Розробка стратегії і плана розвитку бізнесу


КОМЕНТАРІ | Лідерство 6 квітня 2009 р.

Наскільки хороший із вас лідер?

На думку Брюса Вайнштейна (Bruce Weinstein), промовця та корпоративного консультанта відомого під іменем Людина-Етика (The Ethics Guy), лідерство залежить від ключових етичних принципів. У статті, яка наведена нижче, він ділиться своєю власною методологією того, як стати хорошим лідером, незалежно від того, яку позицію в бізнесі ви займаєте: генерального директора, банкіра, підприємця чи кого завгодно іншого.

Брюс Вайнштейн (Bruce Weinstein) "Ніколи не недооцінюйте зажерливість інших людей". Це не лише відома фраза із класичного фільму Браяна де Пальми (Brian De Palma), але й одна з основних причин сучасної економічної рецесії, за яку нам нікого винити. Окрім, хіба що, самих себе.

Настав час для нового типу мислення.

Нижче наведені лідерські поради для менеджерів найвищої ланки, які працюють в інвестиційній, банківській, підприємницькій чи будь-якій іншій сфері, що так чи інакше впливає на фінансовий добробут інших людей.

1. Завжди будьте прикладом для інших

У часи, коли компаніям доводиться буквально вилазити зі шкіри, намагаючись утриматися на плаву, а витрати скорочуються всюди де це тільки можливо (і в першу чергу, за рахунок масового скорочення персоналу та зниження зарплат тих співробітників, які залишилися) — дуже неетичною для топ-менеджера є позиція утримання захмарного рівня власної компенсації. Адже зарплата у нього й так далеко не найнижча. В такій ситуації варто брати приклад з генерального директора United Rentals Майкла Ніланда (Michael Kneeland), який за власним бажанням добився скорочення своєї компенсації на 20%, чим, безперечно, зміг врятувати від потенційного скорочення значну кількість своїх підлеглих.

2. Знайте свій продукт

Бажання інвесторів купувати та продавати фінансові продукти, в деталях яких вони не повністю розуміються, стало однією з причин фінансової кризи. Ситуація, яка складалася на ринку часом виглядала настільки абсурдно, що їй важко було повірити: коли самопроголошені експерти займалися торгівлею, не маючи жодного уявлення, що саме вони продають або купують.

Оскільки всі ці угоди приносили гроші, ніхто навіть не задавався питанням, що ж відбувається насправді. Хоча на ділі розуміння тонкощів свого продукту — це не просто "хороший тон" у бізнесі. Це АБСОЛЮТНИЙ ЕТИЧНИЙ ОБОВ'ЯЗОК для власника бізнесу, його клієнтів та самої компанії.

3. Концепція "перемоги будь-якою ціною" — для невдах

Більшість із нас неодноразово чули приказку: "Ставтесь до інших людей так, як хочете, щоб вони ставились до вас". Схоже, для багатьох лідерів бізнесу ці слова не мають ніякого значення. Зверніть увагу хоча б на банки, які змінюють для клієнтів кредитні відсотки, навіть не повідомивши їх про це. Такі компанії зазвичай захищають свою позицію, стверджуючи, що в іншому разів вони просто втратять конкурентну перевагу.

Такий тип лідерства надзвичайно "короткозорий", не кажучи вже про його обмеженість та нечесність. Звісна річ, жодного позитивного впливу на бізнес він також не матиме.

4. Говоріть правду

Лідер має етичний обов'язок перед акціонерами говорити тільки правду про ті аспекти, які їх стосуються. І одна з таких речей — здоров'я самих лідерів. Взяти до уваги хоча б 10% падіння акцій Apple після того, як генеральний директор компанії Стів Джобс оголосив, що на п'ять місяців він покидає компанію за станом здоров'я. Це якраз приклад того, коли лідер робить все правильно. Звісно ж, акціонери страждають від цього рішення, але принаймні він чесно говорить, що залишає компанію у зв'язку зі станом здоров'я. Немає нічого соромного в тому, щоб бути хворим.

