РЕЦЕНЗІЇ | Книга 4 травня 2007 р.

Ринок від п'ятдесяти і старше

50-plus Market

Дік Страуд (Dick Stroud) з перших сторінок своєї книги "Ринок 50 Плюс" (The 50-Plus Market) виголошує свою "єретичну" точку зору: "Принципи маркетингу залишаються однаковими незалежно, 30 вам, чи 75. За своєю суттю маркетингова теорія є нейтральною до віку".

Спробуйте уявити, що подумає середньостатистичний маркетолог, після того, як ознайомиться із твердженнями Діка? Адже ринок, який представляють люди від 18-ти до 35-ти років завжди вважався "найбільшим подарунком", на нього буквально молилися телевізійні рекламодавці та мріяли здобути представники споживацьких ринків. І причини цьому цілком очевидні, адже саме цей зріз населення, за даними безлічі досліджень, є найбільш купівельноспроможним та отримує найвищі прибутки. Він відкритий до експериментів із новітніми брендами, в той час як старші споживачі більш лояльні (вони звикли до певного типу продуктів і не використовують інших).

Дослідження показують, що лише 5-15% реклами спрямовані на ринок людей, яким перевалило за п'ятдесят. І це при тому, що саме ці люди складають половину аудиторії телебачення у період прайм-тайм. Якщо ж запитати у самих телеглядачів, то 50-річні та старші люди у 86% випадків відчувають, що реклама ніяким чином не звернена до них.

Та чи здатні триматися на плаву ті компанії, які орієнтуються лише на ринки, що складаються із 18-35-річних споживачів? Покоління бейбі-бумерів, яке зробило свій посильний внесок у формування теорії маркетингу, сьогодні виходить за рамки категорії 18-35. Ринки інших держав також старіють. Китай, який сьогодні може видатися "золотою жилою" для маркетологів, найближчим часом почне старіти куди швидше, ніж будь-яка інша країна. Японія, Італія та багато інших країн, особливо у Європі, також мають "старіюче населення".

Парадокс полягає в тому, що молодий ринок — це той ринок, який залишився у минулому. Сьогодні ж на арену виходить і назавжди залишатиметься на ній зрілий ринок. Автор книги наголошує, що сьогодні рекламодавці втрачають потенційну частку ринку кожного разу, коли "орієнтуються на дитячі обличчя, а не на зморшки".

Ще однією причиною зміни акцентів у маркетингу є той факт, що кількість старших споживачів зростає набагато більшими темпами, ніж кількість молодших. Саме вони є основними покупцями послуг перевезення, охорони здоров'я, будівництва, харчування, пенсій та страхування. Старші споживачі можуть бути більш прибутковими. Вони мають вищий рівень прибутків, що дає змогу купувати 35-50% всіх туристичних послуг, 65% нових автомобілів та 50% продуктів по догляду за тілом та шкірою.

Чому ж відбувається таке безпрецедентне нехтування потреб ринку 50-плюс? Звісно, однією із причин є властивість людини повторювати старі істини, замість того, щоб відслідковувати їх зміни. Іншою причиною є притаманна рекламі та маркетингу орієнтованість на молодь. Та й люди, які працюють у цій сфері, також зазвичай молоді. Наприклад, понад 80% співробітників сфери маркетингу у Великобританії молодші від 40 років.

У цілому ж книга надає можливість переосмислити ті упередження, які виникли внаслідок багаторічної "міфотворчості", нестачі репрезентативних досліджень та нарцисистичного залюбування молодістю. Вона стане в нагоді кожній компанії, яка прагне залишатися на гребені неуникних демографічних змін, а не потонути у їх вирі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 червня, 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "SMM коктейль: як створити успішний Fb і Instagram" (Юлія Піскун). -50% для перших 4-х учасників
2 червня, 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
3-4 червня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Влада. Управління. Лідерство (Олександр Сударкін, Ігор Солодов)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Воплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностьюВоплощение идей. Как преодолеть разрыв между видением и реальностью
Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работаютБла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
ПобедительПобедитель
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)