КОМЕНТАРІ | Фокус 6 вересня 2012 р.

Чому варто прагнути меншого

Грег МакКеон (Greg McKeown), генеральний директор THIS Inc., стратегічної агенції з головним офісом у Кремнієвій долині, пояснює, чому найбільшого успіху часто досягають не ті компанії, які швидко розширюються, а ті, які "прагнуть меншого" — тобто фокусуються на одній ключовій сфері і повністю віддають себе їй.

Грег МакКеон (Greg McKeown)
Грег МакКеон
(Greg McKeown)
Чому успішні люди та організації не переходять автоматично до розряду дуже успішних? Одним із пояснень цьому може бути так званий "парадокс ясності" (clarity paradox):
  1. Коли ми чітко бачимо ціль — ми досягаємо успіху;
  2. Коли ми досягаємо успіху — перед нами відкривається багато нових можливостей;
  3. Коли перед нами відкриваються нові можливості — ми втрачаємо з поля зору свою ціль;
  4. Як наслідок, ми втрачаємо те, що і привело нас до успіху.

Парадокс полягає в тому, що за великим рахунком саме успіх стає основним каталізатором провалу. Причиною того, що компанії не здатні закріпити свій успіх, стає їхнє "невгамовне прагнення до більшого".

Яким же чином можна уникнути парадоксу ясності і продовжити своє поступальне сходження до успіху?

Для цього потрібно навчитися обирати правильні критерії, які визначатимуть, чим людина або компанія буде займатися, а від чого їй краще відмовитися. Таких критеріїв є три:

  • Чим би ми дійсно хотіли займатися (де наша пристрасть)?
  • Що ми вміємо (які у нас таланти)?
  • Що потрібно світові (які наші продукти будуть затребувані на ринку)?

Після того, як відповідь на ці запитання буде знайдено, потрібно відмовитися від всіх "зайвих" справ і зосередитися на найочевиднішому та найважливішому — без чого ваше починання чи починання вашої компанії буде марним.

Насамкінець, потрібно остерігатися "ефекту власності" (endowment effect) — наділяти предмети, якими ми володіємо більшою цінністю, ніж їхня реальна вартість. Саме "ефект власності" приводить до того, що ми не можемо відмовитися від старих безперспективних проектів і позбавитися від численних відволікаючих факторів.

Щоб позбавитися від "ефекту власності", потрібно дещо змінити свій фокус: замість того, щоб запитувати себе "Наскільки я ціную цю річ?" потрібно запитати "Скільки я готовий був би заплатити за неї, якби я нею не володів?". Те саме стосується і кар'єрних можливостей: замість того, щоб запитувати в себе "Наскільки я ціную свою роботу?" потрібно запитувати: "Чим би я пожертвував, щоб отримати її?"

За матеріалами "The Disciplined Pursuit of Less", HBR Blog Network.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
6-7 вересня 2017
Київ, Конференц-центр
Ефективна закупівля від А до Я (Вікторія Березіна)
6 вересня 2017
Одеса, Atlantic Garden Resort
Топ-менеджер номер 1 (Ігор Манн)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Чек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиямЧек-лист. Как избежать глупых ошибок, ведущих к фатальным последствиям
Великолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактовВеликолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактов
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
Второй шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мираВторой шанс. Для ваших денег, вашей жизни и нашего мира
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)