Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОМЕНТАРІ | Управлінські посади 17 листопада 2010 р.

Сила влади: як заволодіти і втримати

Джерело: інтернет-проект Innovations.com.ua

Завдяки чому люди здобувають управлінські посади? Як вони себе поводять, отримавши силу влади? І чому деякі мають владу над компаніями, а інші ні. The Economist дає своє бачення стосовно цих питань.

Генрі Кіссінджер, американський державний діяч, дипломат і експерт у сфері міжнародних відносин, завинив, сказавши, що влада — це останній афродизіак зі списку. Насправді, влада поліпшує життя. Люди, які володіють владою, не лише мають більше друзів за інших. Не повірите, вони мають міцніше здоров'я. Численні дослідження демонструють одну тенденцію — низький кар'єрний статус тісніше пов'язаний із хворобою серця, ніж фізичними небезпеками, такими як ожиріння і високий кров'яний тиск.

Вигоди від влади різко зросли за кілька останніх років. Заробітні плати генеральних директорів та усіх інших типів керівників (CEOx) зростали, тоді коли величина середньої заробітної плати в Європі повільно зростала, а у США взагалі перебувала на стадії стагнації. Політики вже давно навчилися монетизувати свої статусні переваги. Клінтон заробив $109 млн. протягом восьми років після того, як покинув Білий Дім. Так само Тоні Блер збагатився протягом трьох років з моменту свого відходу від національної політики.

Дуже складно піднятися по кар'єрній драбині на топ-позицію, а, досягнувши бажаного, ще важче утриматися на посаді. Деякі компанії намагаються стерти межі між управлінськими рівнями в організації, тому ініціюють організацію процесу з більш тісною командною роботою з метою усунення ієрархії.

Життя виконавчих директорів стало ще важчим. У 90-ті роки не було нічого незвичайного у тому, що деякі керівники працювали на своїй посаді протягом десяти або п'ятнадцяти років. Але за останнє десятиліття плинність кадрів значно зросла — середній термін перебування на керуючій посаді впав у всьому світі — з 8,1 років до 6,3 років. У 90-ті роки для керівників кар'єрне зростання удвічі було нормальним явищем. Керівники швидко досягали найвищої ланки управління, де не було вже перед ким звітуватися. Сьогодні ця тенденція однозначно слабкіша — у 2009-му році менше 12% управлінців досягають посади топ-менеджера.

А як ви здобували владу у свої руки? І як ви її втримувати після того, як здобули? Аналізувати стратегію поведінки всесвітньовідомих гуру з менеджменту не є правильно. Результати будуть невтішними. Це має величезне значення для їхніх клієнтів, але не для інших управлінців. Консультанти із задоволенням фокусуються на питанні доходу на вкладений капітал і проявляють інтерес до позиціонування бізнесу як раціонального підприємства, яке можна підкорити правилам. І тоді усі починають аналізувати «рецепт» здобуття топ-посади на основі успіху великих управлінців, які пішли у відставку (таких бізнесменів, як, наприклад, Джек Уелш) і тепер позиціонують себе як великі бізнес-генії.

Джеффрі Пфеффер (Jeffrey Pfeffer) зі Стенфордської бізнес-школи є виключенням з цього правила. Він викладає популярний бізнес-курс "Шлях до влади" вже протягом багатьох років. Тепер його багатий досвід дозволяє викладати результати своїх досліджень і надбань у книзі, що є частиною академічного аналізу та посібника з менеджменту "Влада: чому деякі люди її мають, а інші ні" (Power: Why Some People Have It—and Others Don't).