5. Уникайте можливої шкоди

Якщо ви можете передбачити, що ваше рішення нашкодить людям, але попри це все одно приймаєте його — значить ви поступаєте безвідповідально і дуже нерозумно. Наприклад, неблагонадійні іпотечні позичальники та брокери, які видавали їм кредити, щоб збагатитися, по суті підштовхували загальну систему до прірви. І вони прекрасно це розуміли. Але продовжували видавати ненадійні кредити, тому що їх штовхала вперед жадоба до наживи.

Хороший лідер знає, що шкода для його клієнтів — це найгірше, що можна вигадати для компанії. Тому навіть якщо така шкода відразу не є очевидною — він докладає усіх зусиль, щоб не приймати потенційно небезпечних рішень. Добробут клієнта — передусім!

6. Не користуйтеся владою в особистих цілях

Топ-менеджерові компанії часто дуже легко використати владу в особистих цілях, але справжні лідери ніколи так не роблять. Після минулорічного урагану в Америці вартість бензину злетіла до небес. Недоброчесні власники заправок добряче нагріли на цьому руки. Але якщо говорити про справжніх лідерів — вони ніколи не будуть використовувати трагедію у власних цілях.

7. Ніколи не давайте обіцянок, яких ви не зможете дотриматися

...і завжди дотримуйтесь обіцянок, які ви даєте. Це один з основних способів, якими ми показуємо повагу до людей. А в категоріях бізнесу недотримання обіцянок приносить неймовірну шкоду компанії та бренду.

8. Завжди беріть на себе відповідальність за свої помилки

Прозорість та звітність повинні бути основним рушієм будь-якої діяльності у вашій компанії. А це в тому числі означає, що бізнес-лідери, які роблять помилки, повинні визнавати їх і вибачатися за них.

9. Люди, а не прибутки

Це якраз та ситуація, в якій варто згадати слова колишнього президента США Кельвіна Кулріджа (Calvin Coolidge): "Накопичення багатств, звісно ж, не може бути основою людського існування". При цьому політика Кулріджа часто звинувачується як причина "Великої Депресії". Проте, якби більше людей дотримувалися мудрих слів Президента — можливо історія була б іншою. Гроші не мають жодної внутрішньої цінності. Вони цінні тільки тим, що за них можна щось купити. Тому для хорошого лідера основне завдання бізнесу не стати багатшим, а зробити світ кращим для всіх людей. У тому числі й для найбідніших.

10. Будьте добрими, а не гордими

Постійна боротьба на конкурентному ринку часто робить нас сліпими до того, що справді має значення: жити повним життям і бути доброю людиною. Хороший лідер зазвичай цілеспрямовано рухається до своєї цілі, але він ніколи в житті не йде "по трупах". Його діяльність ніколи не приносить шкоди іншим людям.

Бонус: Ви і ваша кар'єра — це різні речі

Це завжди добре, коли ви відчуваєте задоволення від своєї роботи, але надмірне захоплення може перерости у нав'язливу пристрасть і тут приховується небезпека. Коли робота вашого життя стає вашим життям. Це час зупинитися і ще раз переглянути свої пріоритети. Саме тому вам абсолютно необхідно використовувати всі свої відпустки і залишатися вдома тоді, коли ви хворієте. Дуже важливо розуміти, що справді має значення у вашому житті. І це у жодному разі не може бути ваша кар'єра (незалежно від того, з яким задоволенням ви виконуєте свою роботу). Хороші лідери не тільки завжди знаходять час для сім'ї, друзів та духовного розвитку, але й чудово розуміють, що саме ці речі мають найбільше значення у їхньому житті.

За матеріалами статті "Are You a Good Leader?" Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 квітня 2017
Київ, kmbs
Від персональної місії до командних результатів (Ярослава Лоянич)
27-28 квітня 2017
Київ
Управління запасами — збільшення прибутку компанії (Олена Павлова)
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Аутентичный персональный бренд. Продай себя, когда никого не покупаютАутентичный персональный бренд. Продай себя, когда никого не покупают
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Не бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерствуНе бойся действовать. Женщина, работа и воля к лидерству
Бизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты самБизнес в стиле Romantic. Отдавай все, не считаясь ни с чем, чтобы создать нечто более великое, чем ты сам
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)