КОМЕНТАРІ | Управлінські посади 17 листопада 2010 р.

Сила влади: як заволодіти і втримати

Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Завдяки чому люди здобувають управлінські посади? Як вони себе поводять, отримавши силу влади? І чому деякі мають владу над компаніями, а інші ні. The Economist дає своє бачення стосовно цих питань.

Генрі Кіссінджер, американський державний діяч, дипломат і експерт у сфері міжнародних відносин, завинив, сказавши, що влада — це останній афродизіак зі списку. Насправді, влада поліпшує життя. Люди, які володіють владою, не лише мають більше друзів за інших. Не повірите, вони мають міцніше здоров'я. Численні дослідження демонструють одну тенденцію — низький кар'єрний статус тісніше пов'язаний із хворобою серця, ніж фізичними небезпеками, такими як ожиріння і високий кров'яний тиск.

Вигоди від влади різко зросли за кілька останніх років. Заробітні плати генеральних директорів та усіх інших типів керівників (CEOx) зростали, тоді коли величина середньої заробітної плати в Європі повільно зростала, а у США взагалі перебувала на стадії стагнації. Політики вже давно навчилися монетизувати свої статусні переваги. Клінтон заробив $109 млн. протягом восьми років після того, як покинув Білий Дім. Так само Тоні Блер збагатився протягом трьох років з моменту свого відходу від національної політики.

Дуже складно піднятися по кар'єрній драбині на топ-позицію, а, досягнувши бажаного, ще важче утриматися на посаді. Деякі компанії намагаються стерти межі між управлінськими рівнями в організації, тому ініціюють організацію процесу з більш тісною командною роботою з метою усунення ієрархії.

Життя виконавчих директорів стало ще важчим. У 90-ті роки не було нічого незвичайного у тому, що деякі керівники працювали на своїй посаді протягом десяти або п'ятнадцяти років. Але за останнє десятиліття плинність кадрів значно зросла — середній термін перебування на керуючій посаді впав у всьому світі — з 8,1 років до 6,3 років. У 90-ті роки для керівників кар'єрне зростання удвічі було нормальним явищем. Керівники швидко досягали найвищої ланки управління, де не було вже перед ким звітуватися. Сьогодні ця тенденція однозначно слабкіша — у 2009-му році менше 12% управлінців досягають посади топ-менеджера.

А як ви здобували владу у свої руки? І як ви її втримувати після того, як здобули? Аналізувати стратегію поведінки всесвітньовідомих гуру з менеджменту не є правильно. Результати будуть невтішними. Це має величезне значення для їхніх клієнтів, але не для інших управлінців. Консультанти із задоволенням фокусуються на питанні доходу на вкладений капітал і проявляють інтерес до позиціонування бізнесу як раціонального підприємства, яке можна підкорити правилам. І тоді усі починають аналізувати «рецепт» здобуття топ-посади на основі успіху великих управлінців, які пішли у відставку (таких бізнесменів, як, наприклад, Джек Уелш) і тепер позиціонують себе як великі бізнес-генії.

Джеффрі Пфеффер (Jeffrey Pfeffer) зі Стенфордської бізнес-школи є виключенням з цього правила. Він викладає популярний бізнес-курс "Шлях до влади" вже протягом багатьох років. Тепер його багатий досвід дозволяє викладати результати своїх досліджень і надбань у книзі, що є частиною академічного аналізу та посібника з менеджменту "Влада: чому деякі люди її мають, а інші ні" (Power: Why Some People Have It—and Others Don't).

Пфеффер починає з того, що називає абсурдом твердження "Найкращий спосіб завоювати владу — добре робити свою роботу". Взаємозалежність між винагородою і компетентністю — це викривлений аналіз. Боб Нарделлі (Bob Nardelli) був жахливим генеральним директором компанії Home Depot, але йому заплатили близько чверті мільярда доларів, аби він залишив цю посаду і швидко перейшов на топ-позицію в Chrysler. Пфеффер відзначає, що лише 50% управлінців, які керували протягом трьох років компаніями з малим прибутком, і які у кінцевому підсумку стали банкрутами, зіштовхуються з можливістю втратити роботу. Є багато інших речей, які мають важливіше значення, ніж компетенції. Наприклад, вміння організовувати нові проекти і впевненість у собі.

Найкращий спосіб досягнення топ-позиції в компанії — це правильний вибір відділу компанії. Найбільш потужні відділи — це ті, які "продукують" людей топ-позицій (R&D у Німеччині, фінанси у США), і ті, які платять найбільше. Але хитрість полягає у іншому — треба ідентифікувати відділ, який знаходиться на стадії підйому. Роберт Макнамара (Robert McNamara) і його товариші піднялися у післявоєнній Америці, тому що вчасно зрозуміли, що влада переходить до фінансового сектору. Зі Юсуф (Zia Yusuf) поповнив лави топ-менеджменту німецької компанії з програмного забезпечення SAP, тому що запропонував те, чого бракувало інженерній компанії — експертної оцінки у корпоративній стратегії.

Поради для майбутніх топ-менеджерів

Після того, як ви вибрали для себе правильний відділ, зверніть увагу на три найважливіші речі.

  1. Здатність "управляти вгору". Барак Обама звернувся до третини своїх колег-сенаторів за допомогою, коли уперше прибув до владного інституту в ролі Президента США. У ролі "прохача" немає нічого поганого. Більше того, до цього треба також додати оволодіння "мистецтвом лестощів". Дженніфер Чатман (Jennifer Chatman) з Каліфорнійського Університету (Берклі) проводила дослідження, під час якого намагалася визначити ситуації, коли лестощі були неефективними. Виявилося, що не було жодної такої ситуації.

  2. Здатність інтегрувати людей і створювати спільноти. Один із найшвидших способів кар'єрного зростання — перетворення себе на такий собі "вузлик", який об'єднує роз'єднані частини компанії і співробітників. Роль інтегратора сприяє як кар'єрному, так і професійному зростанню.

  3. Остання і найчудовіша річ — це лояльність. Міжнародна провідна консалтингова компанія Booz & Company провела дослідження і виявила, що чотири з п'яти призначень генеральних директорів — це інсайдери, тобто люди з компанії, а не аутсайдери (люди з ринку, ззовні). Більше того, інсайдери працюють на порядок довше на своїх посадах, ніж аутсайдери.

Що станеться, якщо ця ваша лояльність і інтеграція будуть винагороджені? Як ви втримаєте владу, тільки-но захопите її? Дослідження свідчать про той факт, що влада розбещує людей. Тому ключем до підтримання влади є розуміння цих "ефектів розбещення". Люди, наділені владою, повинні культивувати у собі поєднання параної і смиренності — параної стосовно того, скільки людей прагнуть їхнього звільнення і смиренності стосовно думки, що їх таки можуть замінити кимось іншим. Найголовніше — вони повинні відчувати, що прийшов час йти з компанії. Той, хто не знає, коли вчасно покинути організацію, як правило, згорає, тоді коли той, хто вчасно вистрибнув з гри до того, як його виштовхнули силоміць, має хороші шанси потрапити на новий вдалий "трон".

За матеріалами "The will to power", Schumpeter, The Economist.
Переклад: Анна Глива.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)
5-6 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Асистент керівника: мотивація, організація роботи, ефективна комунікація (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как писать так, чтобы вам доверялиКак писать так, чтобы вам доверяли
Тайм-менеджментТайм-менеджмент
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
Ответы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесеОтветы на 74 ключевых вопроса о современном бизнесе
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)