть, чим людина або компанія буде займатися, а від чого їй краще відмовитися. Таких критеріїв є три:

  • Чим би ми дійсно хотіли займатися (де наша пристрасть)?
  • Що ми вміємо (які у нас таланти)?
  • Що потрібно світові (які наші продукти будуть затребувані на ринку)?

Після того, як відповідь на ці запитання буде знайдено, потрібно відмовитися від всіх "зайвих" справ і зосередитися на найочевиднішому та найважливішому — без чого ваше починання чи починання вашої компанії буде марним.

Насамкінець, потрібно остерігатися "ефекту власності" (endowment effect) — наділяти предмети, якими ми володіємо більшою цінністю, ніж їхня реальна вартість. Саме "ефект власності" приводить до того, що ми не можемо відмовитися від старих безперспективних проектів і позбавитися від численних відволікаючих факторів.

Щоб позбавитися від "ефекту власності", потрібно дещо змінити свій фокус: замість того, щоб запитувати себе "Наскільки я ціную цю річ?" потрібно запитати "Скільки я готовий був би заплатити за неї, якби я нею не володів?". Те саме стосується і кар'єрних можливостей: замість того, щоб запитувати в себе "Наскільки я ціную свою роботу?" потрібно запитувати: "Чим би я пожертвував, щоб отримати її?"

За матеріалами "The Disciplined Pursuit of Less", HBR Blog Network.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)