РЕЦЕНЗІЇ | Книга 12 квітня 2006 р.

Хороше, погане і Джек Велш

Планування майбутнього без згадки про минуле настільки ж безглузде, як поливання зрізаних квітів. Це зауваження може бути легко співвіднесене зі сферою менеджменту, в якій ми бачимо достатньо флористів, але занадто мало справжніх садівників. Багато консультантів потрапляють у пастку, шукаючи ті компанії, які на даний момент перебувають на хвилі успіху, та визначаючи ключові фактори їхнього успіху. А потім намагаються впровадити ці фактори у інших організаціях, щоб вони могли стати такими ж успішними як Dell, GE, Wal-Mart чи будь-хто, хто в даний момент процвітає.

Книга Winning (HarperBusiness, 2005), автором якої є Jack Welch при співавторстві із Suzy Welch, написана спеціально для менеджерів. General Electric (керівником якої довгий час був Джек Велш) — одна із провідних лабораторій управлінського мислення XX століття, тому не дивно, що автори поклали в основу бажання забезпечити сучасного менеджера посібником з усіма необхідними правилами, висновками та способами, як уникнути помилок.

Хоча Winning добре організована і ясно написана, засмучує інший момент — брак зв'язку із середовищем, тобто сучасністю. Велш вільно володіє знаннями про важливість, наприклад, організаційної культури, але лише на прикладі тих проблем, з якими стикалася GE. Здається, йому байдужа важливість оточення чи культури бізнесу для ключових політик та процесів організації. Ця байдужість стає очевидною, наприклад, у дискусії про формулу диференціації працівників "20/70/10" (у якій топові працівники отримують вищу посаду, середина залишається на своїх робочих місцях, а останні 10% — звільняється). Мусимо признати, що дійсно формула може працювати, але далеко не у кожному випадку. Наприклад, її не можна застосувати для невеликих компаній. Набагато ймовірнішим є припущення, що факт працездатності процесу "20/70/10", який втілювався у GE, це швидше виняток, ніж правило. Великою мірою через те, що GE заснувало свою власну особливу корпоративну культуру.

На думку спадають два ключових компоненти культури GE. Першим є процес прийняття бюджету, в якому були повністю розділені функції фінансового прогнозування та здійснення управління. Бонуси за активність не залежали від бюджету, вони формувалися ретроспективно.

Другим ключовим компонентом культури GE було її по-справжньому уважне ставлення до людських ресурсів. В багатьох, якщо не у абсолютній більшості організацій, людські ресурси знаходяться наприкінці списку найважливіших елементів. У GE ж люди відчували себе "найбільш важливим чинником".

Насправді, у книзі Winning є дуже багато аспектів, які роблять її вартою прочитання. Особливо цікавими є установки для молодих менеджерів. Знайдемо тут також відмінні статті про роль лідерів, безпосередньої стратегії та управління кризами. Якби сюди додати трішечки більше звернень до контексту — книжка стала би просто незамінною для успішного менеджера. А так — її просто варто прочитати.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)