Пфеффер починає з того, що називає абсурдом твердження "Найкращий спосіб завоювати владу — добре робити свою роботу". Взаємозалежність між винагородою і компетентністю — це викривлений аналіз. Боб Нарделлі (Bob Nardelli) був жахливим генеральним директором компанії Home Depot, але йому заплатили близько чверті мільярда доларів, аби він залишив цю посаду і швидко перейшов на топ-позицію в Chrysler. Пфеффер відзначає, що лише 50% управлінців, які керували протягом трьох років компаніями з малим прибутком, і які у кінцевому підсумку стали банкрутами, зіштовхуються з можливістю втратити роботу. Є багато інших речей, які мають важливіше значення, ніж компетенції. Наприклад, вміння організовувати нові проекти і впевненість у собі.

Найкращий спосіб досягнення топ-позиції в компанії — це правильний вибір відділу компанії. Найбільш потужні відділи — це ті, які "продукують" людей топ-позицій (R&D у Німеччині, фінанси у США), і ті, які платять найбільше. Але хитрість полягає у іншому — треба ідентифікувати відділ, який знаходиться на стадії підйому. Роберт Макнамара (Robert McNamara) і його товариші піднялися у післявоєнній Америці, тому що вчасно зрозуміли, що влада переходить до фінансового сектору. Зі Юсуф (Zia Yusuf) поповнив лави топ-менеджменту німецької компанії з програмного забезпечення SAP, тому що запропонував те, чого бракувало інженерній компанії — експертної оцінки у корпоративній стратегії.

Поради для майбутніх топ-менеджерів

Після того, як ви вибрали для себе правильний відділ, зверніть увагу на три найважливіші речі.

  1. Здатність "управляти вгору". Барак Обама звернувся до третини своїх колег-сенаторів за допомогою, коли уперше прибув до владного інституту в ролі Президента США. У ролі "прохача" немає нічого поганого. Більше того, до цього треба також додати оволодіння "мистецтвом лестощів". Дженніфер Чатман (Jennifer Chatman) з Каліфорнійського Університету (Берклі) проводила дослідження, під час якого намагалася визначити ситуації, коли лестощі були неефективними. Виявилося, що не було жодної такої ситуації.

  2. Здатність інтегрувати людей і створювати спільноти. Один із найшвидших способів кар'єрного зростання — перетворення себе на такий собі "вузлик", який об'єднує роз'єднані частини компанії і співробітників. Роль інтегратора сприяє як кар'єрному, так і професійному зростанню.

  3. Остання і найчудовіша річ — це лояльність. Міжнародна провідна консалтингова компанія Booz & Company провела дослідження і виявила, що чотири з п'яти призначень генеральних директорів — це інсайдери, тобто люди з компанії, а не аутсайдери (люди з ринку, ззовні). Більше того, інсайдери працюють на порядок довше на своїх посадах, ніж аутсайдери.

Що станеться, якщо ця ваша лояльність і інтеграція будуть винагороджені? Як ви втримаєте владу, тільки-но захопите її? Дослідження свідчать про той факт, що влада розбещує людей. Тому ключем до підтримання влади є розуміння цих "ефектів розбещення". Люди, наділені владою, повинні культивувати у собі поєднання параної і смиренності — параної стосовно того, скільки людей прагнуть їхнього звільнення і смиренності стосовно думки, що їх таки можуть замінити кимось іншим. Найголовніше — вони повинні відчувати, що прийшов час йти з компанії. Той, хто не знає, коли вчасно покинути організацію, як правило, згорає, тоді коли той, хто вчасно вистрибнув з гри до того, як його виштовхнули силоміць, має хороші шанси потрапити на новий вдалий "трон".

За матеріалами "The will to power", Schumpeter, The Economist.
Переклад: Анна Глива.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Як ви збудуєте своє життя?Як ви збудуєте своє життя?
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Секреты великих ораторов. Говори как Черчилль, держись как ЛинкольнСекреты великих ораторов. Говори как Черчилль, держись как Линкольн
Мир 3.0. Глобальная интеграция без барьеровМир 3.0. Глобальная интеграция без барьеров
100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать100 лучших бизнес-книг всех времен. О чем они и почему их следует прочитать

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)