КОМЕНТАРІ | Лідерство 9 березня 2010 р.

Відповідальне лідерство

Автор наведеної нижче статті Джон Уельс (John Wells) — президент Швейцарської бізнес-школи IMD — розповідає про відповідальність лідера в бізнесі та суспільстві.

Джон Уельс (John Wells)
Джон Уельс
(John Wells)
Причиною кризи у фінансовому секторі багато хто називав провал лідерства. Сьогодні керівники перебувають в пошуках більш відповідальних лідерів. Але що таке відповідальний лідер? Існує ризик занадто звузити це поняття і назвати відповідальним того лідера, який просто дотримується принципів корпоративної соціальної відповідальності. Втім, відповідальне лідерство — це більше. Відповідальне лідерство — це баланс між отриманням хороших (вигідних для компанії) результатів і вміння зробити це правильним (ефективним і чесним) способом.

Як отримати хороші результати

Основною ціллю будь-якої компанії є досягнення високої і стабільної результативності. Як цього досягнути? Успішні компанії фокусуються на тих ділянках роботи, які можуть генерувати найбільшу цінність і покладаються на зовнішніх постачальників у питаннях, які стосуються всього іншого.

Окрім цього, потрібно мати хорошу управлінську команду, яка змогла б забезпечити дотримання визначеної компанією стратегії.

Втім, навіть якщо компанії вдається відшукати свою ключову сферу і забезпечити виконання стратегії — це ще не значить, що вона неодмінно стане успішною. Адже сьогодні всім доводиться працювати у настільки мінливих і нестабільних умовах, що деякі компанії просто не встигають пристосовуватися. Їх руйнує інертність — найбільш фатальна корпоративна хвороба. Джек Уелч (Jack Welch) колись говорив: "Якщо швидкість змін всередині компанії є повільнішою, ніж швидкість змін ззовні — можна бути впевненими, що таку компанію очікує крах".

Відповідальне лідерство передбачає гнучку стратегію та гнучку команду лідерів, яка могла б підтримувати її. Але здатність організації до змін визначається також і бажанням та готовністю змінюватися людей, які працюють в ній. Тому лідерам необхідно не лише бути гнучкими самим, але й мотивувати до такої гнучкості всіх своїх колег та підлеглих.

Яким чином досягнути результати правильно

Більшість компаній, коли починають оцінювати своїх людей, приходять до висновку, що саме по собі досягнення результатів не є достатньою умовою для процвітання компанії. Яким чином вони досягаються — ось що має важливе значення для підтримання довгострокового здоров’я компанії. І тут на перший план виходить повага та прості принципи чесності і довіри, які повинні бути закладені в основу корпоративної культури.

Тому, якщо лідер знаходить спосіб досягнути підвищення якогось із важливих показників компанії, але при цьому зробити це таким чином, що від цього постраждає довгостроковий стан здоров’я організації — його не можна назвати відповідальним. Будь-яке недоброчесне маніпулювання ключовими показниками, яке ігнорує шкоду від таких дій — це і є безвідповідальне лідерство.

Прикладом такої безвідповідальності може бути наступна ситуація: уявімо, що керівнику вдається підвищити прибутки компанії (ключовий показник ефективності). Через 2 роки він зі всіма почестями виходить на пенсію, отримуючи неймовірні бонуси. Але ще через 2 роки ламається дуже важливий і надзвичайно дорогий верстат, на ремонті якого, виявляється, було зекономлено, за рахунок чого і вдалося досягнути позитивних показників прибутку. Насправді ж керівник лише нашкодив компанії, при цьому створивши ілюзію власної ефективної роботи.

Переваги чесності та довіри стають помітними, якщо дивитися на них із точки зору довгострокової перспективи. Адже всі ми — частина складної динамічної системи. Ми повинні працювати таким чином, щоб наша результативність залишалася на належному високому рівні як сьогодні, так і завтра. Якщо ж сьогодні ми прагнемо максимізувати результативність, знаючи, що це негативно вплине на неї завтра — тоді про відповідальність не може бути навіть мови.

За матеріалами "Responsible leadership", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Почему мы хотим, чтобы вы были богатыПочему мы хотим, чтобы вы были богаты
Великолепные мероприятия. Технология и практика event managementВеликолепные мероприятия. Технология и практика event management
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)